הודעה מבקבוק - 5 סיפורים יוצאי דופן


 

הודעה מבקבוק - 5 סיפורים יוצאי דופן

 
כאשר הודעה בבקבוק מגיע ליעד אקראי זהו ממש סיפור אגדה. אכן, הסיכוי השגורל יפגיש שני אנשים על ידי דואר בקבוקים - קטן הארור. אפשר לומר שהסיכוי נוטה לאפסי. אבל בכל זאת, הנה לכם חמישה סיפורים קסומים ויוצאי דופן מחייהם של אנשים רגילים.

 

1. כרטיס לאמריקה

בשנת 1979, במהלך נסיעה על ספינת תענוגות בכיוון ההוואי, בני הזוג דורותי וג'ון פקהאם הרגו את הזמן בשתיית שמפניה והשלכת בקבוקים עם מסרים לתוך האוקיינוס. במכתב הם רשמו את כתובתם ושמו צ'ק על סך דולר 1 עם בקשה, שמי שימצא את הבקבוק יכתוב אליהם ובעזרת הדולר ישלם למשלוח הדואר.
ב- 4 במרס 1983, ביום הולדתו ה -70  של  ג'ון קיבלה המשפחה מכתב מויאטנמי בשם הואה ואן נגויין. נגויין כתב כי הוא ואחיו הצעיר מצאו את אחד הבקבוקים שהושלכו ע"י פקהאם במרחק של 15 ק"מ מן החוף של מחוז סונגקלה. האחים הפליגו בספינה לכיוון תאילנד, כשניסו להימלט מן הוייטנאם הקומוניסטית, וההודעה בבקבוק הפכה עבורם לסוג של תשובה לתפילותיהם. כשמשפחת פקהאם בדקו במפת העולם, הם גילו שהבקבוק שלהם עבר מסע של 9,000 קילומטרים.


שנתיים, האמריקאיםהתכתבו עם חברים ויאטנמים חדשים. במהלך תקופה זו, הואה התחתן והוליד ילד. לאחר מכן, הוא ביקש מג'ון ודורותי לעזור לעבור מווייטנאם לארה"ב. פקהאם הסכימו לעזור. כעבור כמה חודשים של סחבת עם שירות ההגירה האמריקאי,  בשנת 1985, מטוס מתאילנד נחת בלוס אנג'לס, בביתם החדש של משפחת נגויין.

 

2. בקבוקי אהבה

האייק ויקינג היה מלח שוודי בודד, שהחליט להטיל את החיפוש של "החצי השני" בידי הגורל. הוא כתב מכתב פשוט עם הכתובתו ל"יפהפיה רחוקה", הכניס אותו לבקבוק שאותו זרק לתוך הים בתקווה שהמסר יגיע לאישה צעירה שתהפוך לאשתו.

כעבור שנתיים, בשנת 1958, בתדהמה האייק קיבל מכתב מבחורה בשם פאולינה מסיציליה. היא כתבה: "אני לא חושבת שאני יפהפיה, אבל נראה שזה נס, שבקבוק קטן הגיע לידיים שלי, אז בכל זאת החלטתי לענות לך". הבחור והבחורה התחילו להתכתב, וכעבור שנה אייק הגיע לסיציליה כדי לשאת לאשה את פאולינה.

 

3. זיכרון נצחי

כאשר ג 'וש בייקר היה בן 10 שנים, הוא שפך לכיור את תוכן של בקבוק השלם של וניל של אמו וכתב פתק "שמי הוא ג'וש בייקר. אני בן 10. אם אתה מוצא את ההודעה הזו, אנא דווח בחדשות. היום, 16 באפריל 1995". הוא אטם את ההודעה בבקבוק, והשליך אותו לתוך האגם "אגם לבן", בוויסקונסין (ארה"ב).
החיים נמשכו, ואחרי הקולג' ג'וש התגייס לצי. הוא נלחם בעיראק, כמעט מת, אך חזר הביתה בריא ושלם. אבל כעבור כמה ימים נהרג בייקר בפתאומיות בתאונת דרכים. עברו 3 חודשים, וחברים של ג'וש - סטיב לידר ורוברט דאנקן, הלכו ליד אגם לבן, ומצאו בקבוק בכמה מטרים מהחוף. זה היה אותו בקבוק עם הודעה של בייקר בן ה-10.

