תופעות הטבע המרהיבות ביותר



תופעות הטבע המרהיבות ביותר


בימים אלה, לא קל לשמור על הקשר עם הטבע. לכן נציג בפניכם אוסף של תופעות הטבע המרהיבות ביותר בעולם, כתזכורת ליופיו ולכוחו.


1. נדידה של פרפרי דנאית מלכותית.

דנאיות מלכותיות ידועות הודות לנדידות שלהן. מעניין, שפרפר אחד לא יכול להתגבר על מרחק של 3200 ק"מ, אך נדידה ארוכה שכזו מתאפשרת לאורך כמה דורות. בהשפעת חילופי העונות, הפרפרים הללו נודדים מקצה אחד של צפון אמריקה לקצה האחר.


2. גייזרים.

גייזרים – זו הפגנה מרשימה של כוחות הטבע התת קרקעי. לרוב זה מקורות מים חמים, אשר מדי פעם מתפרצים לאוויר עקב לחץ תת קרקעי גבוה. יותר ממחצית הגייזרים בעולם נמצאים במקום אחד - הפארק הלאומי ילוסטון.


3. גחליליות.

גחליליות ימיות – זה אחד מפלאי העולם הימי. ליצורים הזעירים האלה, יש יכולת מרשימה לזהור בחושך. הן מתאספות בכמויות גדולות קרוב לפני המים, וניתן לראות את התופעה המדהימה הזו אפילו מחלל החיצון.


4. טורנדו אש.

טורנדו בכלל – זו תופעה מאוד מפחידה, אבל אם נוסיף אליו אש – זו כבר סיבה להיכנס לפאניקה. טורנדו אש מתרחשים בדרך כלל כאשר שני מוקדי אש נפרדים מתאחדים לשרפה אחת גדולה. האוויר שמעליה מתחמם, צפיפותו יורדת והוא עולה מעלה. זרם האוויר החם כאן מגיע למהירויות ענק.

 

5. עמודי אור.

עמודי אור - זו אחת התופעות היפות ביותר באטמוספירה. כדי שהם יופיעו, הטמפרטורה חייבת להיות פחות ממינוס 20 מעלות. בטמפרטורה הזו, מתחילים להיווצר גבישי קרח בעננים. ועמוד אור נוצר כאשר אור השמש משתקפת מהם.


6. מערבולות מים.

בספרות, לאורך זמן, המערבולות תוארו כסכנה איומה עבור מלחים. במציאות, לא היה אפילו מקרה אחד, בו כלי שיט גדול פחות או יותר הפך לקרבנה של מערבולת. מערבולות הים נוצרות עקב התנגשויות של גלי הגאות עם זרמים מנוגדים. תנועת המים במערבולת יכולה להגיע למהירות גבוהה מאוד. מידות אופקיות נעות בין כמה סנטימטרים ועד כמה קילומטרים.


7. אגם הלבה.

בדרך כלל, לבה מופיעה רק במהלך התפרצויות געשיות גדולות, אבל על כוכב הלכת שלנו, יש חמישה מקומות, בהם היא נמצאת באיזורים רגועים יחסית. האגמים האלה קשורים בדרך כלל ישירות לליבה של כדור הארץ. הטמפרטורה הגבוהה של הסלעים המותכים גורמת להם לזהור בצורה מפחידה בלילה.


8. סופות חול.

סופות החול מתרחשות כאשר יש זרמים חזקים של אוויר, המגיעים למהירות של יותר מ-10 מ"ש. מהצד, הסערה נראית כמו קיר עבה בגובה של כמה מאות מטרים. בכל שנה כ -40 מיליון טונות של אבק וחול מועברות עם הרוח מן הסהרה אל אגן האמזונס.


9. ליקוי חמה.

ליקוי חמה – זו תופעה מעניינת מאוד של הטבע. הם שכיחים יחסית, אך לא נראים לעין מכל מקום בכדור הארץ, לכן עבור רבים זו כן תופעה נדירה. ליקוי חמה מתרחש כאשר הירח בתנועה שלו עובר על רקע של השמש. הירח קרוב יותר לכדור הארץ מהשמש כמעט פי 400, וגם כן הקוטר שלו קטן יותר מאשר קוטר השמש פי 400. לכן, הגדלים שלהם שנראים מפני כדור הארץ הם כמעט שווים, והירח עשוי להסתיר את השמש.


10. אורות הצפון.

אורות הצפון – זה מחזה מדהים באמת. את התופעה הזו ניתן לראות בדרך כלל בסוף הסתיו, בחורף או בתחילת האביב. היא מתרחשת כאשר חלקיקי רוח השמש חודרים לאטמוספרה של כדור הארץ ומייננים את האטומים שלה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> תופעות הטבע המרהיבות ביותר