מיתוסים על נזקי הקפה


מיתוסים על נזקי הקפה


קפה – הוא אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם. אנשים רבים לא רואים את החיים שלהם בלי כוס של המשקה המרענן הזה על הבוקר.

לשום משקה בעולם לא קשורים מיתוסים כה רבים. בואו ננסה להפריך או לאשר חלק מהם.

1. קפה גורם ליתר לחץ דם

בהתבסס על מחקרים רבים, הוכח שצריכה של משקה זה גורמת לעלייה זמנית בלבד בלחץ הדם. בבדיקות, לחץ הדם עלה אצל האנשים, שלא שותים קפה על בסיס יומיומי. ואצל מי שמרבים לשתות מהמשקה – לא נרשמו שינויים בלחץ הדם. כך שאי אפשר להאשים את הקפה בהופעת יתר לחץ דם.


2. קפה גורם למחלת לב כלילית

המחקרים בתחום הזה, גם הראו שהקפה עצמו לא יכול לגרום למחלה. אבל אם המחלה כבר קיימת – עדיף להימנע משתיית הקפה.


3. אסור לשתות קפה במהלך ההריון

המדענים כבר במשך זמן רב מתווכחים בנושא נזקי הקפה במהלך הריון. רבים מאמינים, שקפה יכול להוביל להפלה טבעית. בנוסף הקפה מקדם את ניקוי הסידן מהגוף, וסידן חשוב מאוד בהריון גם לאם וגם לילד. לכן מכאן אנו מסיקים: קפה במהלך ההריון עדיף לשתות כמה שפחות, ורק אם אין איום של הפלה.


4. קפה והעצבים

על פי אותם המחקרים, לקפה יש השפעה חיובית על מערכת העצבים המרכזית. הוא משפר את הביצועים ומפחית עייפות. המדענים הגרמנים אישרו שהקפה מעלה את העירנות ב- 10%. כמו כן, נערך מחקר מעניין אשר הראה, שאנשים ששותים קפה על בסיס קבוע – פחות נוטים להתאבד.


5. קפה גורם לסרטן

המדענים ביצעו ניסויים בשוויץ, לפיהם נקבע שקפה מפחית את ההשפעה של כמה מסרטנים. כולנו יודעים על תכונות נוגדות החמצון של קפה, אשר מגנות על הגוף.


6. קפה – הוא סם

כאן – הכל לא כל כך פשוט. קפה באמת גורם לתלות פיזית. בהפסקה מיידית של שתיית קפה, מופיע כאב ראש, האדם נעשה עצבני, מתעייף מהר ונראה מנומנם. אבל בכל זאת, אפשר להיגמל ממנו, אם עושים זאת בהדרגה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> מיתוסים על נזקי הקפה