חיים בשביל שניים - התאומים הסיאמים



חיים בשביל שניים - התאומים הסיאמים

יש הרבה תיאוריות על הסיבות להופעת תאומים סיאמים. בימים קודמים, היה נהוג לחשוב שהלידה שלהם מבשרת את סוף העולם. המיתו אותם, והקריבו אותם - לעתים ביחד עם הוריהם. מאוחר יותר התחילו לנצל אותם. אנשים אחדים לקחו יוזמה והתחילו להרוויח כסף על ההופעות שלהם ביריד.

תאומים שהתחברו ברחם נקראים "סיאמים". השם בא ממקום הלידה של התאומים הידועים צ'אנג ויאנג בשנת 1811, במחוז סיאמי מקלונג, שנכון להיום - בתאילנד.

 

יאנג וצ'אנג היו מחוברים באיזור החזה בעזרת רקמות. מלך סיאם שמע על האחים, שתוארו כ"מבשרי אסון", והורה להרוג את "שרצי השטן". אבל אמא שלהם לא נתנה להמית את בניה. היא התחילה לטפל בהם, ושפשפה את העור שלהם עם קרם מיוחד כדי לתת את הגמישות לרקמת חיבור שחיברה בין התאומים. ואכן היא הצליחה, כי יאנג וצ'אנג יכלו לא רק לעמוד פנים אל פנים, אלא גם לשנות את מיקומם, פחות או יותר בחופשיות. מאוחר יותר, המלך שינה את דעתו ולאפשר לסוחר סקוטי, לקחת אותם לצפון אמריקה. התושבים מכל רחבי העולם שמחו לשלם כסף בשביל לראות משהו כל-כך יוצא דופן בקרקס.

 

 

בשנת 1829 תאומים החליטו לעזוב את החיים הציבוריים, לקח את השם האמריקאי בונקר, קנו חווה בצפון קרוליין ועסקו בחקלאות. בשנת 1944 הם נישאו לאחיות אנגליות - שרה-אן ואדלייד ייטס. האחים רכשו שני בתים, ושהו עם כל אחות שבוע. לצ'נג נולדו עשרה ילדים, וליאנג - תשעה. כל הילדים היו נורמליים. אחים נפטרו בגיל 63 שנים.

אך האחים בונקר לא היו התאומים הסיאמים היחידים שהצליחו לחיות חיים מלאים בהיותם מחוברים. ישנו בהיסטוריהתיעד של ביוגרפית תאומים, שנקראו "האחים הסקוטים".

פלגי גוף עליון של האחים הסקוטים, שחיו בחצרו של ג 'יימס הרביעי (1488-1513), צמחו מתוך הבטן המשותף, היה להם איבר מין משותף וזוג רגליים נורמלי. המלך לקח אותם תחת חסותו והחל לחנך אותם בשיעורי מוסיקה וציור, ולימוד שפה זרה. הטעם של האחים היה שונה בתחומים אלה. ומאוחר יותר, כאשר הם הפכו להיות מיומנים בשפות, אמנות  ומוסיקה, לעתים הם רבו, וזה הגיע אפילו למכות. ארבע ידיים בטירוף הבזיקו  באוויר, והפריעו אחת לשניה.

האחים חיו במשך 28 שנים. אח אחד נפטר חמישה ימים מוקדם יותר מאשר השני. האח השני זוחל בבכי בגן הטירה, כשהוא גורר את גופתו של אחיו המת, אשר רק המוות יכול היה להפריד ביניהם...

בשנת 1878, נולדו האחיות רוז וג'וזפה בלאז'ק, שהיו מחוברות באיזור הישבן. לבנות היו שני לבבות, שני זוגות ריאות, אבל הבטן (הקיבה) ואיברי מין משותפים.

הורים מבועתים החליט שזה יהיה טוב יותר אם הילדים ימותו, ולא האכילו אותן לאחר הלידה במשך כמה ימים. עם זאת, הבנות שרדו.

בשנת 1892 הפכו האחיות לאטרקציה ידועה והקסימו את הקהל בעזרת נגינה בכינור ובנבל. הן סינכרנו את תנועות שלהם עד כדי כך, שיכלו אפילו לרקוד ואלס, כל אחת עם בן הזוג משלה.

בגיל 28 שנים, רוז מתאהבת בקצין גרמני. בין האחיות הייתה אי הבנה רצינית, כי אברי המין  היו משותפים. עם זאת, נכנסה רוזה להריון וילדה תינוק בריא לחלוטין, וקראו לו  פרנץ. מאז, אחיות רבו רק על החינוך של בנן.

האחיות הסיאמיות המפורסמות ביותר במאה שחלפה, היו דייזי וויולט הילטון. בנות יפות  ומוכשרות, שהיו מחוברות באיזור האגן, הצטלמו בתפקיד מרכזי בסרט הקלאסי "נכים"  של טוד בראונינג והפכו לכוכבי קולנוע.

היו גם רבים אחרים.

הם כולם פשוט נולדו בזמן הלא נכון. אם הם היו נולדים עכשיו – היו מפרידים אותם עוד בהיותם תינוקות. מאז 1950, בעולם הופרדו כ -300 תאומים סיאמיים.
 

השמות והתמונות שלהן לא ירדו מהכותרות בעיתונים. היו להן מאהבים רבים, והן ברצון שיתפו בחיי המין שלהן את העיתונאים. שתי האחיות נישאו, אך הנישואים החזיקו מעמד במשך שבוע אחד אצל אחות אחת,ואצל השניה  - 10 ימים.

בעליהן נעלמו לנצח מחייהן בכיוון בלתי ידוע. בינואר 1969, האחיות מתו משפעת.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חיים בשביל שניים - התאומים הסיאמים