10 מיתוסים על גוף האדם


 

10 מיתוסים על גוף האדם

 

מיתוס מספר 1.


יש אמונה שעדיף שלא להעיר סהרורים – כי זה עלול להשפיע על מצב הנפשי שלהם בגלל התעוררות פתאומית. למעשה, אמונה זאת מוטעית, כי הרבה יותר נזק יכול להיגרם כתוצאה מהתנגשות במשקוף הדלת בזמן הליכה תוך שינה. אבל צריך להעיר אותם בעדינות  ולאחר מכן לעזור להם לחזור לישון.

 

מיתוס מספר 2.


אם קופצים למים קפואים – אפשר להצטנן. אין כל ראיה שתומכת בזה. כן, הווירוסים נפוצים יותר בתקופת החורף ובלחות נמוכה, אך הסיכוי לחלות גדל דווקא במקום סגור ומלא אנשים. הדבר היחיד שקור יכול לעשות – זה להפחית את התנגדות הגוף לזיהומים שכבר נמצאים בגוף.

 

מיתוס מספר 3.


לאחר מותו של אדם ציפורניו ושערו ממשיכים לצמוח במשך זמן מסוים. זה מטעה.  למעשה, לאחר מותו של האדם, העור האנושי מתייבש ומצטמק, ולכן נראה שהציפורניים והשיער נעשים גדולים יותר.

 

מיתוס מספר 4.


אם לגלח את השיער – השיער החדש שיצמח יהיה עבה וכהה יותר. זו טעות נוספת: שיער שגדל נעשה יותר דק בקצוות, ולכן השיער נראה דק יותר מזה שרק התחיל לצמוח. בנוסף, לאורך זמן, השיער הופך לבהיר יותר בגלל השמש, וזה גם יוצר את הרושם שהשיער הלא מגולח בהיר יותר מהשיער שרק התחיל לגדול.

 

מיתוס מספר 5.


שמפו או מרכך יכולים הטפל בקצוות מפוצלים בשיער. זו טעות, כי הדרך היחידה להפטר מקצוות מפוצלים זה לחתוך אותם. שמפו ומרכך טוב יכולים להגן על השיער, אך לא ייפטרו מקצוות מפוצלים.

 

מיתוס מספר 6.


גברים חושבים על סקס כל שבע שניות. אילו זה היה נכון, זה יהיה בלתי אפשרי בשביל הגברים להתרכז בדברים חיוניים כגון עבודה. למרבה המזל, זה לא נכון, ומדענים טענו שוב ושוב שההצהרה הזו מאוד מוגזמת.

 

מיתוס מספר 7.


חלקים שונים של הלשון אחראים לתחושות טעם שונות. הרעיון כי בלוטות הטעם בחלקים שונים של הלשון מבחינות בנפרד בין מתוק, מלוח וחמוץ, מר - הוכח כלא נכון. כל השטח של הלשון יכול לחוות את כל הטעמים. הרעיון של מפת הלשון בכלל הופיע עקב תרגום שגוי של פרופסור גרמני בעבודה המדעית של אוניברסיטת הרווארד.

 

מיתוס מספר 8.

 
האדם משתמש רק 10% של המוח שלו. הפסיכולוג ויליאם ג'יימס בשנת 1800, השתמש באופן מטאפורי  באמירה על שימוש ב- 10% של המוח. את רעיון הזה קיבלו בצורה מוטעית, ובהבנה ששאר 90% של המוח אינם בשימוש כלל. למעשה, 10% מנוצלים לחילופין בחלקים שונים של המוח, ובלי שאר 90% של המוח העבודה שלהם היא בלתי אפשרית.

 

מיתוס מספר 9.


סוכר גורם לילדים להיות היפראקטיביים. זה לא נכון! היו 12 ניסויים בקנה מידה גדול, שבהם הוכח כי אין שום קשר בין התנהגות הילד לבין צריכת הסוכר. המחקרים בוצעו על סוכר מסוכריות, שוקולד וממקורות טבעיים. גם במחקר גילו, שלמי שנחשב רגיש לסוכר, לא היה שום שינוי בהתנהגות.

 

מיתוס מספר 10.

 
יבלות (גבשושיות)  יכולות להופיע לאחר מגע עם בעלי חיים. יבלות האדם נגרמות על ידי וירוס, וזה משפיע רק על בני אדם - פפילומה. הם לא יכולים להיות מועברים מבעלי חיים עם יבלות ובטח שלא מקרפדות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 מיתוסים על גוף האדם