טיפים לחיסכון בדלק - מיוחד לשנת 2011


כיבוי המנוע בזמן עמידה:
לכיבוי המנוע בזמן שהרכב אינו נוסע, אפילו אם לדקות ספורות, פוטנציאל לחיסכון בדלק. כבו את הרכב אם אתם מחנים אותו ליותר מדקה אחת.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 19%
סעו לאט:
למרות שכל רכב עובד ביעילות אופטימלית במהירות (או בטווח מהירויות) שונה, צריכת הדלק מתחילה לעלות משמעותית ב- 96 קמ"ש בד"כ. בנסיעה ב- 120 קמ"ש, צריכת הדלק גבוהה ב- 20% מנסיעה ב- 100 קמ"ש.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 7-23%
סעו במתינות:
נהיגה אגרסיבית ומהירה מגבירה את תצרוכת הדלק באופן משמעותי. שמרו עד כמה שניתן על מהירות קבועה והימנעו  מבלימות והאצות חדות. מעבר לחיסכון בדלק, תפחיתו גם את בלאי הבלמים.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: באופן כללי נהיגה מתונה יכולה לחסוך כ- 5% בצריכת הדלק בכבישים עירוניים וכ- 33% בנסיעה בינעירונית.
שימוש בשמן מנוע נכון:
לשימוש בשמן מנוע בדרגה נכונה (עפ"י הוראות יצרן), השפעה על צריכת הדלק. לדוגמא, שימוש בשמן מנוע מסוג 10W-30 במנוע שתוכנן במקורו להשתמש בשמן 5W-30, יכול להעלות את צריכת הדלק באחוז עד שניים.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 1-2%
שימרו על לחץ אוויר תקין בצמיגים:
ניתן לחסוך עד 3% בצריכת הדלק של הרכב באם שומרים על לחץ אוויר תקין בצמיגים (עפ"י הוראות היצרן שמופיעות בד"כ על דופן הדלת הקדמית). כל 1PSI נמוך ממה שצריך, מוביל לעליה בצריכת  הדלק של 0.3%.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 3%
שימוש בבקרת שיוט (Cruise control):
במהירויות קבועות (בנסיעה בינעירונית בעיקר) עדיף להפעיל את בקרת השיוט, כך הרכב ישמור על מהירות קבועה ללא האצות והאטות מיותרות.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 7%
מזגן:
אמנם במדינתנו החמה, נעשה בלתי אפשרי לנהוג בקיץ ללא מזגן, אך נהגים רבים משתמשים במזגן 10 חודשים בשנה, 24 שעות ביממה. בזמן הפעלת המזגן, צריכת הדלק עולה ב- 10%. יש לציין כי במהירויות גבוהות (מעל 70 קמ"ש), הפעלת מזגן יעילה וחסכונית יותר מפתיחת חלונות הרכב, דבר שמגביר את כוח הגרר ופוגע בביצועים האווירודנמיים של הרכב.
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 10%
חיישן חמצן:
טיפול בחיישן חמצן פגום יכול לחסוך בצריכת הדלק במקרים קיצוניים, עד 40%!!
סה"כ פוטנציאל לחיסכון: 4%
תדלוק עצמי:
תדלוק עצמי יחסוך לך בין 15-30 אג' לכל ליטר בנזין, ובסולר ההנחה אף תגיע ל - 4 ש"ח לליטר. בתום התדלוק סובבו את אקדח התדלוק והטו אותו לכיוון מיכל הדלק, כך עודף הדלק שנותר בצינורית יישפך למיכל הדלק ולא התבזבז.
תחזוקה שוטפת של הרכב:
טיפולים ותחזוקה שוטפת של הרכב, יקטינו את צריכת הדלק. רכב שאינו עובר טיפולים בזמן (החלפת פילטרים, פלגים וכדומה), צריכת הדלק שלו תהיה גבוהה יותר. יש לציין כי מחקר שנערך ע"י משרד האנרגיה האמריקאי (EPA), מציין כי להחלפת מסנן אויר (פילטר), אין השפעה על צריכת הדלק של הרכב, אלא רק משפרת את ביצועי המנוע.
הורידו מהרכב ציוד שאין בו צורך:
עודף משקל ברכב, גורם למאמץ גדול יותר של המנוע וכתוצאה מכך צריכת דלק מוגברת. השאירו בבית כל מה שאינכם צריכים, החיסכון בדלק גדול. כל 45 ק"ג של מטען יכול להעלות את צריכת הדלק ב- 2%.
רכב דומם הוא רכב חסכוני:
נסו עד כמה שניתן לאחד נסיעות עם בני משפחה, חברים ועמיתים לעבודה. כאשר אתם מסיעים את הילדים לחוגים, אן שמא אתם רוצים להגיע למרכז העיר, או בדרככם לעבודה, נסו לקיים את הנסיעות הללו עם אנשים נוספים. התופעה גדלה בשנים האחרונות, בעיקר בקרב סטודנטים שמתחלקים עם חבריהם לספסל הלימודים בנסיעות. ככל שתקדימו ליישם את השיטה, כך תחסכו יותר כסף על דלק.


( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כלכלה >> טיפים לחיסכון בדלק - מיוחד לשנת 2011