מקדש הנמר שבתאילנד


 

 

 

מקדש הנמר שבתאילנד

 

בתאילנד, יש מקום אחד שקשה אפילו לדמיין שדבר כזה קיים. אם אתם חושבים, שהדרך היחידה לגעת בחייהם של הנמרים – זה לצפות בסרטים מדעיים פופולריים בטלוויזיה או לבקר בגן חיות – אתם לא צודקים.

ואט פא לואנג בואה טא - זהו מקום שבו החתולים הגדולים חיים בשלום עם סביבתם. במקדש בודהיסטי, המבקרים יכולים להתקרב אליהם, ללטף אותם ולשחק איתם.

המקדש יוצא הדופן הזה מעורר אלפי שאלות – האם זה חלק מתעשיית התיירות (כדי להרוויח כסף) או שיש מטרה נעלה - כדי להגן על החיה המדהימה מהציידים, שבשבילם זה הרפתקה לצוד נמרים.

את תחושת הסכנה ועליות של אדרנלין בעת הביקור בבית הטבע הזה ובעקבות היכרות עם החיות האריסטוקרטיות האלו – אי אפשר לתאר במילים. אגב, לשלוח את הנמרים בחזרה אל תוך הג'ונגל – זה לדון אותם למוות בטוח.

מקדש הנמר נמצא בחלק המערבי של תאילנד, Sayok במחוז Kanchanaburi. מאז שנת 1994, המקום משמש כשמורת טבע עבור סוגים שונים של בעלי חיים, שכוללים צבאים, חזירי בר ועופות רבים.

הסיפור של גידול הנמרים התחיל בשנת 1999, כאשר אנשי הכפר הסמוך, הביאו אל תוך המקדש גור נמר פצוע, אשר, למרבה הצער - נפטר. במשך שנים רבות התושבים המקומיים צדו את החתולים הגדולים, והנזירים התחילו לטפל בגורים שנשארו ללא הורים. עד עכשיו, נולדו במקדש כ-21 נמרים, אבל על פי הסטטיסטיקה האחרונה חיים שם כ- 17 נמרים, שגדלו בתוך המקדש.

לא עשו שום בדיקות DNA לנמרים האלו, אך הרוב מאמינים שהם שייכים לזן האינדונזי של הנמרים. יש החושבים שחלק מהנמרים הם נמרים מלאיים או סוג של היבריד של נמר בנגאלי. הנמרים אוכלים בשר עוף מבושל ומזון יבש לחתולים. נזירים בודהיסטים, מתנדבים זרים ותושבים מהסביבה מטפלים בחיות היקרות. עובדים דואגים גם לבטיחות של התיירים במהלך שהותם בבית המקדש. עד היום לא תועדו מקרים של פגיעת נמרים באנשים. דמי הכניסה הם 500 באט (כ- 145 דולר). את הכסף שהם מרוויחים, הנהגת המקדש מתכננת להשקיע בהרחבת המקום.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> מקדש הנמר שבתאילנד