למה מיקרוסופט קנתה את סקייפ?


 

 

 

 

  למה מיקרוסופט קנתה את סקייפ? 


מיקרוסופט קנתה את סקייפ ב-8.5 מיליארד דולר. העסקה נסגרה לפני כמה ימים. "וול סטריט ג'ורנל" אישרו את הידיעה.
סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, נחשב לאדם שביצע את העסקה, הגדולה ביותר בתולדות החברה.

את סקייפ כבר כמה פעמים העמידו למכירה בגלל כמה משקיעים עצבניים מאוד. אומרים, ש-eBay וסילבר לייק פרטנרס היו עצבניים בגלל העיכוב של יציאה לבורסה של סקייפ, ולכן הם ניסו ליזום את מכירתה. קודם לכן נמסר שהיה משא ומתן עם Facebook ו-Google, ו-Microsoft הגיע מאוחר יותר כדי לקחת את "הפרס הגדול".

סקייפ תאפשר למיקרוסופט להתקדם בשוק התוכנה הארגונית, בעזרת שירותי קול ווידאו, כך שהיא תוכל להתחרות עם סיסקו ו-Google.
מיקרוסופט גם תקבל גישה לחברות התקשורת, שרבים מהם מחפשים שותפות עם סקייפ לאור המעבר לרשת -LTE.
מיקרוסופט גם מקבלת יישום פופולרי מאוד, אשר יוסיף לגרסאות עתידיות של מערכת ההפעלה הפופולרית Windows Mobile.
עם זאת, הסיבה החשובה ביותר עבור רכישת סקייפ היא Windows Phone 7 ו-Nokia. הם בהחלט צריכים להציע משהו שיתחרה עם Google Voice ו-Apple Facetime.


מי הכי ירוויח מזה?

את היתרון הגדול ביותר מהעסקה הזו יכול לקבל Facebook. לבעלים של הרשת החברתית הגדולה ביותר היה סיכוי כמעט אפסי לרכוש את סקייפ. עם הבעלים כמו מיקרוסופט, הם מקבלים את כל מה שצריך - ואת הגישה לסקייפ (מיקרוסופט הוא אחד ממשקיעים של Facebook), וכן הבטחה ש- Skype  יתרחק מ- Google.

בפייסבוק אנושות זקוקים לסקייפ. בין השאר, הם צריכים להשתמש ברשת של סקייפ להעברת קול ותמונה בתוך Facebook Chat. אם החברה הייתה מנסה להשתמש בשיטות מסורתיות לארגון שירות מולטימדיה כזה עבור 600 + מיליון המשתמשים שלהם - העלות של התמיכה בתשתיות הייתה מוגזמת.

פייסבוק יכול גם לעזור להרחיב את מספר המשתמשים בשירותים בתשלום של SkypeOut, כי אנשים יוכלו לשלם ב"פייסבוק קרדיטס" עבור דקות. סקייפ ופייסבוק כבר עובדים על הצהרה משותפת.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> למה מיקרוסופט קנתה את סקייפ?