גוגל קנתה את חברת פיתוח הרובוטים Boston Dynamics



גוגל קנתה את חברת פיתוח הרובוטים Boston Dynamics

"גוגל רכשה את חברת בוסטון דיינמיקס, אשר מפתחת רובוטים עבור הפנטגון. את הצד הפיננסי של העסקה - גוגל אינו חושף".
  
ה- BigDog שפותח בחברה הוצג בווידאו ב-YouTube עוד בשנת 2008. בסרטון, אפשר לראות את הרובוט מטפס על הגבעות, עובר דרך השלג, מחליק על הקרח ונבעט על ידי האדם. סרט זה נצפה יותר מ- 15.5 מיליון פעמים.
  
לפני כן, גוגל הקימה יחידה לפיתוח וייצור רובוטים, והעמידו בראשה את אנדי רובין.

 

בעבר, באינטרנט הופיע סרטון וידאו עם רובוט בעל ארבעת רגליים "ברדלס" (צ'יטה), אשר פותח על ידי בוסטון דיינמיקס. על הליכון מיוחד, הרובוט פיתח מהירות מרשימה, דבר שנראה קצת מפחיד. עם זאת, מחוץ למעבדה הרובוט לא יכל לנוע, כי היה "כבול" למשאבה הידראולית המספקת לו את הניידות.
  
אבל ההתקדמות אינה עומדת במקום, ובוסטון דינמיקס התחילו לבחון את הדגם המשופר Wild Cat, שיכול להגיע למהירות של עד 7.2 מטר בשנייה, והוא גם אוטונומי לחלוטין. מצד שני, "חתול הפרא" נראה כבר לא כל כך מאיים.

חוץ מחתול הפראי שמיועד לרוץ, בוסטון דינמיקס פיתחה רובוט אחר בעל ארבע רגליים, אשר מותאם יותר להליכה בתנאי שטח קשים. AlphaDog בקלות מטפס על הרים ומתגבר על האזורים עם שיפועים קשים. הרובוט מסוגל לעבור במסלול שנקבע מראש, מונחה על ידי אותות GPS. ה- AlphaDog נבדק והראה תוצאות מרשימות.
  

בנוסף לרובוטים בעלי ארבעת רגליים, לבוסטון דינמיקס יש רובוט שהולך על שניים, ושמו אטלס. הוא גרסה משופרת של Petman. עכשיו דמוי האדם יכול ללכת על שטח קשה תוך שמירה על שיווי משקל. במעבדה בה נבדק אטלס, ניסו להפיל אותו ואפילו הכו אותו בעזרת משקולות - אבל הרובוט שעמד על רגל אחת המשיך לעמוד ללא בעיה.

                                          
ההישגים של בוסטון דינמיקס אכן מרשימים. הרובוטים שנראו מגושמים יצאו מהמעבדה ומטיילים איפה שלא דרכה רגל רובוטית.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> גוגל קנתה את חברת פיתוח הרובוטים Boston Dynamics