דברים שאף פעם לא חשבת כי הם גורמים לך להשמין


דברים שאף פעם לא חשבת כי הם גורמים לך להשמין

אם הגוף שלך לא מגיב לדיאטה ואימונים ונאחז בעקשנות בקילוגרמים העודפים, הגיע הזמן לערוך חקירה מעמיקה בנושא. :

1. האביב
אנשים רבים הסובלים מאלרגיות מגלים שאנטי-היסטמינים מגבירים את התיאבון שלהם. ולא רק זה, אלה הסובלים מקדחת השחת עשויים להתעורר מאות פעמים מדי לילה, בשל בעיה המכונה מיקרו-התעוררות, המשאירה את הסובלים ממנה מותשים בבוקר, ולכן הם נוטים יותר לאכול מזונות מנחמים ומספקי אנרגיה.
 
2. האימייל
האם את שולחת לעמיתיך לעבודה אימיילים במקום לגשת לחדרם ולדבר איתם פנים אל פנים? אם כן, את עשויה להעלות 2 ק"ג בשנה.

3. ממתיקים מלאכותיים
ישנם הוכחות מסוימות להשערה שממתיקים מלאכותיים עשויים לחבל ביכולת הטבעית של הגוף לספור את צריכת הקלוריות. אם את נוהגת לצרוך ממתיקים מלאכותיים בכמות גדולה - קחי את זה בחשבון. הכל במידה בבקשה.

4. ירקות
הקפידי לשטוף היטב את הירקות שאת אוכלת ושקלי לעבור לאורגני. חומרים משמרים הם מרעילים. הם קוטלים חרקים, פטריות, עשבים, מכרסמים ומטרדים נוספים. אז אלוהים יודע מה הם יכולים לעשות לך.

5. מזונות דלי-שומן
רבים מהמזונות המכונים דלי-שומן או נטולי-שומן הם מזונות מעובדים המציעים פחמימות וקלוריות מופחתות, אבל לא הרבה מעבר לזה במונחים של תזונה. יוצאים מהכלל: יוגורט דל-שומן, גבינה דלת-שומן וחלב דל-שומן.

6. דאגות
לחץ  גורם לעלייה בהורמון הקוריזול, האחראי להורות לגוף לאגור שומנים, במיוחד באזור הבטן. סיבה טובה להפסיק לראות חדשות ולהתחיל לקבל מסז'ים.

7. דילוג על ארוחות
בכל פעם שאת אוכלת, חילוף החומרים שלך מואץ ב-20 עד 30 אחוז לשעתיים הבאות. אבל אם תדלגי על ארוחות, תפסידי את העלייה. דילוג על ארוחת בוקר היא הבעייתית מכולם - חילוף החומרים שלך מאט בחמישה אחוזים בליליה ונשאר איטי עד לפעם הבאה בה תאכלי.

8. שייקים ומיצי פירות
משקאות עשירים בפרוקטוזה (סוכר פירות) עשויים לדכא את הכימיקלים המווסתים תיאבון בגוף. עדיף שתאכלי פרי שלם ותעברי לתה צמחים.

9. כבד עמוס ברעלים
הכבד הוא האיבר הכי מרכזי בגוף לשריפת שומנים, אבל אם הוא עמוס ברעלים כמו אלכוהול, הוא עסוק בהתמודדות איתם במקום לעבד שומנים באופן יעיל. אז תרגיעי עם הטקילות, הסוכרים המזוקקים והשומן הרווי.

10. סלטים של פאסט-פוד
סלטים במזללות מזון-מהיר עשויים להכיל יותר קלוריות מההמבורגר. למשל סלט גדול עם נתחי עוף ורוטב עשוי להכיל 450 קלוריות, בהשוואה לכריך עוף המכיל 375 קלוריות בלבד. משתלם לבדוק.


11. יוגה ופילאטיס
שניהם מחזקים את השרירים אבל כדי לשרוף קלוריות יש לשלב אותם עם אימון אירובי כלשהו, שיפעל על השומן שמכסה את השרירים.

12. תאריך יום ההולדת שלך
קיימת השערה כי תינוקות הנולדים בחודשי החורף נוטים יותר להשמנה לעומת ילידי הקיץ. ההיגיון שמאחורי זה די מעורפל אבל אחת ההשערות היא שלילידי החורף יש מטבוליזם איטי יותר.

13. צפייה בטלוויזיה
 אם זה לא ירחיק אותך מהקופסה, שום דבר כבר לא יעשה את זה: מומחים מאוניברסיטת Tulane בארה"ב גילו שקצב הלב, לחץ הדם ושיעור חילוף החומרים הופכים כה איטיים בזמן צפייה בטלוויזיה, שאנחנו שורפים 20-30 קלוריות פחות לשעה לעומת סתם ישיבה.

14. מניעת היריון
ההנחה היא שהפרוגסטרון שבזריקות למניעת הריון (מסוג דפו-פרוברה) עשוי להגביר את התיאבון ולגרום לך לאכול יותר. אם את מגלה שקשה לך לרסן את צריכת המזון שלך - עברי



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> דברים שאף פעם לא חשבת כי הם גורמים לך להשמין