הודות למכתב החברים ובני המשפחה של ג'וש הבינו שלמרות שהוא עזב את העולם האכזר הזה, הוא נשאר איתם, שמח וצעיר לנצח. כך המעשה הילדותי הפך לסמל של זיכרון נצחי של ג'וש.

 

4. הדייג והבקבוק

זו הייתה שנת 1999. דייג סטיב גוון, כרגיל בבוקר, עסק בדיג. הוא שם לב למשהו שהסתבך בתוך הרשת. המשהו הזה התברר להיות בקבוק ישן מאוד שהכיל שני מכתבים שכתב חייל תומאס היוז ב-9 ספטמבר 1914. באחד המכתבים היתה בקשה להעביר את  המכתב השני לאשתו של החייל, אליזבת. זה היה מכתב אהבה פשוט.
אחרי שקרא את המכתבים, גוון חש אחריות אישית גבוהה. "ברור שגב היוז מתה", חשב הדייג, אבל צריכים להיות יורשים. סטיב התחיל לאתר את השם. עד מהרה התברר לו כי לתומס ואליזבת יש בת אמילי, שעדיין חיה ומתגוררת באוקלנד (ניו זילנד).
התברר שטום היוז נפל בקרב כמה ימים לאחר שליחת המכתב בבקבוק. אמילי בשנת 1914 היתה רק בת שנתיים, והיא לחלוטין לא זכרה את אביה. רק סיפורים של אמא והעיטורים שלו הזכירו לה את אביה.

סטיב יצר קשר עם שירות הדואר של ניו זילנד, והם הסכימו לממן את הטיסה שלו, כדי סטיב יוכל במו ידיו לתת את הבקבוק לבת של היוז.
להגיד שאמילי שמחה מאוד – זה לא להגיד כלום.

 

5. לורה בקסטון פוגשת את לורה בקסטון

בסיפור הנוגע ללב הזה אין בקבוקים, אבל העיקרון זהה.

ביוני 2001, שחררה לורה בקסטון בת ה-10 בלון אדום מלא בהליום למסע בשמים. זה היה בעיר הולדתה של לורה, סטוק און טרנט (בריטניה). על הבלון מיס בקסטון כתבה: "אנא להחזיר ללורה בקסטון" , ואת כתובת ביתה.

עברו שבועיים, ובמרחק 140 מייל, מצאו את הבלון שהיה תקוע בגדר של אחוזה פרטית בעיירה מילטון ליבורן. איכר מקומי שמצא את הכדור עם מסר, לקח אותו לשכנה, ששמה ... לורה בקסטון שבדיוק הפכה להיות בת 10..

שני לורות בקסטון התכתבו והחליטו להיפגש פנים אל פנים. וכאן זה נעשה מוזר יותר.

ראשית, ביום של המפגש הראשון הבנות התלבשו כמעט זהה - בסוודר ומכנסי ג'ינס ורודים. הבנות גם היו באותו גובה, שהיה גדול מממוצע לגילן . לשניהן היה שיער חום ואותה תספורת. לשניהן יש כלב רטריבר בן 3 וארנבונים אפורים. שניהן הביאו איתן חזירי צעצוע באותו צבע. היה נראה שלורה בקסטון, זו או אחרת, פשוט מסתכלת במראה.

בגלל כל צירופי המקרים המוזרים האלה שתי הבנות התחברו. 9 שנים חלפו, והם עדיין חברות טובות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הודעה מבקבוק - 5 סיפורים יוצאי דופן