יכולות על טבעיות של חתולים


יכולות על טבעיות של חתולים

מעניין לדעת, האם זה נכון שבעלי חיים מסוימים יכולים לחזות אירועים? והאם יש באמת דבר כזה - יכולות על טבעיות של בעלי חיים?

מדי פעם, אנו קוראים כתבות על חתולים שחוזרים הביתה ממרחק של מאות קילומטרים, בעוד המסע שלהם נמשך מספר חודשים.

אחד המקרים הבולטים של שיבה הביתה – זה המקרה של חתול מקליפורניה, בשם "שוגר". פעם, בעת נסיעה ברכב עם הבעלים, הוא קפץ מהמכונית והלך לאיבוד. אך כעבור שנה (!) הוא חזר הביתה, כאילו כלום לא קרה, ממרחק של 2500 ק"מ.

חתולה בשם סוטי, עברה יחד עם הבעלים שלה לדירה חדשה. אבל משהו לא מצא חן בעיני סוטי, והיא החליטה לחזור למקום מגוריהם הישן. על מנת להשיג את המטרה הנכספת שלה, היא הצטרכה לעבור יותר מ-150 קילומטרים, ובזבזה על הדרך חמישה חודשים.

דוגמה נוספת, המאשרת את הקיום של כוחות על טבעיים אצל בעלי החיים: תושב העיר Fuling שבסין - לי שוהוא – התעורר מוקדם בבוקר בגלל צרחות קורעות לב של חתול. החתול התרוצץ מהדלת אל החלון, ושרט את המשקופים. בני המשפחה שהתעוררו מהרעש, צפו בחיית המחמד שלהם רצה אל נכדו של בעל הבית, קורעת את בגדי הילד, ואחר כך נועצת את שיניה בפיג'מה של אשתו, וומושכת אותה לכיוון הדלת. בדיוק ברגע זה, בעל הבית ראה שעל תקרת הבית ועל הקירות, פתאום מתחילים להיווצר סדקים. תוך כמה שניות אחרי שדייריי הבית והחתול רצו אל החצר – הבית בעל שתי הקומות - קרס.

יכולות העל טבעיות של החתולים, מאפשרות להם בדרך כלשהי לקבוע את הלחצים המכניים או את העיוות אפשרי המתקרב של האובייקט. דרך אגב, בדרך זו חשים את שדה הלחץ נמלים וטרמיטים.

טרמיטים יכולים לאכול גדם או אפילו בית עץ בצורה כזו, שהוא לא יקרוס מיד. הם מנסים לאכול את העץ באופן שלא ישפיע על "סיבי התמיכה" העיקריים, אותם הם הורסים רק בסוף.

ובעיירה האמריקאית פרובידנס חי חתול מדהים בשם אוסקר.

מקום המגורים שלו – זה בית קשישים "סופניים". והדבר היוצא דופן בחתול הזה – זו יכולת להזות מי מהקשישים עומד ללכת אל עולמו. הוא מרחרח את החולים במחלקות מפעם לפעם, ומתיישב ליד החולה שבקרוב מאוד ימות. באופן מסתורי, הוא ניחש כבר 25 פעמים שהמוות מתקרב.

בספרו של דוד גרין "החתולים המדהימים", היה סיפור יוצא דופן על ילדה ספרדית בשם מריה. היא הייתה מעורבת בתאונת דרכים, וכמה חודשים שכבה בתרדמת. הרופאים עשו כל מה שאפשר, ושחררו אותה "לחיות כמה שנשאר" בבית. כך הילדה גססה לה בביתה, שוכבת ללא תנועה בתרדמת. וחתול משוטט, שבטעות נכנס לדירה דרך החלון – הפך למושיע שלה. "הפורץ" טיפס על המיטה של הילדה, והתחיל ללקק את אצבעות ידה השמאלית. לאחר "ההליך הרפואי" המוזר הזה, מריה התחילה להזיז מעט את היד השמאלית. ובעל החיים הורשה לגור בבית. החתול לעתים קרובות שכב צמוד לילדה החולה, ומדי פעם ליקק את ידיה. שמונה ימים לאחר מכן, מריה יצאה מהתרדמת ודיברה בפעם הראשונה מזה שבעה חודשים. טיפול ההמשך היה מוצלח.

חתולים כבר כל כך הוכיחו את יכולות הריפוי שלהם, שהתחילו לגדל אותם לשם מטרה זו. היום יש אפילו מדע - פלינותרפיה - שזה טיפול בחתולים.

חתולים – הם רופאים מצוינים. חתול יכול ללקק את הפצע של הבעלים, כך שהדלקת תעבור ללא עקבות. וזאת בשל תכונות האנטיבקטריאליות של הרוק של החתול. יש האומרים, שהרוק שלהם מכיל ויטמינים B1, B6, B12.

חתולים – הם מומחי המגע. משוער, שהם יכולים לקחת את האנרגיות השליליות מהאדם. החוקרים מצאו, ששיעור התמותה אצל אנשים, בעלי חיות מחמד נמוך יותר. כאשר אדם מתחיל להתעסק עם חיות מחמד, הלחץ הנפשי שלו והעצבים נרגעים ומגיעים לרמות של לאחר חופשה טובה או מדיטציה.

נהוג להאמין גם, שהחתולים יכולים לחזות רעידות אדמה, התפרצויות הרי געש, סופות, שריפות ואפילו הפגזות. במהלך מלחמת העולם השנייה, האנשים מצאו שחתולים יכולים להחליף את מערכת האזהרה מפני הפגזות. עוד לפני שנשמעה האזעקה, החיות הללו התחילו לצעוק, ואחדים גם רצו היישר למקלטים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> יכולות על טבעיות של חתולים