עובדות מעניינות על מאכלים מזיקים


עובדות מעניינות על מאכלים מזיקים

אם אתם חולמים לרדת במשקל – אתם לא חייבים לענות את עצמכם בדיאטות אכזריות או לבלות שעות ביום בחדר הכושר. תוכלו להסתפק בזה שתוציאו מהתזונה היומיומית שלכם את כל המוצרים המזיקים לכם. והם לא רבים.


1. צ'יפס

תפוחי אדמה, למעשה, הם לא מוצר כל כך בריא – מה שהם מכילים זה עמילן, ובצ'יפס בכלל אין שום דבר מועיל וטבעי – אבל הם מכילים חומרים מסרטנים, מחזקי טעם ושמן, כמובן. צריכה קבועה של צ'יפס יכולה להוביל למחלות אונקולוגיות ובעיות משקל. כנ"ל לגבי צ'יפס מטוגן.


2. גזוז

האם ידעתם, שצבעי גואש המדוללים במים ומתובלים בסוכר - לא יהיו מזיקים כל כך לבריאות כמו גזוז "צבעוני"? נהוג להאמין, שטוב לשתות גזוז כאשר אוכלים מזון מהיר - אבל זה רק תכסיס שיווקי ערמומי. למעשה, משקה מוגז מחריף את הרעב, ואתם רוצים לאכול עוד ועוד. אגב קולה לייט - לא יותר טובה מקולה רגילה. היא מכילה תחליף סוכר, שהוא הרבה יותר מזיק מסוכר רגיל.


3. מזון מהיר

חוץ ממהירות ההכנה – אין למזון מהיר שום יתרונות. אך אם אתם ממש ממהרים – כדי להשביע במהירות את הרעב, תוכלו באותו הזמן להכין כריך עם פסטרמה או גבינה וירקות.


4. מיונז

מדובר במיונז שקונים בחנות. אם תפסיקו להשתמש בו – תראו בעצמיכם איך היקף המותניים שלכם נעשה קצת יותר קטן. אגב, לכאן תוכלו להוסיף גם קטשופ ורטבים אחרים, המכילים מחזקי טעם וריח ושומנים. במקום זאת, נסו לאכול למשל שמנת עם אחוז שומן נמוך.


5. מלח וסוכר

מלח מונע את יציאת המים מהגוף, ואוגר אותם במקומות הכי לא מתאימים. סוכר, עבור כל אלו שמנסים לרדת במשקל – הוא האויב מספר אחד. אבל לא מומלץ להפסיק לחלוטין לצרוך את המוצרים האלה – נסו פשוט להגביל את הצריכה שלהם - למשל, תשימו כמות קטנה של מלח בבישול, ואת הסוכר תחליפו בדבש.


6. אלכוהול

זה שאלכוהול יכול להזיק – כולם יודעים. אם אתם שותים אלכוהול בהתמדה במשך כל שבוע - זה אלכוהוליזם. אם אתם לא יודעים איך ליהנות צלולים מהמסיבה – גם. תתחילו לוותר על אלכוהול, ובמיוחד על משקאות זולים. ואחר כך, טוב אם תמצאו סביבה בה לא נהוג להשתכר.


7. נקניקיות ונקניקים

אתם אף פעם לא יכולים לדעת בוודאות, ממה עשויות הנקניקיות. עישון והמלחת בשר, דרושים רק לשם אחסון ארוך שלו. כמובן, כל החומרים המועילים לבסוף נעלמים מהמוצר, אך התהליכים "שלאחר המוות" עדיין ממשיכים. אך הצרכן לא יוכל לחוש זאת בגלל מחזקי הטעם והריח שנמצאים בבשר זה.


8. אוכל מטוגן

טיגון במרגרינה ושמן חמניות מוביל להיווצרות של חומרים מסרטנים והורג את כל התכונות המועילות של המזון. בנוסף, במהלך הטיגון, חלק מנוזלי המזון מוחלפים בשמן – דבר המעלה את כמות הקלוריות במזון.


9. מתוק

בין הממתקים המזיקים ביותר, נמצאים סוכריות מציצה, סוכריות לעיסה וסוכריות גומי. למעשה הם יותר מזיקים מאשר חתיכת עוגה, כי הם מכילים צבעי מאכל וחומרי טעם וריח. רוצים משהו מתוק? תאכלו דבש, פירות יבשים או שוקולד מריר.


10. לחם לבן

לחמניות טריות או לחם לבן – בהחלט דברים טעימים מאוד, אבל אין בהם שום דבר מועיל: משום שהקמח שממנו מכינים אותם – הוא מעובד ולא מכיל חומרים מזינים. לכן, הרבה יותר בריא לאכול לחם מחיטה מלאה.




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> עובדות מעניינות על מאכלים מזיקים