לצפות במשחק כדורגל מנקודת המבט של הכדור



לצפות במשחק כדורגל מנקודת המבט של הכדור

מאת אבי בליזובסקי

מערכת המספקת מידע בזמן אמת על מיקום הכדור, מסירות, מעבר של שחקן על פני יריבו וכן את מהירות השחקן והמרחק שעבר שפותחה על ידי מכון גרמני והוצגה בתערוכת CeBit, שהתקיימה בתחילת מארס בהנובר

מדענים ממכון פרנהופר למעגלים משולבים פיתחו מערכת המכונה RedFIR שמקלה לנתח משחקי כדורגל לצרכי אימונים. המערכת הוצגה אתמול (ב') על ידי אינגמר ברץ, עובד במכון, בביתן המכון בתערוכת CeBit, שמתקיימת בימים אלה בהנובר, גרמניה.


 
לדברי ברץ, המערכת מספקת מידע בזמן אמת על מיקום הכדור, מסירות, מעבר של שחקן על פני יריבו וכן את מהירות השחקן והמרחק שעבר. ניתן לצפות במידע שנאסף תוך כדי המשחק ואפשר לנתח אותו גם על טאבלטים. בנוסף, היא מייצרת אנימציה תלת ממדית לשימוש בידי חברות המדיה והמאמנים.
 
"המערכת כוללת תשתית קבועה באצטדיון. בכל כדור ועל גופו של כל שחקן יש שבב שמשדר את מיקומו בכל רגע, בזמן אמת", אמר ברץ. הוא ציין ש-"עיבוד המידע מאפשר לדעת כמה כל שחקן השקיע". התוכנה סופרת את הצעדים, המרחק שעבר השחקן וכן האם הוא הלך, רץ לאט או עשה ספרינט. המידע זמין באמצעות ממשק ומתווסף לבסיס נתונים שמאפשר ניתוח עתידי של המשחק כולו והשוואה בין השחקנים.
 
בתחילת השבוע פרסמה פיפ"א (FIFA), כי הטכנולוגיה של המכון וטכנולוגיה מתחרה ייבחנו במטרה לשמש לקביעת מיקומו של הכדור במקרה של מחלוקת בשאלה האם הוא עבר את קו השער או לא.
 
ברץ אמר, כי הרעיון בפיתוח המערכת היה לא להפריע למשחק עצמו. לכן, פותח כדור מיוחד, שלמרות תוספת השבב והמשדר עומד בתקנים של פיפ"א ובדרישתה שלא יתווסף משקל לכדור. יצוין, כי לפני כל משחק יש צורך להטעין את הכדור ואת המשדרים שעל גופם של השחקנים.
 
המערכת החדשה מותקנת באצטדיון בנירנברג, גרמניה, שם היא משמשת להדגמה ולפיתוח. המכון בוחן בימים אלה אפשרות להתקינה בעוד אצטדיון.

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> לצפות במשחק כדורגל מנקודת המבט של הכדור