סוגים הכי יקרים של בירה


 

 

 

 סוגים הכי יקרים של בירה

 
בירה נחשבת למשקה גברי סטריאוטיפי. בירה היא ממש מתנה לגבר: הגברים יכולים לשבת ולשתות בירה, שאותו מביאה להם מלצרית יפה. אבל הודות למאמצים של המשווקים בימינו, הנשים גם התחילו להתעניין בבירה. הרבה נשים בשמחה יסכימו לקבר הזמנה לשתות בירה.

אבל "נסיכות" גם אפשר להזמין לבירה? כמובן! במיוחד אם בקבוק בירה עולה כמו נופש בחו"ל.

לפניכם חמישה סוגים של בירה הכי יקרה בעולם.

 

5. Tutanhamun Ale

אומרים שלכאורה, מכינים את הבירה לפי המתכון, שנמצא בארמון של נפרטיטי. מאמינים שהמתכון הזה היה קיים עוד בזמנם, והארמון נבנה כמרכז לבישול הבירה.

האייל המצרי העתיק, בעל חוזק של 9 אחוז אלכוהול, מבושל בכמויות מוגבלות במעבדות של אוניברסיטת קיימברידג'. בקבוק אחד עולה 52 דולר. הבקבוק הראשון שמולא בבירה הזאת, נמכר במכירה פומבית עבור 7,5 אלף דולר.


4. סמואל אדמס אוטופיאס


מפעל לבישול הבירה של סמואל אדמס ממוקם בבוסטון (ארה"ב). בשנת 2002, במפעל הזה, האמריקאים הגאים הצליחו ליצור את הבירה החזקה ביותר בעולם (לאותו זמן). משקה "אוטופיה" נמכר בבקבוקי נחושת, והכיל 25 אחוז אלכוהול.


בקבוק של "אוטופיה" עולה  100-150 דולר. סך הכל יוצרו  8000 "מזכרות" הבירה. ב -13 מדינות בארה"ב אסור למכור אותה בגלל החוזק, שלא אמור להיות כזה במוצר בשם "בירה".

 

3. קרלסברג וינטג' 3

בחודש מרץ 2010, הוציאה חברת קרלסברג למכירה אלף בקבוקים של בירה לעשירים "וינטג' 3". קודם לכן, בשנים 2008 ו -2009, נמכרו סדרות של "וינטאג' 1" ו-2.

המתכון של הבירות פותח במבשלת ג'ייקובסון (Kopengangen). הבקבוקים של קרלסברג "וינטג' 3" סוגרו ידנית ומעוטרים ביצירות אמנות של אמנים המודרנים. לבירה עצמה יש תקופה ניכרת של הבשלה - 76 ימים. כתוצאה מכך, ה-"וינטג'" יוצא חזק מאוד - עד 15% אלכוהול.

עלות בקבוק אחד - בסביבות 350 דולר.

 

2. סוף הדרך (ההיסטוריה)


כאשר הגבר האנגלי ממלא את בטנו בבירה חזקה, מתיישב מאחורי ההגה, ונוסע דרך היער - הוא דורס הרבה חיות כמו - סנאים, ארנבים, שועלים. זה נקרא "סוף הדרך". וכך גם נקראת הבירה, שהוצאה לאור בכלים, שהם פרי יצירתו של מפחלץ, שיצר אותם מן הגופות של חיות שהן קורבנות של תאונות דרכים.

הבירה "סוף הדרך" היא יותר חזקה ויותר יקרה מ-"אוטופיה". מחירה 765 דולרים לבקבוק (!). המחיר ההתחלתי היה 500 דולר. ארבעה בקבוקים של המשקאות החריפים שיוצרו, ארוזים בתוך סנאים, שבע - בסמורים. סך הכל הונפקו 11 בקבוקים.

לבירה יש טעם של ויסקי, שמעורב עם ג'ין.

 

1. אנטארקטיק ניל אייל

באוסטרליה, יש סוג בירה בשם "ניל אייל" , ע"פ המתכון שלה, בשנת 2010 בישלו את הבירה היקרה ביותר על פני כדור הארץ. הבסיס למשקה בחוזק של 5 האחוזים, היה מי קרח מאנטרקטיקה. כפי שאתם יודעים, באנטרקטיקה כל פעילות כלכלית אסורה. לכן, הבירה הדרומית ביותר של כדור הארץ, יצאה יקרה להפליא. סה"כ הנפיקו ומכרו 33 בקבוקים של אנטארקטיק ניל.

מחיר של הבירה הסתכם ב-800 דולר לבקבוק. הכסף נתרם לצדקה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סוגים הכי יקרים של בירה