פחמימות מקשות על ירידה במשקל?


 

פחמימות מקשות על ירידה במשקל?

המיתוס: פחמימות מקשות על ירידה במשקל. האמת: תתפלאו - פחמימות לא מעובדות מזרזות ירידה במשקל!
 
מאת: ד"ר ג'ואל פורמן
 
גופנו זקוק לפחמימות יותר מכל. הן מהוות את ה"דלק" העיקרי של המוח ושל תאי השריר שלנו. מזונות עשירים בפחמימות, הנאכלים בצורתם הטבעית, עשירים בסיבים תזונתיים חיוניים ואינם מכילים קלוריות ריקות. הם עולים לאין שיעור באיכותם על המזונות המעובדים והשומניים ועל מוצרי המזון שמקורם מן החי. 


 
השומן מכיל כ-9 קלוריות לגרם בעוד שהפחמימות והחלבונים מכילים כ-4 קלוריות לגרם. לכן, אם נאכל מזונות עשירים בפחמימות, כגון פירות טריים וקטניות, נוכל להרשות לעצמנו ליהנות ממנות גדולות יותר, מבלי שנצטרך לשלם על כך מחיר קלורי גבוה. תכולת הסיבים הגבוהה שבמזונות העשירים בפחמימות בלתי מעובדות, גורמת לנו לתחושת שובע משופרת ולהפחתת התשוקות למזונות מסוימים.
בדרך כלל, הוספת כמות קטנה של שומנים או שמנים מעובדים לפחמימות הטבעיות, היא זו שגורמת להשמנה. לדוגמה, כוס אחת של מחית תפוחי אדמה (פירה) מכילה 130 קלוריות. אם נוסיף לה רק כפית אחת של חמאה, הערך הקלורי של המנה יגיע ל-230!

תוכנית הבריאות וההרזיה של הספר לאכול כדי לחיות משחררת אתכם מהצורך לדאוג לאיזון מתמיד בין שלושת אבות המזון: חלבונים, שומנים ופחמימות. אם אתם אוכלים מזונות בריאים ומזינים ואינכם צורכים קלוריות רבות שמקורן בסוכר, קמח לבן ושמן, אתם מספקים לעצמכם בהכרח את כל שלושת אבות המזון החיוניים.

אל תפחדו לאכול מזונות עתירי פחמימות או פירות המכילים סוכר. גם המזונות הצמחיים העשירים בפחמימות אינם מכילים קלוריות רבות מדי. בנוסף, יש בהם סיבים ורכיבים חיוניים אחרים, המגבירים את הצפיפות התזונתית שלהם. אל תוציאו מהתפריט שלכם את הפחמימות הבלתי מעובדות, שכן, תזונה שאינה כוללת פחמימות טבעיות בכמות גדולה לא תאפשר לכם ליהנות מבריאות מיטבית.

פירות טריים, קטניות, דגנים מלאים וירקות שורש הם מזונות שרוב הקלוריות שלהם מגיעות מפחמימות. היחס בין הרכיבים תזונתיים למספר הקלוריות קובע את ערכם התזונתי. אין כל רע בפחמימות טבעיות. הפחמימות המעובדות, העשירות בקלוריות ריקות, הן אלה שגורמות לנו נזק.

 



מקור הכתבה: http://www.focus.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> פחמימות מקשות על ירידה במשקל?