כעס! איך לשלוט בו? חלק 3


 

כעס! איך לשלוט בו? חלק 3

מה לעשות אם הכעס, שאנחנו חשים, מכלה אותנו ואת מערכת היחסים עם בן הזוג?

נציע מספר פתרונות, שיסייעו לנו להגיע למצב של איזון, ואולי אף לנתב את האנרגיה העצומה, שנוצרת בעקבות הרגשת הכעס, לאפיקים מועילים:

עבודה עם עיוות של תפיסת המציאות:
כדי להיפטר מתגובות בלתי יעילות לגבי מצבים בחיי היומיום, צריך ראשית להבין מהו הגורם הספציפי, שיוצר אותו.
ציירו טבלה בעלת שני טורים; בטור הראשון רשמו את כל המחשבות, שמעוררות אצלכם את רגש הכעס, ובטור השני רשמו את כל המחשבות ההגיוניות, הרציונליות, מבלי לעוות את המציאות, כלומר מה אפשר לעשות אחרת.
דרך נוספת, שנוכל להציע, היא לרשום בטור אחד של הטבלה את כל מה שהסובבים חייבים לנו, את הציפיות שלנו מהאנשים הקרובים ומהחיים עצמם, ובטור השני את ההיפך, כלומר מדוע הם בכל זאת לא חייבים לנו דבר.

חיפוש אחר הצד החיובי:
נסו להתמקד בצד החיובי של מה שקורה בחייכם. הביעו תודה על כל מה שהחיים והאנשים הסובבים כן מעניקים לכם. בכל מה שמתרחש בחייכם תמיד יש צד חיובי, תמיד אפשר להסתכל על "חצי הכוס המלאה", רק שלעתים צריך להשתדל יותר כדי לראות זאת. למשל, יכול להיות מצב, שהתנהגות כלשהי (שלכם או של מישהו אחר), שמכעיסה אתכם, באה כדי להזהיר ומציעה לשנות משהו בעצמכם או באופן, שבו אתם חיים. הרי, דווקא כאשר מתרחשים מצבים לא נעימים, החיים מנסים להראות לנו, שאנחנו עושים משהו, שאינו כשורה. נסו להודות לאותו אדם או מצב כלשהו, שלימד אתכם לקח חשוב (לא חייבים באופן פיזי, אלא פשוט תגידו תודה בלב).
אם תלמדו את עצמכם לשים לב לצדדים החיובים של הדברים ולחפש תמיד את הצד הטוב ביותר, הרגשת הכעס תיעלם, מאחר ולא יהיה מה שיגרום להופעתה, ואז גם החיים יחייכו אליכם.

קבלת החיים כמו שהם:
חשוב מאוד לקבל את העובדה, שכל האנשים חושבים באופן שונה ושניסיון החיים של כולם הוא שונה גם כן, ולכן כל האנשים פועלים כראוי, לפי ראות עיניהם, ואין זו אשמתם, שהתנהגותם נראית פסולה בעיניכם.
אם אתם מרגישים, שאתם מתחילים לכעוס, נסו להגיד בליבכם את המילים הבאות: " אני סולח לאיש הזה ומקבל אותו כמו שהוא. אני מבקש ממנו סליחה על המחשבות, הרגשות, המילים וההתנהגות שלי כלפיו. ואני סולח לעצמי על האופן, שבו הגבתי".

כעס! ממה הוא נובע?
איך לנתב את הכעס לטובתינו?
כעס! איך להביע אותו נכון?
כעס! שלוש עמדות של תפיסה

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> כעס! איך לשלוט בו? חלק 3