עובדות מעניינות על חתולים


עובדות מעניינות על חתולים

אם אתם אוהבים חתולים, או אם חיה בביתכם חיית המחמד הזו - אז אתם בטח מכירים תכונות רבות שלהם. חתולים יכולים להיות מצחיקים, אינטואיטיביים ואוהבים. יש להם לוח זמנים משלהם, והם יכולים להיות תובעניים מאוד, הפכפכים ובלתי צפויים. הנה כמה עובדות מעניינות, שיעזרו לכם להבין טוב יותר את החתולים:

1. החתולים יכולים להגיע לשחקים.

בשנת 1963, צרפת הייתה הראשונה ששלחה חתול לחלל. החתולה, שקראו לה Felicette, יצאה למסע לגובה של 200 ק"מ, וחזרה בהצלחה לכדור הארץ. במהלך הטיסה, האלקטרודות שהיו מחוברות לחתולה כל הזמן עקבו אחר מצבה. ואף על פי שהרעיון לשלוח חתול לחלל הוא לא הכי מוצלח, אל תזלזלו בכוח הסיבולת של החתולים, שכן יכולים לקפוץ מארונות, ממקררים ומעצים גבוהים ללא פגיעה בבריאותם.


2. לחתולים יש רגשות כמעט אנושיים.

למוח החתולי יש קווי דמיון עם המוח האנושי. אמנם המומחים לא מסכימים על העומק ועל המגוון של הרגשות, אך הם מאשרים שלחתולים ,לעיתים קרובות יש את אותן הרגשות כמו אצל בני האדם, כגון: שמחה והתרגשות, דיכאון וכעס. כל אוהב חתולים יכול להעיד על נוכחות של כל הרגשות האלה, אם לא יותר. צריך להיזהר מחתולים זועמים. וחתול אומלל יכול להתפנות על הכורסה האהובה עליכם או בנעליים שלכם, לפזר גליל של נייר טואלט ואף לשבור כלים. כמו כן, חתולים עושים את קולות הגרגור לא רק כאשר הם מרוצים, אלא גם כאשר הם מרגישים כאב או נמצאים תחת לחץ.

3. נשיכות של חתול יכולות להיות מסוכנות.

נשיכת חתול יכולה להיות רעילה ומסוכנת. על פי הנתונים הקיימים לגבי החתולים ובעליהם, מאות אלפי אנשים הופכים לקורבנות של נשיכות חתולים מדי שנה. נשיכת חתול יכולה לגרום לזיהום רציני Pasteurellosis  שנגרם על ידי פתוגן Pasteurella multocida. הזיהום מטופל בקלות על ידי פניצילין, אבל אם לא מתחילים לטפל (במיוחד אצל קשישים ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת) - הזיהום יכול לגדול מתחת לעור, להתפשט בגוף דרך מערכת הלימפה, ובמקרים נדירים לגרום למוות. לכן כדאי לבקר אצל הרופא, אם ננשכתם על ידי החתול.

4. חתולים יכולים לקפוץ גבוה מאוד.

האם אתם יודעים, שחלק מהחתולים יכולים לקפוץ לגובה של פי חמישה מגודלם בקפיצה אחת? זה באמת נכון, ואם יש לכם חתול בבית - תוודאו שכל הדברים השבירים נמצאים במקום בטוח כמו ארון עם דלתות נסגרות. רק זה יגן על פריטים יקרי ערך מן הפעלולים האקרובטיים של חיית המחמד שלכם.

5. חתולים ניתן לשבט.

האם יש לכם חתול יוצא דופן והרבה כסף? תשכפלו אותו. טכנולוגיה זו קיימת עבור אלה, שאין להם לאן לבזבז את כספם. ניקי הקטנה נולדה בשנת 2004, והפכה לחתולה המשובטת המסחרית הראשונה. השיבוט נעשה מ-DNA של החתולה המתה של הלקוח, ששילם 50,000 $ כדי ליצור עותק של החברה הכי טובה שלו. הוא אמר, שהחתולות דומות להפליא באופי שלהן.

6. ראיית החתולים טובה יותר ויחד עם זה גרועה יותר מזו של בני האדם.

הראיה שלהם טובה יותר בגלל שהחתולים יכולים לראות טוב יותר בחושך ובאור עמום, ויש להם שדה ראייה רחב יותר. וראיתם יותר גרועה בגלל שהם לא מבחינים בצבעים כמו שעושים זאת אנשים. ישנם מדענים שחושבים, שהחתולים רואים את הדשא בצבע אדום.

7. חתולים לא אוהבים מתוק.

להבדיל מהכלבים – החתולים לא אוהבים לאכול ממתקים. המדענים מאמינים, שהסיבה לכך היא מוטציה בגן המפתח של קולטני הטעם.
מוצרים שלא כדאי לתת לחתולים כוללים בצל, שום, עגבניות, שוקולד, ענבים וצימוקים. החלב אמנם לא רעיל, אך הוא יכול לגרום לבעיות עיכול וגזים אצל חתולים. אם תאכילו את החתול באוכל של כלבים או בשימורי טונה – זה יכול להוביל לחסרים תזונתיים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> עובדות מעניינות על חתולים