עמוד שדרה רובוטי H.U.L.C



עמוד שדרה רובוטי H.U.L.C

ברת לוקהיד מרטין דגם פעיל של עמוד שדרה רובוטי המיועד לתמיכה בחיל רגלים בשדה הקרב, אבל כמובן שלא רק. מדובר במכונה מתוחכמת עם אלקטרוניקה והידראוליקה לא פשוטה שמולבשת על הלוחם, וכתוצאה הלוחם מקבל "כוחות על" וכוח סיבולת מיוחדים

הענק הירוק

נשמע לכם דמיוני? למעשה לא כמו שרוב האנשים חושבים. חברות אמריקאיות כמו רייטיאון (Raytheon) ולוקהיד מרטין (Lockheed Martin) המבקשות לשפר את ביצועי החיילים בלחץ הנסיבות ואיתני הטבע, הגבירו את פעילות המחקר שלהם בתחום הטכנולוגיה. החברות חתמו על הסכם מול ממשלת ארצות הברית ומול מרכז מחקר ציוד לחימה, בשווי 1.1 מליון דולר. הפרויקט של "לוקהיד מרטין" נקרא ,H.U.L.C מה שמוכיח שמפתחיו לא זרים גם לטרנדים גיקיים למהדרין. כמובן שיש לזה פשט צבאי ויבש אבל תודו ש-Human Universal Load Carrier נשמע פחות כיפי מאשר הענק הירוק.

על רקע תקציבי מיליארדים במחקר צבאי של משרד הביטחון האמריקאי הסכום אמנם נראה זעום, אבל טכנולוגיה הזו וודאי תשנה את חוקי המשחק במלחמת חי"ר הבאה. הגברת כוח וסיבולת הלוחם כמו גם האפשרות להתגבר על עומס בהובלת פצועים יכולות להיות הגורם המכריע או יתרון משכנע של כוחות הרגליים על היריב במשימות הקרב. בימים אלו בודק צבא ארצות הברית את מבנה ה-H.U.L.C הבוסרי עדיין, שמשלב תוכנת שליטה, תאי דלק בעלי טווח שימוש ארוך במיוחד ויכולת שדרוג הקשורה לגורם האנושי וכן אפשרות לשנות את תכונות הרובוט והתאמתו לכל אדם.

יכולת כמעט בלתי-מוגבלת

H.U.L.C אכן יבטל את הצורך באספקת ניידות ותמיכת לחימה הולמת. לדברי לוקהיד מרטין, טכנולוגיית H.U.L.C היא בעלת יכולות כמעט בלתי מוגבלות. המערכת מהווה שלד הידראולי דמוי אדם מתכתי שמאפשר ללוחם הרגלי לסחוב למשך זמן ממושך משקל של 90.72 קילוגרם בשטח משובש. מעבר לכך, H.U.L.C יכול להתכופף, לזחול ואפילו לקפוץ. בעצם, המערכת מותאם לצרכיו ורצונותיו האדם. במחשב השליטה משקפות תנועות הרובוט בדיוק מושלם אחר תנועות המפעיל.

בתחילת 2010, לוקהיד מרטין בחרה בתאגיד פרונוטקס טכנולוג'י קורפ (Protonex Technology Corporation) לפתח עבורם תא דלק, שיאפשר פעילות של 72 שעות. עם זאת H.U.L.C צפוי לאפשר פעילות גם לאחר שתא הדלק מרוקן.

עדיין קשה לחזות מתי הטכנולוגיה תתאים לשימוש יעיל נרחב והאם המערכת כבר מוכנה לשימוש ככלי לא מאויש במבצעי הכוחות המיוחדים. בכל מקרה כפי שהסביר דיויד אודט (David Audet) ממרכז המחקר הלוגיסטי וההנדסי של צבא ארצות הברית: "ניסויי מערכת H.U.L.C, שבוצעו על ידי לוקהיד מרטין, יעזרו לנו לבחון את מצבה הנוכחי של טכנולוגיה זו."

ריצ' ראסל (Rich Russell),
מנהל מחלקת חיישנים, בקרת שליטה, ומערכות ציון בלוקהיד מרטין אמר: "הכרנו בחשיבות פיתוח הטכנולוגיה של שלדה רובוטית מנקודת המבט של חיילינו."

בזמן שלוקהיד מרטין בונה על השיטה המינימליסטית, שלא מתכננת החלפה מוחלטת של פעולות הגוף,חברת Ratheon –Sarcos
צופה תכנית הרבה יותר מורכבת ועתידנית לרגליי הטיטאניום שזו מפתחת.



מישהו אמר Terminator?

החברה מתארת את השלד הרובוטי כחליפה שמכסה את הלוחם בצורה הרבה מלאה מ-HULC. על החליפה מותקנים חיישנים, מנוע חוזק ובקרי שליטה לידיים, רגליים וגוף המספקים רמה גבוהה של תנועה וגמישות. לדברי היצרן, החליפה מאפשרת בקלות לסחוב על הגב 80 קילוגרם מבלי להתעייף, ולמרות כל זה להישאר מספיק קופצני לבועט בכדור פוטבול, לחבוט בשק אגרוף, לעלות במדרגות או לרדת במדרון. ללא אדם בתוכו יכול להתנייד גם בשליטה מרחוק.



מקור הכתבה: www.newsgeek.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> עמוד שדרה רובוטי H.U.L.C