מזונות התורמים להורדת משקל באופן טבעי


מזונות התורמים להורדת משקל באופן טבעי

מאת: ד"ר רונית מור, נטורופתית מוסמכת

נכון שאני לא מאמינה בדיאטות (וזה נושא למאמר בפני עצמו) אבל אני כן מאמינה בתזונה נבונה התורמת להורדת משקל באופן טבעי. אם אתה סובל ממשקל יתר ואתה בתהליך של הטמעת אורח חיים חדש שיתרום לבריאותך הכללית ולירידה במשקלך, אני ממליצה על שבעת המזונות הבאים שיתרמו לשינוי חיובי במשקלך וברמת הבריאות שלך. מזונות אלה מעניקים תחושת שובע לאורך זמן ולא מקפיצים את רמת הסוכר בדם כדרכן של פחמימות פשוטות למיניהן (סוכרים, קמח לבן, קינוחים, גלידה וכד').

1.      שקדים. מחקר שפורסם ב- International Journal of Obesityהשווה בין תזונה עשירה בשקדים לבין תזונה עשירה בפחמימות (שתיהן בעלות אותו מספר קלוריות). מהמחקר עולה שתזונה עשירה בשקדים מסייעת לירידה משמעותית במשקל. הסיבה העיקרית לכך הינה ששקדים מספקים תחושת שובע ללא השפעה מהותית על רמת הסוכר בדם.

2.      קינואה. למרות שקינואה נראית כמו סוג של דגן, היא למעשה זרע של צמח מהרי האנדים בדרום אמריקה. היא מהווה אחד המקורות העשירים ביותר בטבע של חומצות אמינו. בנוסף, מכילה הקינואה ברזל, אשלגן, וויטמיני B. הקינואה הינה מזון פלא להרזיה מכיוון שהיא עשירה בחלבונים ועם זאת יש לה מירקם של דגן מלא העשיר בסיבים.

3.      דוחן. הדוחן עשיר בסיבים (הגורמים לקיבה להרגיש הרגשת שובע לאורך זמן) ובחלבונים (השומרים על רמה אידיאלית של סוכר בדם). מספר מחקרים מצביעים על קשר חזק בין דוחן לבין ירידה במשקל עודף. מחקרים אחרים מעידים ששיעור מחלת סרטן המעי הגס באנשים הצורכים דוחן באופן קבוע קטן יותר מאשר באנשים הצורכים סיבים בלבד. חוקרים רבים סבורים שהשילוב המנצח של פיתונוטריאנטים (phytonutrients) וסיבים אחראי על תופעה זו.

4.      אבוקדו. האבוקדו עשיר בחומצות אמינו, שומנים בלתי רוויים, ויטמין A, אשלגן, מגנזיום, סידן, זרחן ונתרן. לאבוקדו מרקם שמנוני התורם לתחושת סיפוק ושובע בקיבה.

5.      עדשים. לעדשים ערך תזונתי רב. הם מקור מצוין של חלבונים והם עשירים בסידן, זרחן, ברזל וויטמיני B. הם מעניקים הרגשת שובע ללא עלייה ברמת הסוכר בדם.

6.      אגוזי המלך. נשנוש מצוין (לא להגזים בכמות היומית כמובן) המעניק תחושת שובע לאורך זמן. אגוזי המלך עשירים באומגה 3 ומחקרים מצביעים על כך ששיעור מחלות הלב באנשים הצורכים אגוזים אלה באופן קבוע הוא נמוך ביותר. מחקרים אחרים מראים שהסרת אגוזים אלה מהתזונה היומית מובילה ל... עלייה במשקל.

7.      דבש. כן, כן, זאת לא טעות אופטית... מחקר שפורסם לאחרונה בניו זילנד מצביע על כך שצריכת דבש, עד 10% מכלל התזונה היומית, אינה תורמת לעלייה במשקל. דבש מהווה תחליף מעולה ובריא לסוכרים ולממתיקים מלאכותיים למיניהם. הוא "פצצת אנרגיה" שלא מקפיצה את רמת הסוכר בדם. יתירה מזאת, הוא בעל ערך תזונתי רב. דבש מהווה מקור לויטמיני B, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן ואבץ והוא עשיר בנוגדני חמצון (חלקם קיימים בטבע רק בדבש).

אז שיהיה בתיאבון!



מקור הכתבה: רונית מור - נטורופתית מוסמכת


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> מזונות התורמים להורדת משקל באופן טבעי