צירופי המקרים האבסורדיים ביותר


 

 

 

צירופי המקרים האבסורדיים ביותר


הציל פעמיים, ופעמיים ניצל

בשנות ה-30 של המאה שעברה, הלך ג'וזף פיגלוק, תושב דטרויט, במורד הרחוב ולא הפריע לאף אחד. פתאום מבעד לחלון בבניין דירות, ממש על הראש של ג'וזף נפל ילד בן שנה. שניהם סבלו רק מהלם קל. מאוחר יותר התברר, שהאם הצעירה והרשלנית פשוט שכחה לסגור את החלון, וילד סקרן טיפס על אדן החלון וכך הגיע לידיו של המושיע שלו. נס, אתם אומרים? אז איך תקראו למה שקרה כעבור שנה? יוסף הלך ברחוב, ופתאום מהחלון בבניין דירות נפל על ראשו אותו הילד! ושוב פעם זה נגמר רק בהלם קל.


הכדור שהגיע אל מטרתו

הנרי זיגלנד היה בטוח שיכול לעבוד על הגורל. בשנת 1883 הוא נפרד מהפילגש שלו, אשר, ללא יכולת לסבול את זה – התאבדה. אחיה של הנערה, מרוב צער, לקח רובה, וניסה להרוג את הנרי. הוא ירה בו, החליט שהכדור הגיע ליעד וירה בעצמו. עם זאת, הנרי שרד: הכדור בקושי שרט את פניו ונכנס בתוך גזע העץ. כעבור כמה שנים, החליט הנרי לכרות את העץ הזה, אך הגזע היה גדול מדי, והמשימה נראתה כבלתי אפשרית. אז זיגלנד החליט לפוצץ את העץ עם כמה מקלות דינמיט. מהפיצוץ, הכדור אשר עדיין נשאר תקוע בתוך הגזע - השתחרר ועף ... ישר אל תוך הראש של הנרי, והרג אותו במקום.


חיים מאוחדים ...

סיפורים על תאומים תמיד מרשימים, ובמיוחד הסיפור על שני אחים תאומים מאוהיו. הוריהם נהרגו כאשר הבנים היו רק בני כמה שבועות. אימצו אותם משפחות שונות, והתאומים הופרדו בינקותם. מכאן מתחילה סדרה של צירופי מקרים מדהימים. נתחיל מהעובדה, ששתי המשפחות המאמצות, ללא התייעצות וללא ידיעה, קראו לילדים באותו השם - ג'יימס. האחים גדלו בלי לדעת אחד על השני, אבל שניהם קיבלו תואר במשפטים, שניהם אהבו לנגר, ושניהם נישאו לנשים עם אותו השם - לינדה. לשניהם נולדו בנים. אח אחד נתן לבנו שם ג'יימס אלן, והשני - ג'יימס אללן. אחר כך שני האחים עזבו את נשותיהם ונישאו בפעם השנייה לנשים עם אותו שם - בטי. כל אחד מהם היה בעליו של כלב בשם "טוי". אפשר לעבור על הצירופים האלה ללא סוף.... בגיל 40, הם גילו אחד על השני, נפגשו התרשמו מהעובדה שלמרות הפרדה בכפייה - הם חיו את אותם החיים.


... מוות מאוחדת ...

בשנת 2002, אחים תאומים בני ה-70, נהרגו עם הפרש של שעה בשתי תאונות שלא היו קשורות אחת לשניה, באותו כביש בצפון פינלנד! במשטרה אומרים שעל קטע הכביש הזה כבר מזמן לא קרו תאונות דרכים, לכן דיווח על שתי תאונות, ביום אחד, ועם הפרש של שעה – השאיר אותם בהלם. וכאשר התברר שהקורבנות הם אחים תאומים, השוטרים בכלל לא יכלו להסביר מה קרה, וקראו לזה "צירוף מקרים מדהים".


... ולב אחד לשניים.

