דגים יוצאי הדופן מאוסטרליה


 

דגים יוצאי הדופן מאוסטרליה

במאמר זה, נראה אוסף של 5 דגים חריגים ביותר מאוסטרליה, שכאלה לא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

דג-טלסקופ


מדענים אוסטרליים מקווינסלד, בעת שחקרו חלק לא ידוע של אוקיינוס השקט, בעומק של 2,000 מטר,מצאו דג מאוד לא שגרתי ולא ידוע - טלסקופ. הדג שונה משוכני אוקיינוס אחרים במבנה יוצא הדופן של העיניים שלו. מבחוץ הם נראים כמו צינורות קטנים, אבל מבנה פנימי הוא כמו של דגים שחיים במעמקי הים, במקומות שבהם כמעט אין אור שמש.

גודל של הדג הוא כ-6 ס"מ. הדבר המיוחד בו זה העיניים, שכאילו מחולקות לחלק עליון ותחתון. מתקבל הרושם שיש לא זוג עיניים אחד, אלא שניים.

 

דג מתרוצץ


הדג החריג הזה נתפס באוסטרליה בחוף טסמן בשנת 2000, והוא שייך לסוג לא ידוע. עד כה, היו רק שמועות מהתושבים המקומיים, אשר פגשו את היצור המדהים הזה. הדג נקרא - "hendfish" - בגלל סנפירים שבעזרתם הוא יכול לנוע בתחתית הים. הדג חי במים צלולים ורדודים, וזוחל על ה"אדמה" כמעט ללא שחייה.

 

דגים מעופפים


מדענים מקוריאה מתעניינים במבנה יוצא דופן של גופם של דגים המעופפים. הם יכולים לעבור מרחק של 500 מטר במהירות של 75 קמ"ש, ואחרי קפיצה החוצה מהמים להישאר באוויר במשך 30 שניות.

החוקרים הגיעו למסקנה שהדג יכול גם לעוף טוב כמו ציפורים, תודות למיקום של סנפירי החזה שממוקמים משני צדי הגוף.

 

דג-ירח


אצל דג זה יש את השם הכי רומנטי. עם הגוף הקצר שלו, הדג מזכיר את הירח.

 

דגי - פגסוס


הגוף של דגים אלה חריג ושטוח. סנפירי החזה שלהם רחבים ונמצאים במשטח אופקי. הפה  נמצא בחלק התחתון של החוטם. לפני זימי החזה נמצאים סנפירים. הדגים ניזונים מאורגניזמים קטים. פגסוס נוטים לגלוש על פני המים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דגים יוצאי הדופן מאוסטרליה