בעלי חיים מוזרים ומדהימים


 

בעלי חיים מוזרים ומדהימים

 
על כדור הארץ שלנו, אנו רגילים החיות הרגילות, אבל המדענים מגלים כל יום בשבילנו, יותר ויותר זנים מעניינים ויוצאי דופן, כגון:

 

חפרפרת מצוייצת


 
החפרפרת ניזונה בעיקר מחרקים. היא שונה מחפרפרות אחרות בזה, שיש לה אף בצורה של כוכב. חוד הכוכב מורכב מ-22 זיקים רכים. בגודל שלה, פרווה וגפיים - היא לא שונה מכל חפרפרת אחרת רגילה. הזנב שלה באורך 8 ס"מ ומכוסה בשערות וקשקשים דלילים. אין לה אוזניים. העיניים שלה קטנות אך לא מוסתרות מתחת לעור. שיניה קטנות, 44 במספר, והן מופרדות באמצעות פערים. אפשר למצוא אותן בדרום קנדה וצפון-מזרח של ארה"ב. החפרפרות יודעות לשחות ולצלול. בחורף הן שוחות מתחת לקרח ותופסות  דגים קטנים וחרקים.

דג-טיפה

איזה דגים לא רואים בים, ויש גם כאלה שקשה לקרוא להם דגים. לדוגמה,דג-טיפה. הדג חי באוקיינוס השקט, ההודי והאוקיינוסים האטלנטי. אין לו שום קשקשים, סנפיריו קטנים, אורכו לא יותר מ 70 ס"מ ומשקלו עד ק"ג 9,5. הוא נראה כמו מסה דביקה עם פה עצוב, עיניים גדולות ועצובות ואף אנושי גדול.


הוא חי בעומק רב מאוד, שוחה בתנועות מגושמות, כי ן לו שרירים בכלל. הוא ניזון מפלנקטון, פוער את פיו, ואוכל באיטיות שוחה לשם בעצמו. דגי-טיפה הם הורים מצוינים – הם מחביאים את ילדיהם עד שהם גודלים. קשה לתפוס את הדג הזה, כי הוא חי בעומק רב מאוד.


החילזון Chupacabra
 


את החילזון הזה, בשנת 2007 מצא ד"ר טקשי יאמאדה במעמקי הים.

 

עוף-פינגווין

זו ציפור יוצאת דופן, שקנה חקלאי סיני לו סי כשהיא הייתה גוזל. היא הייתה שונה מן התרנגולות האחרות בגלל כנפיים קצרות, כמו כנפיים של הפינגווין, ובזה שהיא הלכה זקוף. היא התהלכה בחצר, מתנדנדת כמו פינגווין, מצד לצד.


חסחוסן צלופחי


 
כלפי חוץ, כריש זה מאוד יוצא דופן ונראה כמו צלופח או נחש ים. הזימים מכוסים בקפלי עור, וקרומים חוצים את הגרון ובחיבור אחד עם השני, יוצרים "משוט" רחב מעור. הגוף הוא מאורך כמו לצלופח, סנפירים נמצאים קרוב זה לזה ונמצאים מאחור. הזנב מורכב מחלק עליון ותחתון.

השיניים דומות לעוגן. כרישים אלה שרדו מזמני הדינוזאורים. אורכו של הכריש עד 1,5 מטר. נמצאים בעומק של 1200 מטר ואוהבים אזורים טרופיים חמים.


העולם של חיות גדול ומגוון!



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בעלי חיים מוזרים ומדהימים