חיות עם ההתנהגות המוזרה ביותר


 

חיות עם ההתנהגות המוזרה ביותר


התנהגות בעלי החיים יכולה להיקבע מראש על ידי הגנים שלהם, או להתפתח כתוצאה מחזרה אחר פעולות של הוריהם. אבל לא משנה, איך נרכשות תכונות התנהגות מסוימות, אצל כמה נציגים של עולם החי הן באמת מוזרות ויוצאות דופן.

1. תולעים שטוחות

"משחקי החיזור" של התולעים הפרימיטיביות הללו, הם אולי החריגים ביותר. הם הרמפרודיטים, ועל מנת לקבוע מי יהיה זכר ומי תיהיה הנקבה בתהליך של זיווג, הם עושים קרב עם איברי המין שלהם. מי שאיברו יהיה חזק יותר – הוא זה שיפרה את היריב. כל תולעת מאוד משתדלת להיות "גבר", ולהשאיר את כל הבעיות הקשורות לטיפול "בילדים" לצד המפסיד.


2. פילים

למרות השלומיאליות החיצונית שלהם, החיות הענקיות האלו מאוד עדינות ורגישות. הכי מפתיע בהתנהגותם זה היחס שלהם למוות של חבריהם. לפעמים הם משתמשים בעלים ובאדמה, כדי לכסות את הגוף של חבר עדר שנפטר. בנוסף, פילים באופן קבוע מבקרים במקומות קבורה האלו, שם הם יכולים לעמוד במשך שעות ליד השרידים, מבלי לשים לב לשמש הקופחת, לרעב ולצמא, ו-"לבכות" בקול.


3. לטאה מקורננת טקסנית

הלטאות הקטנות הללו, פיתחו מנגנון הגנה עצמית קצת מוזר, אם לא להגיד מגעיל. כאשר מתברר שאין סיכוי לברוח מן הטורף, הלטאה הזו משפריצה עליו דם מעיניה. לעתים קרובות, הדבר כל כך מפתיע את הטורף, שהוא בורח משם.


4. ציפור שיר

הזכרים של הציפורים האלה הם מעצבים מלידה. הדרך העיקרית למשוך את הנקבות היא בניית קן (שנראה יותר כמו אוהל) נוח ומעוצב, המקושט בפרחים, נוצות ואבנים. אם בקרבת המקום ישהו אנשים – הציפורים הללו בשמחה יסחבו מהם כל דבר נוצץ, כדי להשתמש בו בתור אלמנט דקורטיבי.


5. פינגווין אדל

אצל תושבי האנטארקטיקה האלו, יש טקס חיזור יוצא דופן. הזכר מביא אל כפות רגליה של הנקבה סלע גדול, ובזה מראה לה שיש לו כוונות רציניות. אם הנקבה מקבלת את הזכר – היא שרה לו שיר, ואחרי זה הם מתבודדים הרחק משאר החבורה, כדי לעשות אהבה במסגרת פרטית.


6. זברה פינק

הציפורים האוסטרליות המיניאטוריות הללו, ידועות במסירותן לבן זוגן. הפינקים, אשר נמצאים בזוגיות, דואגים זה לזה ולצאצאיהם. יתר על כן, יש להם תכונה לחלוטין לא אופיינית לציפורים אחרות - אם הזכר חלש ולא מושך, הנקבה מטילה ביצים גדולות יותר, כדי שלצאצאים תהיה הזדמנות לגדול חזקים ובריאים, למרות החסרונות של אביהם.


7. דגי פורל

חיקוי של אורגזמה, זה תופעה נפוצה למדי אצל אנשים, אבל בהחלט רבים מאתנו מופתעים לגלות כי דגי פורל, גם באופן פעיל משתמשים בטכניקה זו. נקבת פורל עושה זאת כדי לרמות את הזכר, ולעודד אותו "להזריע" במשך זמן ממושך יותר.


8. קוקיה

זוהי ציפור, שבכל הזדמנות, בהקדם האפשרי, מנסה לשים את הביצים שלה בקן של השכנים, כדי להיפטר מהאחריות ההורית שלה.


9. חיפושיות זבל

חיפושיות זבל, למעשה כל חייהן חיות בצואה של בעלי חיים גדולים יותר. הצואה מספקת את כל צרכיהן הבסיסיים - הן חיות בה, מטילות בה ביצים, מגדלות בה את הצאצאים ומאכילות אותם גם כן בצואה. עבור האדם המודרני זה נשמע באמת מגעיל...


10. חולד עירום

בנוסף למראה הדוחה למדי שלה, ולמספר תכונות יוצאות דופן של מכרסמים, החיות האלה יוצאות דופן במבנה החברתי שלהן, הדומה לכוורת. הנקבה הגדולה הופכת למלכה, ורק לה יש את הזכות להוליד צאצאים. וכדי שנקבות אחרות לא יפתו את הזכרים, המלכה באופן קבוע מטרידה ותוקפת אותן, וכך הורמוני הלחץ המיוצרים בתהליך זה חוסמים את מערכת הרבייה של החולדות העובדות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> חיות עם ההתנהגות המוזרה ביותר