בעלי החיים החכמים ביותר


בעלי החיים החכמים ביותר

5 בעלי החיים האינטליגנטיים ביותר על פני כדור הארץ (לאחר שהאדם)

בתחרות על תוארו של בעל החיים האינטליגנטי ביותר על פני כדור הארץ (אחרי האדם, כמובן), את המקום הראשון מקבל השימפנזה.


היכולות האינטלקטואליות שלהם הדהימה את האנושות במשך די הרבה זמן.
הם יכולים לפתור את הבעיות הנוכחיות שלהם, ללמוד את שפת הסימנים ולהשתמש בה כדי לתקשר עם אנשים. הם עולים על האדם במבחנים בהם צריך לזכור מספרים, והם אפילו יכולים ללמוד להשתמש במחשב כדי לפתור בעיות פשוטות במתמטיקה.


המקום השני שייך לדולפינים: יש להם שפה מורכבת, הם יכולים לתקשר אחד עם השני ולהגיב לציוותים התנהגותיים. הם שימשו כשליחים בתקופת המלחמות, וקליפת המוח והאונה המצחית של המוח שלהם ב- 40% גדולים יותר מאשר בבני אדם.


האורנגאוטנים נמצאים במקום השלישי - קופים אלה פיתחו תרבות משלהם עם קשרים חברתיים. הם גם יכולים להשתמש באופן יעיל בכלים, והחברותיות שלהם מקדמת את הכישורים הקוגניטיביים.


במקום הרביעי - פילים, אך בעיקרון הודות לזיכרון המדהים שלהם. בנוסף, הפילים מנקים את המזון לפני שאוכלים אותו, ובוכים על מותם של חבריהם. הם גם זוכרים בדיוק איפה נמצא כל באר מים.


המקום החמישי שייך לעורבים. הם - ערמומיים: בפרט, הם אוספים אגוזים, ולאחר מכן מפזרים אותם על הכביש, כדי שהמכוניות העוברות ירסקו את הקליפה הקשה שלהם. כדי לאסוף את ארוחת הצהריים שלהם ולא להידרס באותו הזמן, העורבים כמו הולכי רגל חכמים – מחכים לאור ירוק. כדי לתקשר, הם משתמשים בצלילים מסוימים, ובנוסף אוהבים להקניט אחד את השני.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי החיים החכמים ביותר