תבלינים שיעזרו לכם לרדת במשקל


 

תבלינים שיעזרו לכם לרדת במשקל

 

מזון עם תבלינים גורם מהר יותר לתחושת מלאות מאשר מנה זהה, אבל ללא תבלינים. רק חצי כפית פלפל אדום ברוטב או כפית חזרת בבשר יכולים לחולל נפלאות. הם יזרזו את חילוף החומרים בכ-25%. עם זאת, זה לא היתרון היחיד שלהם.

קינמון

הוא תבלין מספר 1 לירידה במשקל. מחקר שנערך באוניברסיטת פשוואר (פקיסטן), גילה שקינמון מאזן את  רמות הסוכר בדם ובכך לא מאפשר לו להפוך לשומן. סך ¼ כפית קינמון ליום – תזרז פי 20 את המטבוליזם של הפחמימות.

ומדענים מארצות הברית מצאו, שחומר מסוים שנמצא בקינמון מפחית את היכולת של תאי השומן לצבור שומן.
יותר מזה – הקינמון בעזרת הריח שלו בלבד יכול להטעות את התאבון, וליצור אשליה של רוויה. אפשר להוסיף קינמון לקפה, תה, פירות אפויים, שיבולת שועל ועוף.


פלפל קאיין

אידיאלי עבור אלה שעושים דיאטה. הוא מאיץ את חילוף החומרים ומפחית את רמות הסוכר בדם, ומונע היווצרות של שומן. קפסאיצין, הנמצא בפלפל, מעלה מעט את חום הגוף, ויחד עם זה - את היכולת של הגוף לנצל לצרכיו את האנרגיה מפחמימות ושומנים שאכלנו.
בנוסף, פלפל קאיין ממריץ את ייצור אפינפרין ונוראפינפרין, אשר ביחד יכולים לדכא תיאבון.


כורכום

תבלין הודי פופולרי מאוד, המשמש לא רק לבישול, אלא גם לריפוי. כורכום – הוא נוגד חמצון הנלחם ברדיקלים חופשיים, וגם בעל פעולה אנטי דלקתית. אבל התכונה המעניינת ביותר של התבלין – היא לזרז את חילוף החומרים: המרכיב הפעיל, כורכומין - מונע מתאי השומן לאגור שומן.
בנוסף, הכורכום מסייע לעיכול - כולל עיכול של ארוחות כבדות, בשריות ושומניות.


הל

כוכב נוסף של הרפואה ההודית, אשר מתאפיין ביכולות של שרפת השומנים. ניתן להוסיף גרגרי הל לקפה, תה או כתבלין לעוף. אפשרות נוספת: תשימו כפית 1 של זרעי הל ב- 250 מ"ל מים רותחים, תנו להם להתבשל במשך 10 דקות, תצננו ותשתו את זה לאחר האוכל.


אניס

התרופה המושלמת להורדת תיאבון, שיכולה גם להמריץ. ביוון העתיקה, ספורטאים לפני התחרות לעסו זרעי אניס – כדי לרמות את הרעב, לא למלא את הבטן לפני פעילות גופנית ולהרים את מצב הרוח. קחו מהם דוגמה, ובכל פעם שהתיאבון מתגבר בזמן לא מתאים -  תלעסו אניס. בתור בונוס, הוא ייתן טעם נעים ונשימה נעימה.


זנגביל

ג'ינג'ר לא רק נותן למנה טעם וריח טרי וייחודי, הוא גם מאיץ את חילוף החומרים. בדיוק כמו פלפל קאיין, ג'ינג'ר, מעט מעלה את טמפרטורת הגוף, ועל ידי כך מפעיל תהליכים מטבוליים. המחקר בבית הספר לרפואה בספרינגפילד (אוסטרליה) הראה שחילוף החומרים מואץ בכ-20% אחרי אכילת זנגביל! בנוסף, ג'ינג'ר מוריד את הכולסטרול הרע.


פלפל שחור

הוא לא פופולרי במיוחד – וחבל. פלפל שחור מסוגל לפרק את תאי השומן ולהאיץ את חילוף החומרים. Piperine, המרכיב הפעיל של פלפל - משפיע על המוח ומערכת העצבים, אשר בתורו גורם לגוף לשרוף יותר קלוריות. פלפל גם כן נאבק בקלקול קיבה, צרבת ונפיחות.


חזרת

יש לה יכולת נעימה להרוס תאי שומן, והיא גם בעלת השפעה מטהרת על הגוף. החזרת משפרת את העיכול (מתאימה במיוחד לעיכול של בשר שומני).

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> תבלינים שיעזרו לכם לרדת במשקל