התאומים ג'ון וארתור מופורט חיו עם משפחותיהם במרחק של 80 קילומטרים זה מזה. בערב של 22 במאי, בשנת 1975, שניהם חשו כאב בחזה. בני המשפחה שלהם (אשר באותה עת ולא ידעו מה קורה בבית קרובי המשפחה) אישפזו כמעט בו זמנית את שני האחים בבתי חולים שונים. בערך באותה השעה, שני האחים מתו מהתקף לב.


כמו רומן של אדגר אלן פו

הסופר המפורסם אדגר אלן פו כתב סיפור, שבו סופר על גורל הנוסעים ששרדו טביעה של אנייה. בסיפור, ימים רבים הם שטו באוקיינוס בסירה קטנה, עד שהרעב גרם להם להרוג ולאכול אחד הניצלים – את הנער בשם ריצ'רד פרקר.

כמה שנים מאוחר יותר (בשנת 1884) בים הפתוח נמצאה סירה עם שלושה ניצולים. התברר שקודם היו ארבעה ניצולים, אבל הרעב גרם לשלושת המבוגרים להרוג ולאכול את הנער בשם ריצ'רד פרקר. אף אחד מהניצולים לא קרא את הסיפור של אדגר אלן פו.


שלושה ניסיונות התאבדות ונזיר אחד

צייר דיוקנאות אוסטרי, הידוע במאה התשע עשרה ג'וזף איגנר, ביצע מספר ניסיונות התאבדות. בפעם הראשונה הוא ניסה לתלות את עצמו בגיל 18, אבל נעצר ברגע האחרון ע"י נזיר קפוצ'יני אחד. בשנת 1922 הוא חזר על הניסיון, ושוב ניצל על ידי אותו הנזיר המסתורי. שמונה שנים מאוחר יותר האמן נידון למוות בתלייה בגלל פעילותו הפוליטית, אך התערבות של אותו הנזיר שינתה את גזר הדין. בגיל 68, האמן כן הצליח להתאבד (ירה בעצמו בראש). בלוויה שלו היה אותו הנזיר המסתורי - אדם שאת שמו אף אחד לא ידע.


הבן זכה בפוקר עבור אביו

בשנת 1858, יריב ירה למוות בשחקן פוקר רוברט פאלון, בטענה שרוברט – רמאי, וזכה ב- 600 דולר במרמה. המקום של פאלון ליד שולחן הפוקר נשאר ריק, כי אף אחד מהשחקנים לא היה מוכן לשבת ב- "מקום עם מזל רע". עם זאת, המשחק היה צריך להימשך, והשחקנים אחרי התייעצות, יצאו לרחוב וחזרו במהרה עם איש צעיר שעבר במקרה ליד המקום. את השחקן החדש הושיבו במקומו של רוברט, ונתנו לו 600 דולר (שהרוויח רוברט פאלון) בשביל הימור ראשון. המשטרה שהגיעה לזירת הפשע גילתה, שהרוצחים משחקים עם תשוקה בפוקר, ומי שזוכה זה הטירון, שכבר הגיע ל- 2200 דולר! לאחר שהבינו מה קרה,  השוטרים עצרו את החשודים העיקריים ברצח של רוברט פלון, והורו להעביר 600 דולר, בהם זכה השחקן המנוח, אל קרוב משפחה הכי קרוב שלו, והתגלה, שזה היה אותו שחקן צעיר ובר מזל, שלא ראה את אביו יותר מ-7 שנים!


שלושה זרים ברכבת

בשנת 1920, שלושה בריטים נסעו ברכבת באותו תא. בתהליך של היכרות, התגלה צירוף מקרים מוזר: שם המשפחה של אחד מהם היה בינקהם, של השני - פאוול ושל השלישי -  בינקהם-פאוול. אף אחד מהם לא היה קרוב משפחה של האחרים.


