הכן צמיגי רכבך לחורף


עכשיו, לקראת החורף שמגיע עלינו לטובה, כדאי לשים לב ל מספר נקודות חשובות הקשורות לביטחונכם ובטחון ילדכם על הכביש. עניין, שעשוי להציל חיים.

כ 30% מתאונות הדרכים הקטלניות בישראל אירעו בגלל צמיגים לקויים ולא תקינים. כשליש מתאונות אלה נגרמו בגלל נסיעה עם צמיגים שלחץ האוויר בהם היה נמוך מדי,. עצירה לצד הדרך בצמיגיה הקרובה ובדיקת לחץ אוויר תשפר את הרגשתכם כי לחץ האוויר תקין.
בדיקת האוויר היא חינם בכל הצמיגיות בארץ

ודאו שהצמיגים שאתם רוכשים מתאים למידות הרשומות ברישיון הרכב, ועליהן המליץ יצרן הרכב. לפי חוקי התעבורה אסור לנסוע ברכב כאשר מידות הצמיגים לא רשומות ברישיון רכב.יש להקפיד על קוד משקל וקוד מהירות זהה בכל ארבעת הצמיגים ברכב .החל משנת 2006 חל איסור מוחלט על שינוי קוד המשקל וקוד המהירות שקבע יצרן הרכב.

ודאו שהצמיגים שאתם רוכשים מסומנים בתקן הבינלאומי ,אמריקאי, יפני, ארופאי, ומתאימים לעומס ולמהירות הנסיעה של הרכב כפי שקבע יצרן הרכב בלבד.(או חלופה באוטודאטה)

החליפו צמיגים כאשר עומק החריצים הנותר בסוליה יורד מתחת ל- 2 . מ"מ.

לא מומלץ להתקין צמיגים של מותגים שונים על אותו סרן, בגלל הבדלים ביעוד הצמיגים ובסוג הסוליה. כגון צמיג אסימטרי וצמיג רגיל צמיג שטח וצמיג P פאסנגייר

. רצוי שהחלפת הצמיגים תעשה בצמדים - זוג צמיגים על אותו סרן. יש להקפיד כי הצמיגים יהיו לא רק של אותו יצרן, אלא גם של אותו דגם, ובטח בגודל זהה. מידות צמיג קוד משקל וקוד מהירות כפי שקבע יצרן הרכב .

חל איסור מוחלט בחוק!!! ולפי תקנה 322 על הרכבת אבוב בצמיג טיובלס אלה אם יצרן הרכב מאשר אחרת ובכתב.

ברכב פרטי יש להתקין צמיגים חדשים או את אלה הטובים על הסרן האחורי. , לא משנה אם מדובר ברכב עם הנעה קדמית או אחורית. משום שאם חלילה יש פיצוץ בצמיג קדמי יש לנהג שליטה בהגה ואם צמיג אחורי מתפוצץ אין לנהג כל שליטה ברכב והרכב יכול להיכנס לסחרור ולגרום לנהג חלילה לאיבוד שליטה על הרכב .

יש. חובה לשמור על לחצי ניפוח בצמיגים בהתאם להוראות יצרן הרכב ולא יצרן הצמיגים. לא פחות מדי כי הרכב לא יהיה יציב לא יותר מדי כי הרכב יהיה קופצני מידי בדיוק כפי שהמליץ היצרן. מי שקבע את הלחץ יודע מה הוא כותב.

הצמיגים רגישים לשחיקה מוגזמת ולא אחידה וזאת במקרה של בעיות במערכת ההיגוי, הן למתלים והן לבלמים. אפילו בעיה קלה או חוסר שוויון בזוויות ההיגוי או במסבים עשויה לגרום נזק בליתי אפיך לצמיג .

הקפידו על איזון הצמיגים ובצעו רוטציה בצמיגים כל 15000ק'מ או שנה . במקרה של החלפת צמיג בודד – יש להרכיב את הצמיג על הסרן האחורי בצג ימין . רוטציה טובה אמורה לשמור על אורך חי הצמיגים ברכב ואף להכפיל את חיי הצמיגים מ 40000 קמ' ל 80000 קמ'.

