עובדות מעניינות על יפן


 

עובדות מעניינות על יפן

לפניכם 36 עובדות שלא כל אחד יודע על יפן.

 

1. ביפן, ביום האהבה , מי שנותן את המתנות זה הנשים. מסורת זו היום משמשת תפקיד חברתי חשוב: היא מאפשרת הבנות לומר "כן" בלי לחכות שגבר יפני יהיה נועז מספיק כדי לגשת אליה.

2. ביפן, הדג והבשר זולים, אבל פירות יקרים מאוד. תפוח אחד שווה שני דולרים, אשכול בננות - חמישה. פרי מלון בטוקיו יכול לעלות כמאתיים דולר.

3. ביפן, פורנוגרפיה נמכרת ממש בכל מקום. בכל מכולת, בדלפק העיתונים. בחנויות הספרים הקטנות, החנטאי מהווה שליש מכלל הסחורה, ובחנויות ספרים גדולות, איזורי פורנוגרפיה תופסים כמה קומות.

4. את Hentai מותר בחופשיות למכור לקטינים.

5. הג'אנרים הפופולריים ביותר של חנטאי הם אלימות ומין עם קטינים.

6. אם עוטפים את החוברת בנייר, אפשר לקרוא חנטאי ברכבת התחתית.

7. ברכבת התחתית היפנית יש קרונות שמיועדים עבור נשים בלבד. מוסיפים אותם בבוקר, כדי שבשעות השיא אף אחד לא יטריד את הנשים. היפנים הם מציצנים, ומישוש של בחורות ברכבת זה משהו כמו ספורט לאומי.

8. יחד עם זה,  ביפן אחוז מקרי האונס הוא אחד הנמוכים בעולם.

9. רוב האירוגליפים היפניים מורכבים ה- 2-4 הברות, אבל יש חריגים ומפתיעים. לפעמים אירוגליף אחד 砉 יכול להכיל 13 הברות! "האנטוקוואטוגהחנאררואוטו" מתאר את הצליל שנשמע בהפרדת הבשר מהעצמות.

10. עניין הכבוד, עדיין משחק תפקיד מרכזי ביפן - גם בפוליטיקה. ראש הממשלה האחרון, יוקיו הטויאמה התפטר לאחר שלא היה מסוגל למלא את ההבטחה שנתן בקמפיין. שני קודמיו, גם כן התפטרו בגלל זה.

11. יפן היא מדינה קטנה, אבל יש בה הרבה דברים "הכי גדולים". שם נמצא פארק השעשועים היקר ביותר בעולם "ים הדיסני", וארבעה מעשרה רכבות ההרים הגבוהים ביותר. בטוקיו, מערכת הרכבת התחתית היא המתקדמת ביותר בעולם, וגם מעבר להולכי רגל הגדול ביותר.

12. ביפן, עדיין 30% של חתונות מתרחשות אחרי שידוך של ההורים.

13. בכל הערים הצפוניים של יפן, איפה שיורד שלג בחורף, מדרכות ברחובות - מחוממות.

14. אבל יחד עם זה, ביפן אין הסקה מרכזית. כולם מחמם את הדירה לבד.

15. בשפה היפנית, יש מילה Karoshi - שמסמלת "מוות מעבודת יתר". בממוצע כל שנה, עם האבחנה הזאת מתים כעשר אלף איש.

16. ביפן, מותר לעשן בכל מקום, למעט פלטפורמות רכבת ושדות תעופה.

17. יפן – היא המדינה האחרונה בעולם ששמרה על התואר "אימפריה" באופן רשמי.

18. השושלת הקיסרית היפנית מעולם לא נותקה. היום, הקיסר השולט אקיהיטו, הוא צאצא ישיר של הקיסר הראשון שייסד את היפן בשנת 711 לפנה"ס.

19. היפנים תמיד מדברים על אוכל, וכאשר הם אוכלים, אז דנים עד כמה האוכל טעים. לאכול ארוחת ערב בלי לומר כמה פעמים "oishii" (טעים) זה ממש לא מנומס.

20. ביפן, אין עובדים זרים. זה מושג על ידי חוק פשוט: שכר המינימום, אשר בו מותר להעסיק עובדים זרים ביפן, עולה על השכר הממוצע של העובדים היפנים.

21. יותר ממחצית פסי רכבת ביפן הם בבעלות פרטית.

22. השפה היפנית מורכבת מכמה רמות של נימוס: שיחה רגילה, שיחה עם כבוד, שיחה מנומסת ושיחה מאוד מנומסת. נשים כמעט תמיד מדברות בצורה מכובדת של השפה, ההגברים - ברגילה.

23. ביפנית, לחודשים אין שמות. במקום זה הם מסומנים על ידי מספרים.

24. ביפן, לאסירים אין זכות הצבעה.

25. ביפן אוכלים דולפינים. מכינים מהם מרקים, עושים ברביקיו יפני, ואפילו אוכלים לא מבושל.

26. טוקיו היא המטרופולין הבטוחה ביותר בעולם. בטוקיו, כל כך בטוח, שילדים בני שש נוסעים בעצמם בתחבורה ציבורית. זה פשוט מדהים.

27. היפנים חושבים, שהעולם שבחוץ מסוכן מאוד ומפחדים לטייל בעולם. המדינה המסוכנת ביותר מבחינתם זה ארה"ב.

28. ביפן שנת הלימודים מתחילה ב-1 באפריל, ומחולקת לטרימסטרים. התלמידים לומדים מאפריל עד יולי, אחר כך מספטמבר עד דצמבר, ו מינואר עד מרץ.

29. ביפן, אין פחי זבל, כי כל האשפה ממוחזרת. פסולת ניתן לחלק לארבעה סוגים: זכוכית, זבל שנשרף, שמעובד לא נשרף. כל סוג של פסולת אפשר לזרוק רק בימים מסוימים ובתאריכים מסוימים. מי שמפר את הנוהל הזה, יכול לקבל קנס בארך של 1000 דולר.

30. ברחובות אין פחי אשפה חוץ מפחים לאיסוף בקבוקים. זה דוגמה טובה ל"נקי איפה שלא מלכלכים".

31. ביפן, הפנסיה נמוכה מאוד. התשלום המרבי הוא משהו כמו 300 דולר. ביטוח לפנסיה גם לא קיים. היפנים חושבים שכל אחד צריך לדאוג לימי הזיקנה שלו בעצמו.

32. ביפן, כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית יקרים מאוד.

33. ביפן, תמיד משרתים את הגברים ראשונים. במסעדה הגבר הוא הראשון שמזמין, והוא גם ראשון שמביאים לו משקה. בחנויות תמיד אומרים שלום קודם לגברים.

34. ביפן כל האסלות – בעלי מושב מחומם ועם מגוון של כפתורים דיגיטלים. יש כאלה עם פונקציה של השמעת מים זורמים בזמן שעושים את הצרכים.

35. ביפן, כולם יודעים שהלו קיטי "נולדה" באנגליה.

36. ביפן, לא מנומס בכלל לתת טיפ. מאמינים שכל עוד הלקוח משלם עבור שירות, הוא משווה את עצמו ואת המוכר. ואם הוא מנסה לשלם יותר – זה נחשב כנדבה ועלבון.


ולסיכום - יפן היא ארץ נהדרת.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> עובדות מעניינות על יפן