בעלי חיים ערמומיים


בעלי חיים ערמומיים

אנו רוצים לספר לכם על בעלי חיים ערמומיים וחכמים, אשר יכולים להפתיע מאוד בהתנהגותם.

1. קוקיה.

בזה שהקוקיה שמה את הביצים שלה בקנים של ציפורים אחרות, היא מצאה את הפתרון הגאוני להישרדות הצאצאים שלה. יחד עם זה, הקוקיה בוחרת את הקנים השכנים כך, שהביצים שהיא תשים שם יתאימו בגודל ובצבע שלהם לביצים הקיימים בקן. אחרי שקוקיה קטנה בוקעת מביצה, היא מתנהגת כמו האחים והאחיות למחצה שלה. וההורים המאמצים חייבים להאכיל את "ההגוזל המאומץ", גם אם הוא פי עשר גדול יותר מאשר שאר הגוזלים.


2. אורנגאוטן.

כולם יודעים שלבעלי חיים אלה יש רמות גבוהות של אינטליגנציה. הם מסוגלים ליצור כלים, להשתמש בהם ולהחליט החלטות. הבעיה העיקרית של שומרי גן החיות, היא היכולת של אורנגאוטנים לפתוח אפילו את המנעולים הערמומיים ביותר. אבל זה גם יכול להועיל: עכשיו כל המנעולים בגני החיות נבדקים מראש על ידי הפרימטים החכמים האלו.


3. אופוסום וירג'יניה.

הערמומיות העיקרית של האופוסום היא היכולת להעמיד פני מת. הוא עושה זאת בצורה כל כך מקצועית, שטורפים מנסים לעקוף את הפגר ולא להתקרב אליו. פשוט במצב מלחיץ היצור הקטן נופל, שוכב ללא סימן חיים ומתחיל להסריח כמו נבלה אמיתית. לא סביר שאוכל כזה יעניין טורף כלשהו.


4. קופי לנגור.

לנגורים חיים בהודו, סביב למקדשים. הם נחשבים לחיות קדושות. למרות שהקופים האלה שלווים, הם כל הזמן מנסים לגנוב משהו, ויוצאים מזה בשלום – הרי אי אפשר להעניש חיה קדושה!


5. גחליליות.

בדרך כלל, גחליליות משתמשות ביכולת הזוהר שלהם כדי למשוך פרטנרים. את היכולת הזו אימצו חלק מהטורפים: הם משחררים זוהר דומה כדי למשוך את הטרף.


6. צב תנין.

בין הצבים אפשר לפגוש גם טורפים, כאלה כמו צב תנין (Macrochelys temminckii). כדי לצוד מזון, החיה הזו משתמשת בלשונה הוורוד, שנראה כמו תולעת. צב פשוט פותח את פיו, מניע את לשונו וממתין עד שכמה דגים טיפשים יתעניינו בפיתיון שלו.


7. זחל.

כדי לשרוד בטבע, הטבע עצמו העניק לזחלים כמה יכולות. זחלים בדרך כלל מנסים להסתתר, לקבל צורה של עצמים המקיפים אותם, להעמיד פני עלה, ענף, מקל, ואפילו צואה של ציפורים. אחרים מנסים להפחיד את הציידים הפוטנציאליים עם הצבעים החזקים או הקוצים. יש אפילו כאלה שמשתמשים ברעל שמופק מהצמחים אותם הם אוכלים.


8. זיקית.

חיה זו הפכה למפורסמת בזכות היכולת המדהימה שלה לשנות צבע. אבל השינוי של הצבע הוא לא רק לשם הגנה מפני אויבים, אלא גם סוג של תקשורת. בדרך זו הזיקיות מבטאות כעס או פחד, מושכות את המין השני או מפחידות אויבים.


9. עכברוש.

עכברושים הם בעלי מספר מאפיינים מעניינים. הם חכמים מאוד, יכולים לעבור במקומות צרים מאוד, יכולים בריצה להגיע למהירות של 10 קמ"ש והם מכרסמים את כל מה שעומד בדרכם – ובזה גורמים לנזק רב.


10. שועל.

ברוב האגדות והסיפורים, השועל הוא החיה הערמומית ביותר. את החכמה שלהם אפשר לראות דרך הפעילות של השועלים בדרום אמריקה. המאכל האהוב עליהם הוא ביצים של ציפורים גדולות. השועל מחכה וממתין לרגע הנכון, וכאשר הקן נותר ללא השגחה, הוא מתגנב כדי לגנוב את הביצה. בגלל שהביצה לרוב גדולה מדי, והשועל לא מצליח להכניס אותה לפיו – הוא דוחף אותה בעזרת אפו אל הסלע הקרוב, שם הוא שובר אותה וזולל את תוכנה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי חיים ערמומיים