עובדות מעניינות על שעוני יד


 

 

 

 עובדות מעניינות על שעוני יד

 

1. השעון יד הראשון נוצר במאה ה- 19, אבל בזמן ההוא הרעיון לא זכה להערכה מלאה. בסוף המאה ה- 19 בשל אי הנוחות של שימוש בשעון כיס בתנאי קרב, החיילים החלו לענוד שעון על היד שלהם, ואת ההכרה הסופית השעונים קיבלו רק בתחילת המאה העשרים. כיום השעונים משמשים יותר כאביזר או קישוט, בגלל התפשטות של טלפונים ניידים.

2. אם נחזיק את השעון המתקתק בשיניים ונסגור את האוזניים, אז התקתוק יפוך לחזק מאוד, או יותר נכון למהלומות כבדות.

3. לייצור שעון יד דרושים יותר מ-20 אנשים.

4. ככלל, רוב החלקים לייצור השעונים מיוצרים בשוויץ בעזרת ציוד אוטומטי מתקדם ומכונות CNC. רק מעט יצרנים, אשר מייצרים מוצרים בשווי עשרות אלפי דולרים או יותר, מרשים לעצמם הרכבה ידנית, או אפילו - ליטוש והברקה של כל פרט ופרט של השעון באופן ידני.

5. ההיסטוריה של המותג Tissot  מתחילה בשנת 1853, כאשר בעיר השוויצרית Le Locle, אב ובנו הקימו את החברה הקטנה. זה היה בית מלאכה קטן שבו הגברים עבדו עצמם. הגדלת הייצור התרחשה לאחר הזמנה גדולה של שעוני כיס, מהחצר הקיסרית של רוסיה עבור קצינים רוסים. מאוחר יותר, לאחר אובדן של לקוח זה בגלל המהפכה בשנת 1917, הם התחילו בייצור המוני. החברה עשתה הזמנות אצל שענים פרטיים, והם הביאו את המוצר הגמור כעבור כמה שבועות לבית משפחת Cret-Vaillant. השעונים עברו בדיקות על ידי חברת טיסו, ושם כבר סימנו את המוצר בסימון שאמר שהשעון עומד בקריטריונים של איכות של חברה. שעונים שאינם ענו על הקריטריונים האלה - הוחזרו.

6. מאז שנת 1974, כאשר החברה טיסו הופיעה בפעם הראשונה כנותנת חסות למירוץ המכוניות בלה מאן, צרפת, החברה השתתפה שוב ושוב כ- "שומר הזמן" או כשותפים של אירועי ספורט מרכזיים (כולל פורמולה 1), בגביע אליפות אופני הרים, אליפויות עולם במירוצי אופנועים וכד'.

7. מאמינים ששם של המותג "סווטש" בא מחיבור של ביטוי 1Swiss Watch1 (השעונים השוויצרים), אבל ניקולה ג'ורג' האייק טען שלמעשה, שמו בא מביטוי 1Second Watch1 (השעון השני), כלומר, שעון לכל יום, כמו אביזר זמין.

8. עד כה, בעולם מייצרים יותר ממיליארד שעונים בשנה. מבין אלה, כ - 60%  מיוצרים ביפן. השעונים היקרים ביותר – הם שעונים שוויצרים, לכן החברות השוויצריות, מפיקים פחות שעונים מבחינת הכמות מהיפנים, אבל מבחינת ההכנסות הם בצורה משמעותית לפניהם.

9. Chopard's זהו השעון היקר ביותר העולם. המספר הכולל של קראט של היהלומים שבהם הוא משובץ - 201. המחיר שלו - $ 25,000,000.

10. האח הקטן של הסולטן של ברוניי הנסיך ג'פרי, שילם 5,200,000 דולר עבור 10 שעונים משובצים יהלומים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על שעוני יד