טיפים לטיפול נכון בפרחים טריים


 

טיפים לטיפול נכון בפרחים טריים

בוודאי שמתם לב כי יש זרי פרחים שמחזיקים זמן רב במצב נאה, עד כדי שלעיתים ניתן להמשיך להחזיק את הזר באגרטל, ולהשתמש בו למטרות דקורטיביות לתקופה של שבוע ולעיתים אפילו עד לשבועיים תמימים.



מובן שיש זרי פרחים אשר נוטים לשמור על מראה רענן לזמן רב יותר מאחרים אך קיימים גם צעדים שניתן לנקוט על מנת להאריך את חייהם של פרחים טריים מכל הזנים ובכך לאפשר לנו ליהנות מזר הפרחים שקיבלנו למשך זמן רב יותר.

כל זר פרחים סופו שיאבד את מראהו הרענן עד כדי שייזרק לפח האשפה. אולם בפסקאות הבאות ריכזנו עבורכם טיפים לטיפול נכון בפרחים טריים. מי שיפעל עלפי המוצע בטיפים אלה יבטיח כי זר פרחים שברשותו יאריך ימים זמן רב ככל הניתן.

התייבשות היא הגורם המרכזי הגורם לפרחים בסידור פרחים לנבול מוקדם מכפי שיכולים היו. התייבשות פרח קטוף מתרחשת למעשה מרגע שנקטף מכיוון שהמים שבו ממשיכים לזרום לאיטם במעלה הגבעול ומתנדפים מן העלים ועלי הכותרת. לפיכך יש להציב זר פרחים שקיבלנו בתוך אגרטל מלא מים. על המים להיות נקיים ורצוי להחליפם מדי שלושה ימים. סידורי פרחים שבתחתיתם ספוג יש להשקות במים פעם ביומיים עד שהספוג רווי.

מומלץ מאוד להסיר כל שאריות נייר צלופן, עלים מיותרים, גומיות וכו' מן האזור שיכנס לתוך האגרטל, זאת על מנת להקל על שמירת המים שבאגרטל נקיים.

טיפול נכון בפרחים טריים יכלול גיזום גבעולי הפרחים לאורך סביר. גבעולים ארוכים שלא לצורך יקשו על הפרחים להמשיך לשמור על אספקת מים סדירה לכל אורכו של הפרח.

אספקת מים היא צד אחד של המטבע מן הצד השני כדאי למנוע עד כמה שניתן מן הפרחים לאבד מים. לפיכך יש להציב את הזר במקום קריר, מוצל ומוגן מרוח. לא כדאי להציב זר פרחים קרוב מדי לפתח יציאת האוויר מן המזגן היות ואוויר זה הוא יבש.

הסרת עלים מיותרים תמנע איבוד מים דרכם. חיתוך הגבעול ב 45 מעלות יגדיל את שטח מגע הגבעול עם המים ויקל על הפרח לקלוט מים אל תוך הגבעול. חשוב לשמור שאזור תחתית הגבעול יהיה נקי כדי למנוע סתימות שיחסמו כניסת מים לפרח.

טיפ יעיל הידוע לחובבי פרחים הוא כי הוספת מעט אקונומיקה למי האגרטל (ככף אחת לליטר מים) תסייע לשמור על טריות הפרחים. זאת מכיוון שהאקונומיקה מונעת התפתחות בקטריות החוסמות את פתחי צינוריות יניקת המים שבתחתית הגבעול. בחנויות פרחים מוכרים תוספת אנטי-בקטריאלית למי אגרטל, לשימוש בה אפקט דומה לזה הנ"ל שניתן להשיג באמצעות אקונומיקה.

טיפ אחרון נוגע לקרבה אל סלסלת פירות. קרבה כזו אינה מומלצת מפני שפירות פולטים מולקולות נדיפות המעוררות בלאי מואץ אצל פרחים.

מי שינהג לפי טיפים לטיפול נכון בפרחים טריים כגון אלה שפורטו לעיל יגלה כי זר פרחים סטנדרטי, כזה שללא טיפול נכון היה נזרק לאחר יומיים – שלושה, שומר על מראה רענן ומרשים שבוע ימים ואף יותר.

משלוחי פרחים והשוואת מחירי בין חנויות פרחים בתל אביב

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!

 


 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> טיפים לטיפול נכון בפרחים טריים