רובוט שכל כך דומה לאדם


 

רובוט שכל כך דומה לאדם


רובוטים מודרניים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות. הראשונים - נוצרים למטרה ספציפית. השניים – נוצרים כדי להיות דומים ככל שאפשר לבני אדם. רובוט Nao, שנוצר בצרפת – הוא מהקטגוריה השנייה. אפילו יותר מזה - כנראה שזה הרובוט הדומה ביותר לאדם בעולם!

המדע והטכנולוגיה התקדמו מאוד בשנים האחרונות, ביצירת רובוטים דמויי אדם. נוצרו הרבה רובוטים – לדוגמה רובוטים שרוכבים על אופניים או רובוט העוסק בספורט. אבל נאו הצרפתי עלה מעל כל המתחרים!

אחרי הכל, נאו - זה כנראה הרובוט הכי רב תכליתי בעולם! לקטנצ'יק הזה (הגובה שלו הוא רק 57 ס"מ) יש מספר עצום של יכולות, שיש אצל בני האדם.

למשל, "בעיניים" שלו מובנות שתי מצלמות עם רזולוציה גבוהה, אשר מאפשרות לנאו לתפוס את העולם סביבו. מערכת מיוחדת של הכרת חפצים ואנשים עוזרת הרובוט לנווט במרחב ולתקשר עם אנשים.

כאשר הוא רואה אדם שהוא מכיר, נאו קודם כל יגיד לו שלום, ולאחר מכן יוכל לשוחח איתו.
לזהות אנשים עוזרת לו מערכת זיהוי מורכבת מאוד.

שיחה כזאת תתקיים בין היתר, בזכות מערכת זיהוי דיבור וצליל, אשר יש לנאו. יתר על כן, הרובוט הזה מתוכנת לתקשר בשמונה שפות הנפוצות ביותר בעולם.

נאו פועל על מעבד של אינטל עם תדר של 1.6 גיגה הרץ. כמו כן, יש לו יכולת למידה, וגם למידה עצמית. כמובן, עד גבול מסוים. כך שמרד של הרובוטים נגד האנושות אינו מאיים עלינו!

לנאו הרובוט יש תנועתיות מדהימה, קרובה מאוד לתנועות האדם.

תקשורת עם נאו יכולה להתבצע באמצעות משדר Wi-Fi. הודות לזה, הרובוט יכול להפוך גם להמשך של המחשב שלכם. לדוגמה, הוא יכול לשדר בשבילכם מוזיקה וחדשות. יתר על כן, הוא יכול אפילו לקרוא בקול רם את החדשות!

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> רובוט שכל כך דומה לאדם