חיפוש חי


חיפוש חי

מיקרוסופט הודיעה אתמול על השקתו הרשמית של מנוע החיפוש החדש שלה Live Search, זאת לאחר פחות משנה שבה הוא נבדק בגרסת הביתא שלו. במיקרוסופט אומרים כי המנוע החדש בעל ממשק ידידותי יותר למשתמש ובעל תוצאות מדויקות הרבה יותר מגרסת הביתא.

Live Search יחליף בקרוב את מנועי החיפוש הישנים הקיימים ב-47 מאתרי MSN של מיקרוסופט. למרות שהמנוע החדש היה בגרסת ניסיון זמן קצר יחסית, במיקרוסופט מאמינים כי הוא כבר מוכן לשימוש בצורה רחבה, וזאת בהתאם למשוב שקיבלה החברה מגולשים שבדקו את המנוע ומתוך בחינת ההתנהגות של הגולשים באתר החיפוש .

תוכנות


Live Search מאפשר לגולשים לחפש מידע מתוך אתרי אינטרנט, חדשות, תמונות, קבצי וידיאו, בלוגים ואפילו מעדכוני RSS. חלק משירותי החיפוש עדיין נמצאים בגרסת הביתא שלהם, כמו חיפוש סרטוני הוידיאו ושירות השו"ת. קיימים עוד מספר אפשרויות שנועדו להקל על החיפוש. בין מאפיינים אלו קיימת האפשרות לחיפוש תוצאות בתוך אתר נבחר מבלי הקלדת פונקציה מסוימת ואפשרות הגלישה אל דף המטמון של התוצאה.

מרבית המאפיינים של מנוע החיפוש החדש דומים מאוד לאלו הקיימים כבר בגוגל. כך למשל ניתן למצוא ממשק מינימליסטי ביותר הכולל רק את הלוגו של Live Search, תיבת החיפוש ומספר קישורים.

דף התוצאות גם הוא דומה לגוגל, כאשר בצד שמאל נמצאות התוצאות ובצד ימין מופיעות מודעות פרסום טקסטואליות. אחד המאפיינים היחודיים והמועילים הוא הצגת תוצאות רלוונטיות לחיפוש הנוכחי והחיפוש הקודם יחד. תוצאות אלו מופיעות בצד ימין של דף התוצאות, מעל למודעות הפרסום.

שיפור נוסף נעשה ממשק חיפוש התמונות. ממשק זה מאפשר למשתמש להגדיר את גודל המסגרת של התמונות כך שניתן להציג יותר תמונות על שטח מסך מסוים. בנוסף, כל התמונות מוצגות בדף אחד כך שאין צורך לעבור מדף לדף כדי לצפות בהן.

 


( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )