כל העולם בידיים שלך


 

כל העולם בידיים שלך

 


הייתם פעם במוזיאון מיניאטורות? אלה שהיו ברי מזל מספיק כדי לראות את יצירות האמנות העדינות, בהחלט התלהבו מהכישרון המדהים של האמן. עכשיו תדמיינו איזה תגובות יהיו לאנשים שיראו בידיכם יצירת אומנות כזאת, אבל בתור תיק אופנתי, ארנק או מראה! תקבלו תגובות של תדהמה והתלהבות. אחרי הכל, יצירות מופת קטנות של קנדל מוריי פשוט לא יכולות לעורר תגובות אחרות.


קנדל – זו אמנית האוסטרלית, שעבודותיה כבר שנים מוצגות בגלריה המפורסמת Arthouse Gallery שבסידני. כל עבודותיה קשורות תמיד לאמנות המיניאטורות. מוריי שולטת באומנות  עד כדי כך שבקלות ממקמת את עדר הכבשים או אזורים עירוניים שלמים בכוס זכוכית או על גבי ספר. ולאחרונה, הדמויות שלה התיישבו על מראות על תיקים קטנים.

באוסף "סיפורים קצרים" ו-"מעשיות" מוצגים חמישה דגמים של תיקים יוצאי דופן ויותר מעשרים מראות קטנות. כל אובייקט הופך לבמה לפיסול של חיי היומיום: על תיקים מכוסים בדשא מטיילים כבשים תחת השגחת רועה-גיטריסט. על אותו הדשא צעירים משחקים טניס, או משפחה שהגיע עם קרוואן לפיקניק מיניאטורי. ואיזה דברים מדהימים קורים בין שני חצאי במראה!  מאוהבים מתנשקים, חוקרים עושים ניסויים בקופים, זוגות מסתחררות בריקוד הואלס ... הדינמיקה, הדרמה וההומור – זה מה שמאחד את המיני יצירות המופת הכל כך שונות של האמנית.


סדרה של "סיפורים קצרים" ו "מעשיות" מוגבלת. דגמים מעטים ניתן למצוא באוספים פרטיים של אוהדי  אמנות מיניאטורית באוסטרליה, יפן וניו זילנד.

 

אז, כמה שלא תרצו להשוויץ במוצר כזה יוצא דופן במסיבה, עדיין זה נשאר רק בגדר חלום. אבל לפחות לא תקבלו התקף לב, אם, למשל, מן המדשאה של הארנק "תברח" אחת הכבשים.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כל העולם בידיים שלך