הפירסינג המוזר, המפחיד והאמיץ


 

הפירסינג המוזר, המפחיד והאמיץ

פירסינג (פירסינג אנגלית - פנצ'ר) - סוג של שינוי של הגוף, יצירת נקב, שבתוכו שמים קישוטים. המושג "פירסינג" יכול להתייחס גם לתהליך הניקוב עצמו וגם לחורים שנעשו על ידי ניקוב.

סיבות לעשות או לא לעשות פירסינג יכולות להיות שונות. חלק מאנשים עושים את הנקבים מסיבות דתיות או רוחניות, ואחרים מודרכים על ידי הצורך לביטוי עצמי, ערכים אסתטיים, רצון לשפר את חוויות מיניות שלהם, או כדי להראות השתייכות לתרבות כלשהי או למחות נגדה. כמה סוגים של פירסינג נותרו במחלוקת, במיוחד לגבי הנוער.

ההיסטוריה של פירסינג היא בת לפחות 10 אלף שנים ומתחילה ביבשת אפריקה, מאיי פולינזיה ודרום וצפון אמריקה. בימי קדם, לתהליך של פירסינג הייתה משמעות, אפילו  קדושה. אינדיאנים עשו פירסינג בתנוכי האוזן כדי להראות השתייכות לשבט מסוים.

ברומא העתיקה, לוחמים קשוחים עשו פירסינג בפטמות על מנת למתן את האופי להראות גבורה ואומץ. הם אפילו הצמידו על טבעות אלו את מעיליהם (טוניקות). בהודו ונפאל עד היום מעבירים טבעת בתוך האף. פירסינג בטבור של המצרי הקדמון הצביע על העובדה שבעליו - אזרח חופשי.

פירסינג הוא כבר לא משהו יוצא דופן בשבילינו. נשים וגברים, סבים וסבתות כבר לא מסתכלים על אנשים עם פירסינג באימה.

עם זאת, פירסינג נותר תופעה אופנתית.  זה לא סוד שמאות בני נוער, חולמים על הניקוב ועל איפה לעשות אותו שיהיה במקום "מיוחד" ושגם יהיה אופנתי ויפה.

חלק מאנשים אוהבים צורות קיצוניות של פירסינג. יש כאלה שמחזיקים בשיא גינס כבעלים של מאות או אפילו אלפי חורים קבועים וזמניים.

אבל הסיבה העיקרית לפירסינג זה רצון לבלוט. הרצון למשוך תשומת לב אל עצמם, לפעמים עובר כל גבול שניתן להעלות על הדעת.

חלק משלבים פירסינג וקעקועים, ומה שיוצא זה מן מסכה של יליד שבט אפריקני, אם כי ליליד אמיתי יש הרבה פחות מתכת על הפנים.

מעניין מה אדם רגיל יגיד על הגבר שמצולם בתמונה הזאת? כמובן, זה נראה נורא, אבל באדם העיקר הוא לא המראה, אלא הנשמה. לא?

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הפירסינג המוזר, המפחיד והאמיץ