דירה חדשה או ישנה – מה עדיף


דירה חדשה או ישנה – מה עדיף ?

בשנים האחרונות כל אדם מכיר את נושא עליית המחירים, דיור הוא נושא רגיש שהפך ל"שיחת היום" בקרב המון אנשים בחברה הישראלית. כאשר זוג צעיר מגיע לרכוש דירה, השאלה הראשונה שהם צריכים להתמודד אתה היא האם לרכוש דירה חדשה או דירה ישנה? במאמר זה ניתן למצוא גורמים רבים שצריך להתחשב בהם טרם רכישת הדירה וכן את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהן.

דירה חדשה מהי?

דירה חדשה היא דירה שטרם גרו בה דיירים והיא נרכשה מקבלן שסיים פרויקט חדש. דירות חדשות נמכרות בזמן תהליכי הבנייה, כאשר הפרויקט הסתיים או "על הנייר" – לפני שהחלה הבנייה. לדירה חדשה יש מאפיינים ייחודיים כגון עלויות גבוהה יותר, תשתית חדשה, אפשרויות של בחירת הריצוף ואבזורים שונים.
בהרבה פרויקטים דירות חדשות נבנות בתוך אזור חדש שלם, כלומר, מספר בניינים חדשים בשכונה חדשה. במקרה כזה חשוב לקחת בחשבון את העובדה שכל האזור בבניה ולכן חשוב להבין שעם הכניסה לדירה לא בטוח שכל השירותים יהיו זמינים ויתכן שיהיה רעשים של עבודות מפרויקטים שכנים.

דירה ישנה מהי?

דירה ישנה נקראת בכמה שמות כגון דירה משומשת, דירה יד שנייה וכדומה. בכל מקרה הכוונה היא לדירה ישנה, כלומר, דירה שנרכשה מבעליה שאינו האדם שהיה אמון על הבנייה שלה בין אם מדובר בבעליה הראשונים או שכבר החליפה בעלים בעבר. דירות ישנות נמכרות ברוב המקרים לאחר שדיירים גרו בה. אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בדירות ישנות הוא נושא המחיר, ניתן למצוא דירות ישנות במחיר זול יותר בצורה משמעותית מדירה חדשה.
דירה חדשה נמכרת כמו שהיא, ללא אחריות וללא שינויים טרם הרכישה. חלק חשוב שצריך לקחת בחשבון הוא שנושא הערבות כלפי הקונה היא מוגבלת, רוב האחריות והערבות היא על הרוכש. על הרוכש לעשות את הבירורים והבדיקות שלו טרם הרכישה עצמה.

יתרונות ברכישת דירה חדשה

ברכישת דירה חדשה יש מגוון של יתרונות משמעותיים על פני רכישה של דירה ישנה. להלן היתרונות המרכזיים:

1. אחריות - אחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא נושא האחריות שניתן מצד הקבלן לצד הרוכש. בהתאם לחוק המכר של מקרקעין, קבלת דירה לאחר רכישתה אמור להתבצע ללא הפתעות וללא פגמים, רוכש הדירה אמור לקבל דירה מושלמת לפי התכניות והפרמטרים הטכניים.

2. בטיחות – פרויקטים חדשים נבנים בסטנדרטים גבוהים המבטיחים בטיחות ברמה גבוהה החל מעמידות בפני רעידות אדמה, בנייה ירוקה, ממדים (ברוב המקרים), הכנת תשתיות של טלוויזיה ואמצעי תקשורת אחרים, מעליות בבניינים ועוד.

3. בנייה מודרנית – דירות חדשות בארץ נבנות לפי תכניות מודרניות עשירות במיוחד, תכניות אלו כוללות בדרך כלל תוספות כגון אסלות וניאגרות נסתרות, הכנה של חדר שירות, מרפסות וכדומה.

יתרונות רכישת דירה ישנה

1. עלות – בהשוואה לדירה חדשה, דירה ישנה עולה פחות בצורה משמעותית. דירה ישנה נמכרת כפי שהיא ללא שינויים משמעותיים בדירה, הדירה עצמה קיימת מספר שנים ולכן נמכרת במחיר נמוך יותר.

2. יודעים מה נקבל – כאשר רוכשים דירה ישנה הרוכשים יודעים בדיוק מה הם יקבלו בעוד שבדירה חדשה הרוכשים רואים את התכניות והצילומים מבלי לראות פיזית את הדירה. בדירה ישנה ניתן להיכנס לדירה, לראות את הגודל שלה, מספר חדרים וכדומה. זאת בידיעה שזה בדיוק מה שרוכש הדירה מקבל בסופו של דבר.

3.

לסיכום

תחום הנדל"ן משתנה באופן קבוע, ניתן למצוא דירה מדהימה במחיר מעולה ולראות שכמה ימים אחרי המחיר עלה בצורה משמעותית. אנשים הרוצים לרכוש דירה במחיר טוב חייבים למהר מצד אחד ומצד שני חייבים לנהוג באחריות ושיקולי דעת משמעותיים.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כלכלה >> דירה חדשה או ישנה – מה עדיף