תופעות הטבע המדהימות ביותר


 

תופעות הטבע המדהימות ביותר

 

כמה שזה לא פרדוקסלי, אבל תופעות הטבע היפות ביותר הן גם מסוכנות ביותר עבור אדם או בעלי חיים. בואו נסתכל על פלאי הטבע הייחודיים והיפים האלו.

1. זוהר קוטבי


ללא ספק, זו אחת תופעות הטבעי היפות ביותר, שמתרחשות בעולם שלנו. זוהר קוטבי מסנוור ומדהים אנשים מאז שהתגלה. הוא מתרחש עקב ההפצצות של האטמוספירה העליונה ע"י חלקיקים טעונים שנעים לעבר כדור הארץ לאורך קווים גיאומגנטים מהחלל הצמוד לכדור הארץ, שנקרא שכבת פלזמה.


2.  ענני גומות


אלה עננים חריגים שיכולים להשתרע לאורך מאות קילומטרים לכל הכיוונים, ושכל הזמן משנים את צורתם, בעוד שחלקים נפרדים יכולים להישאר ללא שינויים במשך 10-15  דקות. העננים המהממים האלה זה סימן בטוח לצרות שמתקרבות, כי הופעתם מצביעה על התקרבות סערה או מזג אוויר קיצוני אחר.

3. הגאות האדומה


הגאות האדומה היא תופעה הנגרמת על ידי הצטברות של אצות מיקרוסקופיות על פני המים, שמתרבים עקב השפעה של גורמים מסוימים.
נקבע כי התדירות של גאות אדומה קשורה ישירות לגדילה של זיהום מי החופים על ידי האדם. "הגאות האדומה" היא סיבת המוות של דגים ובעלי חיים אחרים ומהווה סכנה אמיתית לאנשים שצורכים מזונות כמו צדפות.

4. הסלעים הזוחלים

זו תופעה מסתורית המתרחשים בעמק המוות (קליפורניה, ארה"ב), שמטרידה את דעתם של מדענים במשך עשרות שנים. סלעים ענקיים זוחלים בעצמם לאורך קרקעית של אגם יבש Reystrek Playa. אף אחד לא נוגע בהם, אך הם ממשיכים לזחול. אף אחד לא ראה איך הם נעים. ובכל זאת הם זוחלים בעקשנות, כאילו הם חיים, ומדי פעם מתהפכים מצד לצד, ומשאירים עקבות "זחילה" לאורך עשרות מטרים.

5. מערבולות אש או "אש השטן"


"אש השטן" היא תופעה נדירה ונפוצה במהלך שריפות יער לא מבוקרת. מערבולות של אש מגיעות עד 10-10 - 70 מ' וקוטרן עד 3 - 10 מטרים. תארו לעצמכם את העמוד הגבוה של אש מעל בניין 20 קומות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תופעות הטבע המדהימות ביותר