בעלי חיים שהצילו חיי אדם


בעלי חיים שהצילו חיי אדם

5 סיפורים מדהימים על בעלי חיים שהצילו אנשים

ישנם מקרים רבים, בהם בעלי חיים שונים הצילו את חייהם של האנשים. לפניכם 5 סיפורים המרגשים ביותר:


אריה שהציל ילדה מחוטפים

בשנת 2005, בקניה נחטפה ילדה בת- 12. החוטפים רצו לחתן אותה בכוח. שבוע לאחר ההודעה על חטיפת הילדה - היא נמצאה... בחברת שלושה אריות. הם לא גרמו לה כל נזק. יתר על כן, כפי שהתברר, הם אלו ששיחררו את הילדה, על ידי הפחדת חוטפיה. עדי הראייה לא יכלו להסביר את זה, והמומחים הציעו הסבר להתנהגות כל כך אצילית של האריות – סביר להניח שהם פשוט הגיבו לבכי של הילדה, אשר הזכיר להם את הבכי של הגורים הקטנים.


גורילה שהצילה ילד בן 3

החיות, מחשיבות את הכלובים בהם הם חיים בגני החיות לשטח "שלהם", ומגנים עליהם מפני כל משיג גבול.

בשנת 1996, בגן החיות ברוקפילד (אילינוי, ארה"ב) לכלוב של הגורילות נפל ילד בן 3, שנשאר לרגע ללא השגחה. ילד נפגע בראשו ואיבד את ההכרה. בציפייה לעזרה אנושית הראשונה, את הטיפול בילד לקחה על עצמה גורילה בינטי-ג'ואה. היא לקחה בזהירות את הילד בזרועותיה ונשאה אותו אל הדלת של הכלוב.  בשלב זה המחלצים כבר הגיעו. עדים רבים היו בטוחים, שללא העזרה של הגורילה, היה הרבה יותר קשה להציל את הילד.

מקרה דומה התרחש בשנות ה- 80 בגן החיות בג'רזי. ילד קטן נפל לתוך הכלוב של הגורילות. מי שהציל אותו – היה המנהיג - הזכר הגדול ביותר, ששמר והגן על הילד עד שהגיעו המצילים.


הלווייתן שהציל צוללנית טובעת

תקרית זו התרחשה באקווריום Polarland בעיר חרבין (סין) במהלך תחרות צלילה. המשתתפים היו אמורים לצלול בלי ציוד צלילה בברכה של מים קרים כקרח, עד לעומק של 6 מטר.

ליאנג יון בת ה- 26, ברגע שהיא נגעה בקרקעית התרחשה התכווצות שרירים ברגל. הבחורה נבהלה והחלה להיחנק. למרבה המזל, לידה הייתה הלווייתנית הלבנה בשם מילה. היא תפסה את הבחורה ודחפה אותה מהמים.


חזירה שהצילה את הבעלים מהתקף לב

חזירה מקסימה בשם לולו, הראתה סימנים של חכמה רבה. כשבעליה לקתה בהתקף לב, היא מיהרה מייד לעזרה - או יותר נכון, רצה להזעיק עזרה. תסכימו, לא מצפים לדבר כזה מחזירה רגילה. היא רצה לכביש הקרוב ביותר ונשכבה באמצע כדי לעצור מכונית, אך עם זאת, כולם ניסו לעקוף אותה ואף אחד לא עצר. רק כעבור 40 דקות נהג אחד עצר, אולי בתקווה לארוחה טעימה בעתיד... לולו קפצה מייד על הרגליים ורצה במהירות לכיוון הבית, כאשר המושיע רץ אחריה. כתוצאה מכך היא הספיקה להציל את בעליה.


הארנב הציל את הבעלים מתרדמת סוכרתית

ארנב – זו חיה שלא מצפים ממנה לנהוג באומץ ונחישות. אך יום אחד, סיימון סטגאל נח בביתו על הספה, ונכנס לתרדמת סוכרתית. זה יכול היה להיגמר רע. אשתו, ויקטוריה, הייתה נמצאת בקרבת המקום, אבל הייתה בטוחה שבעלה פשוט החליט לנמנם. הארנבת שהייתה חיה בביתם הרגישה שמשהו לא בסדר. היא קפצה על החזה של סיימון, והתחילה לקפץ במרץ וללקק את שפתיו, בניסיון להחזיר אותו לחיים. זה תפס את תשומת הלב של ויקטוריה, שסוף סוף הבינה שבעלה היה זקוק לעזרה והתקשרה לרופא. כך, דורי הארנבת הצילה את חייו של סיימון.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי חיים שהצילו חיי אדם