"רובונר 2012" תחרות ארצית ברובוטיקה



"רובונר 2012" תחרות ארצית ברובוטיקה

מאת אבי בליזובסקי

במשרד החינוך מוסרים כי תחרות הרובוטיקה מביאה לידי ביטוי את ההשקעה הלימודית והחינוכית הממושכת של התלמידים במגמות הטכנולוגיה

מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, קיים השנה תחרות ארצית ברובוטיקה, "רובונר 2012", בה לקחו חלק תלמידי כיתות יא' – יב', הלומדים רובוטיקה. במסגרת התחרות נדרשו התלמידים לבנות רובוט ולתכננו כך שיוכל לכבות נר בתוך מבוך המדמה דירת ארבע חדרים, כולל העמדת מכשולים, כאשר הוא מסוגל לחזור לנקודת ההתחלה. זאת, על פי תקנות התחרות שהוגדרו ע"י מארגני התחרות בארצות הברית.


 
רובוט Doctor מבית הספר משגב במקום הראשון, רובוט Pyroman מבית הספר משגב במקום השני והרובוט SAMI מבית הספר משגב במקום השלישי וגם בפרס השופטים.
 
בתחרות "רובונר" לשנת 2012 שהתקיימה היום (ב', 27.02) השתתפו כ –17 בתי ספר על-יסודיים מרחבי הארץ. הרובוטים הזוכים ישתתפו בתחרות הבינלאומית אשר תתקיים בחודש אפריל 2012 בעיר הרדפורד שבמדינת קונטיקט ארה"ב.
 
במשרד החינוך מוסרים כי תחרות הרובוטיקה מביאה לידי ביטוי את ההשקעה הלימודית והחינוכית הממושכת של התלמידים במגמות הטכנולוגיה – בהתמחות בנושא הרובוטיקה במגמות האלקטרוניקה והמכונות שאורכת שלוש שנים. בניית הרובוט דורשת תכנון, יישום הידע ועבודת צוות. לתחרות הארצית יש חשיבות חינוכית מאחר והיא מפגישה תלמידים מרחבי הארץ כאשר המשותף לכולם הוא יישום לימודי הטכנולוגיה ובתוך כך, בניית רובוט שהוא תהליך מורכב.
 
התחרות מגלמת את שיא התהליך הלימודי אשר בסופו מגישים התלמידים עבודות גמר ברמת חמש יחידות לימוד לבגרות (בנוסף על מקצוע מדעים מורחב). הדגש בתהליך הלימודי הוא על עבודת צוות ועל התמודדות עם בעיות אמיתיות בזמן ובסביבה אמיתית, המדמים או מהווים למעשה סביבת היי-טק.

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> "רובונר 2012" תחרות ארצית ברובוטיקה