יום המריחואנה הבינלאומי


 

 

 

יום המריחואנה הבינלאומי

20 אפריל – זהו יום המריחואנה הבינלאומי. זה יום, שבו הקהילה של תומכי המריחואנה חוגגים כיום הזמינות של המוצר, אשר, לפי דעתם, נתון לאפליה לא מוצדקת.

בגלל העובדה, שאת התאריכים בארה"ב כותבים הפוך (בהתחלה כותביפ את החודש ואח"כ את היום), 4.20 זה ה-20 אפריל, וזה יום של מריחואנה - ביום הזה ברחבי המדינה, אנשים מתאספים בקבוצות גדולות וקטנות, ומעשנים מריחואנה. המשטרה ביום הזה סובלנית מאוד כלפי המפגשים האלה.

המספר 420 הופיע בשנת 1971, כאשר כמה תלמידים מקליפורניה החליטה ללכת לחפש קנבוס פראי. הם התאספו כל פעם בשעה 4:20. ובכל פעם שהתכוונו להיפגש, הם הודיעו על כך בעזרת ביטוי "420". הביטוי נתפס, ואז הוא גם הפך לתאריך המדובר.

לכן, בכל שנה על הדשא ליד אוניברסיטת קולורדו בבולדר, מתאספים 10 - 15 אלף אנשים כדי.... לעשן מריחואנה. אחרי השחטה הראשונה, מעל האנשים מופיע ערפל סמיך...


כך גם קורה במדינות אחרות.

כבר במשך שנים, נלחמים על חירותה של תרבות עישון המריחואנה. מריחואנה נרדפת ע"י חוק במדינות מתורבתות רבות, כולל ארה"ב וקנדה. עם זאת, זה לא מונע מפעילים ממדינות שונות, בכל שנה ב -20 באפריל להתאסף ולקיים הפגנות תמיכה של מריחואנה. הם מבטאים את זה ע"י עישון..

לא משנה כמה השלטונות מנסים להילחם, ולא משנה איזה עונשים נותנים – אי אפשר לחסל את התופעה הזו. המעשנים מתייחסים לעובדה שמריחואנה – זה סם קל, אשר משמש גם למטרות רפואיות, ולא מתים מזה, ולכן הם לא רואים שום דבר שיפגע במשתמשים בו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> יום המריחואנה הבינלאומי