שני מר' ברייסון בחדר אחד

בסוף שנות ה 50, ג'ורג' ד.ברייסון, שהיה בנסיעת עסקים, נשאר בבית המלון "בראון", בקנטאקי. לאחר חתימה על כל הניירת הנדרשת, נתנו לברייסון את המפתח מהחדר מס'  307. ברייסון גם שאל בקבלה, אם לא קיבל מכתבים על שמו. פקיד הקבלה מיד יצא ונתן לאיש העסקים מכתב, שמיועד לג'ורג' ד.ברייסון, שגר בחדר 307. כך נראה שהכותב של המכתב ידע מראש באיזה חדר יתאכסן ברייסון. החידה נפתרה קצת יותר מאוחר: המכתב לא היה ממוען לאיש העסקים, אלא לאורח הקודם בחדר 307, ששמו המלא היה ג'ורג' ד.ברייסון.


הרומן, שניבא את טביעת הטיטניק

בשנת 1898, הסופר מורגן רוברטסון כתב רומן "תהום". בו היה מסופר על המסע הראשון והאחרון של אניה "טיטאן". למרות העובדה שהאניה נחשבה לאמינה ביותר בהיסטוריה של האנושות, היא שקעה בגלל התנגשות עם קרחון,  ולקחה איתה הרבה חיים. בשנת 1912, 13 שנים מאוחר יותר, טבעה אניית הנוסעים טיטניק, באותה צורה שתוארה ברומן.


ספר שנאבד מצא את בעליו

בשנת 1920, הסופרת האמריקאית אן פריש, שהיתה במהלך חופשתה בפריז, בחנות יד שנייה מצאה את ספר הילדים האהוב עליה - "ג'ק פרוסט וסיפורים אחרים". אנה קנתה את הספר, הראתה אותו לבעלה וסיפרה עד כמה היא אהבה אותו בילדות. בעלה של אן לקח את הספר, פתח אותו ומצא שבעמוד השער מופיעה כתובת: "אן פריש, 209N, וובר סטריט, קולורדו ספרינגס.". זה היה הספר שהיה שייך לאן בבזמנו.


הפנים השניים של המלך אומברטו

מלך איטליה אומברטו I, נכנס פעם למסעדה קטנה בעיר מונזה, כדי לסעוד. את הזמנתו של הוד מלכותו קיבל בכבוד בעל המקום. כאשר הסתכל על בעל המסעדה, הבין המלך שלפניו - העתק מדויק שלו. בעל המסעדה היה מאוד דומה למלך. גברים דיברו, וגילו דברים דומים אחרים:
שניהם נולדו ביום אחד (14 במרץ 1844).
הם נולדו באותה העיר.
שניהם נשויים לאישה בשם מרגרט.
הבעלים פתח מסעדה ביום הכתרתו של אומברטו I.
אבל פה צירופי המקרים נגמרו. בשנת 1900, למלך אומברטו נאמר שבעל המסעדה, שבה המלך אהב לבקר מעת לעת - מת בתאונת ירי. מיד לאחר שהמלך הביע את תנחומיו – אנרכיסט אחד שהסתתר בקהל שהקיף את המרכבה - ירה בו.


יום רע עבור המלך לואי XVI

כאשר המלך העתידי של הצרפת לואי XVI היה ילד, האסטרולוג האישי הזהיר אותו שתאריך 21 בכל חודש - יהיה יום חוסר המזל שלו. המלך היה המום כל כך מהחיזוי הזה, שמעולם לא תכנן שום דבר חשוב לתאריך 21. עם זאת, לא הכל תלוי במלך. ב-21 ביוני 1791 המלך והמלכה נעצרו בעת שניסו להימלט מצרפת המהפכנית. באותה שנה, ב -21 בספטמבר, צרפת הכריזה על עצמה כרפובליקה. ובשנת 1793, ב-21 בינואר, למלך לואי XVI ערפו את הראש בגיליוטינה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> צירופי המקרים האבסורדיים ביותר