לרדת במשקל בלי לשלם


 

לרדת במשקל בלי לשלם


דיאטות בזק, תרופות הרזייה, אבקות חלבונים למיניהם כל אלה הם מוצרים של תעשיית ההרזיה העולים הרבה כסף ומשפיעים לפרק זמן קצר בלבד. 
 
השמנה Obesity
סוגי השמנה עיקריים:


השמנה אשר אינה קשורה לשום מחלה. סוג ההשמנה השכיח ביותר.
השמנה הקשורה למחלה. למשל לבעיות בבלוטת התריס או בלוטות אנדוקריניות אחרות. (בלוטות אנדוקריניות הינן בלוטות של הפרשה פנימית). דוגמה הפרעות הנ"ל: נשים העולות במשקל בזמן הריון ובתקופה של גיל המעבר.
המשקל הנורמלי נקבע ביחס לגובה ולרצון ספציפי של האדם כיצד ברצונו להראות.

קיים אינדקס מסת הגוף המצביע על השמנת יתר קלה : Kg/m2=26.9230.1. אינדקס מעל 30.1 יצביע על השמנה קיצונית. חישוב לדוגמה: משקל 80 ק"ג מחלקים לגובה בריבוע 1.82 מ'. התוצאה 24.69.

משקל עודף נובע מעודף שומן. עמדו בחדר אמבטיה מול המראה וקיפצו מספר קפיצות. אם יש לכם קפלים שיתנדנדו בזמן הקפיצה - יש לכם שומן מיותר! אצל גברים השומן נוטה להיתווסף באזור הבטן ואצל נשים באזור המותניים, הישבן והחזה.


גורמים

אכילה מופרזת.

צריכה מופרזת של מזון המכיל יותר קלוריות מהנדרש לתפקוד התקין של הגוף ביום יום.
חוסר פעילות גופנית.

גורם תורשתי. כלומר הילד יכול לרשת מההורה את כמות תאי השומן שהיא גדולה מהממוצע אך יחד עם זאת גם את הרגלי האכילה של ההורים השמנים וזהו לפעמים דווקא הגורם המכריע. מספר תאי השומן יכול לגדול עד גיל 20 והוא יכול לגדול כתוצאה מאכילת יתר בילדות. ילד שמן עלול לגדול למבוגר שמן.

המידה הפיזית של תאי השומן גדלה בגלל הצטברות יתר של השומנים בהם.
גיל. משקל האדם עולה עם ההזדקנות. התופעה נפוצה יותר בנשים.
הסיבה למשקל עודף היא לפעמים הפרעות נפשיות.

שימוש בתרופות. למשל תרופות הרגעה או תרופות נגד דיכאון יכולות להגביר את התאבון.
להיות שמן פרוש הדבר להשתייך לקבוצת סיכון של הרבה מחלות כגון בעיות כלי דם כמו יתר לחץ דם וטרשת עורקים, בעיות של מפרקי הברכיים וקרסוליים, סכרת, קוצר נשימה ועוד.
דיאטות בזק, תרופות הרזייה, אבקות חלבונים למיניהם כל אלה הם מוצרים של תעשיית ההרזיה העולים הרבה כסף ומשפיעים לפרק זמן קצר בלבד.

הם לא מקנים לנו הרגלי אכילה נכונים. הם גורמים להרעבה, החלשת הגוף שלנו והופכים אותנו לאנשים עצבניים ובלתי מאוזנים. רק טיפול בלתי שגרתי כמו דיקור יכול להועיל באמת להרזיה.

תסמינים

התווספות כמויות שומן תת עורי במקומות שומנים בגוף. בעיה אסטטית.
קוצר נשימה במאמץ.
בעיות אורטופדיות.
בעיות הורמונליות.
בעיות עור.
בצקות.
הזעת יתר.
המלצות לטיפול עצמי

צמצום באכילת לחם. לא יותר מפרוסה אחת או שתיים בבוקר של לחם קל. לא לאכול לחם, פיתות, ודברי מאפה אחרים במשך היום.
בארוחת צהריים מפרידים בין אכילת פחמימות וחלבון מין החי. יום בשר ללא פחמימות, יום פחמימות ללא בשר. בתוספת סלטים טריים.

שתייה מרובה של מים, תה צמחים, תה ירוק, מיצי ירקות, עשב חיטה ופירות עשירי סיבים. שתיית מיצים עתירי תאית מחזקת מערכת העיכול. הסיבים מתנפחים בקיבה ויוצרים הרגשת שובע, מעודדים תנועתיות המעיים, מורידים רמת כולסטרול בדם וסכנת סרטן במערכת העיכול.
שימוש נרחב בתוספת תאית (כגון סובין) למרקים.

מועד של ארוחה "מפסקת" כל יום בשעה 6 בערב. אחרי שעה 6 מותרים רק פירות או מיצים.
פעילות גופנית חובה במיוחד לאלה שכבר ניסו בעבר לרזות ולאנשים שהירידה במשקל שלהם נעצרה למרות הדיאטה. העוצמה של הפעילות הגופנית תלויה בגיל, מצב הבריאות וכוח רצון של האדם. פעילות גופנית היא בראש ובראשונה הליכה מאומצת, שחייה ותרגילים עם מכשירים.

שעות שינה מספיקות.

אוכלים לאט ולועסים היטב.

אכילה בזמנים קבועים (בשום פנים לא "חוטפים")

תוספת תזונתית לחודשים הראשונים:

כפית של אבקת פולן בכוס מים פושרים בבוקר וכפית בצהרים על קיבה ריקה.
כמוסה של אסידופילוס איכותי 3 פעמים ביום על קיבה ריקה.

רשימת ירקות ופירות המותרים: חסה, כרוב, כרובית, מלפפון, עגבנייה (ללא מיץ רק החלק הבשרני), שום, בצל, פטרוזיליה, שמיר, פלפל ירוק ואדום, שומר, סלרי, קולורבי, סלק, קישואים, תרד, אספרגוס, דלורית, ארטישוק, ברוקולי, צנון, צנונית. תפוחי עץ לא חמוצים, אגסים, פרות יער טריים, אפרסק, נקטרינה, אבטיח, מלון (כל הפירות חייבים להיות בשלים ולא בוסר!)

מאכלים לא מומלצים: כל סוגי הקטניות והירקות אשר מחוץ לרשימה הנ"ל. רסק עגבניות, פרות יבשים בסוכר, שימורי פרות מתוקים, כל מזון מטוגן על בסיס שמן, דברי מאפה שלא דלי קלוריות, סוכר ודבש, אלכוהול מכל סוג. משקאות ממותקים כגון קולה או ספרייט.
 
רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac)
רפא - מרפאות לרפואה משלימה

 



מקור הכתבה: http://www.medportal.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> לרדת במשקל בלי לשלם