בעת רכישת צמיגים חדשים יש לדרוש ולקבל תעודת אחריות של יצרן הצמיגים או היבואן.ולבדוק כי הצמיגאי רשם בתעודת האחריות את כל הפרטים והקפידו במיוחד על רשום תאריך יצור הצמיגים וארץ ייצור הצמיגים יש יבואנים אשר מוכרים צמיגים ישנים בני שנים רבות של,, שלוש, ארבע, ואף יותר צמיגי קומבינה בני שנים רבות ובמחיר מוזל מאוד לצמיגיה...והצמיגייה מוכרת את הצמיגים ללקוח בתור צמיגים חדשים לכל דבר ועניין צמיגים אלו עלולים להיות מסוכנים מאוד לנהג והסובבים אותו ברכב, במקרה הצמיגאי לא רשם תאריך יצור וארץ יצור על החשבונית מס יכול הלקוח לדרוש את החלפת הצמיגים במידה והצמיגים לא טריים ובמידה והצמיגאי לא יהיה מוכן לכך על בעל הרכב להגיש תלונה למשרד התחבורה והצמיגאי יחויב להחזיר את הכסף במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע יוזמן לועדת אתיקה מקצועית על חוסר גילוי נאות והטעית לקוח במתכוון .

מומלץ לרכוש צמיגים לרכב ממותגים ידועים ומוכרים וזמינים בכל עת ולא להתפתות לצמיגים זולים כדוגמת צמיגי קינג טייר מסין אשר משרד התחבורה אסר על חלק משיווקם בארץ מאחר וחלק מצמיגים אלו לא עברו את גלגל המבחן של המעבדה בחו"ל .

אם רכשתם צמיגים עם פרופיל סוליה לא-סימטרי, יש להקפיד על הרכבת הצמיג בהתאם לסימון המופיע עליו חץ בדופן המעיד על כיוון הנסיעה, או ציון הצד המתאים באותיות ברורות ל"שמאל" או "ימין". הרכבה הפוכה תפגע ביתרונות של צמיגים אלה ביציבות הרכב ותגרום להם שחיקה מוגברת. (לצערי יש צמיגאים שלא יודעים זאת)

לא מומלץ ולא רצוי ולא בטיחותי לרכוש צמיגים משומשים. אבל אם בכל זאת החלטתם לרכוש צמיגים משומשים לרכבכם, הקפידו שצמיגים אלה לא יהיו מעל 24 חודש מתאריך יצורם דרשו מהמוכר אחריות ברורה על איכות הצמיגים, תוך ציון סוג הצמיג, מידותיו, היצרן, ותאריך היצור.וארץ יצור. שומר נפשו ירחק מצמיגים משומשים (משומש קניתי על הכסף בכיתי )

בכל מקרה,אם רכשתם צמיגים חדשים - אל תסכימו לקבל צמיגים שגילם מעל 12 חודשיים לצמיג חדש יש אבא ואימא ולצמיג משומש אין אחריות יבואן (תאריך הייצור מצוין בארבע ספרות. לדוגמא - 2609, פירושו שבוע 26 בשנת 2009).תאריך הצמיג מופיע ליד התקן האמריקאי D O T

נהג ,בעל רכב חברה, בעל רכב ליסינג, בעל רכב של חברה השכרה, , , או כל חברה אחרת חובה עליכם להיכנס לצמיגיה שאתם נותנים בא אימון ולבדוק את הצמיגים ביסודיות רבה ולא להתבייש לבקש ולקבל זאת בכתב גם עם הבדיקה עולה סכום סמלי של 10 שקלים לגלגל להזכירכם חלק מחברות הליסינג מרכיבים צמיגים לא מקוריים ובניגוד להוראות יצרן הרכב ,ובכל בדיקה של רכב ע"י משטרת ישראל או משרד התחבורה הכנס או הנקודות הם על הנוהג ברכב בזמן הביקורת לרכב להזכירכם תקנה 306 של משרד התחבורה אוגדן לדיני תעבורה ,

306. תקינות רכב

רכב וכל החלקים, האביזרים והציוד המורכבים עליו או המותקנים בו יהיו בכל עת במצב תקין ובמצב שאין בו כדי לגרום רעש, הפרעה, נזק או סכנה לנמצאים עליו, בתוכו או על ידו, לעוברי דרך או לרכוש.


לנהגים המעוניינים ניתן לבצע את הבדיקה חינם ללא כל תמורה בצמיגי זיתוני ונעים רחוב כורזין 5 מרכז המלאכה גבעתיים, רכב אשר לא יעבור את הביקורת יינתן לו אישור בכתב למנהל התחבורה של החברה לשם החלפת הצמיגים ובמידה והצמיגים לא יוחלפו יצא מכתב על אי שימוש ברכב ,,, במקרה ונתקלתם בבעיה בנושא הצמיגים של הרכב או סתם שאלה מקצועית בנושא צמיגים או צמיגיה ניתן לפנות
ליוסף נעים
יו"ר ענף הצמיגים
לשכת המסחר,
לקבלת יעוץ חינם ללא כל תמורה
נייד 0505619050
משרד 035713028
מייל naim1000@smile.net.il

בכל שעות היום

נכתב ע"י - יוסף נעים יו"ר ענף צמיגיות
באיגוד לשכת המסחר



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אקטואליה >> הכן צמיגי רכבך לחורף