הפירות והירקות האקזוטיים ביותר


 

הפירות והירקות האקזוטיים ביותר

1. גזר במעטפת סגולה- יותר מפעם אחת דור של אנשים משוכנעים כי גזר הוא רק כתום. סגול -  הוא צבעו המקורי של ירק זה. צבע של גזרים נגרמת על ידי בטא קרוטן, עם כמה קרוטן הוספת אלפא פיגמנט. הם מכילים anthocyanin פיגמנט סגול, אשר פועלת כנוגד חמצון. גזר סגול מוצג מהנתונים שהוצגו בבית המקדש המצרי 2000 שנה לפני הספירה. במאה העשירית גזר סגול גדל באפגניסטן, פקיסטן ואיראן.
לאחרונה, המגדלים ההולנדים למדו תכונות שימושיות של גזר סגול. הם מאמינים כי צבע הירקות הסגולים מספק לגוף הגנה נוספת נגד סרטן ומחלות לב וכלי דם.

2. עגבניות שחורות-  זנים ייחודיים של עגבניות בשוק בבריטניה. לדברי כמה מומחים, עגבניות אלו מכילים חומר שמעצים את התשוקה המינית. מגוון חדש של עגבניות שחור שנקרא "kumato. בגודלה היא זהה לעגבנייה רגילה, אבל מתוקה יותר. זה לקח שש שנים של מחקר על מנת לשפר את הירק ולהתחיל למכור אותו באירופה.

זו הכלאה בין עגבניות עם BlackBerry, בנוסף יש בהן רמות גבוהות של ויטמין C  ונוגדי חמצון.



3. כרוב צבעוני- "קשת בענן" כרובית הופיע באנגליה. Syngeta החברה הבריטית השיקה מגוון חדש של כרובית - Rainbow Cauliflowers, inflorescences אשר צבועים בצבע כתום בהיר, ירוק וסגול. הטעם הוא בדיוק אותו כרוב, אבל זה מוסיף צבע לאוכל מבושל -  גוון צבעה אינו מאבד את הצבע העשיר שלה גם אחרי הבישול.



4. תות לבן- מבנה גנטי של תות זה זהה לתות הרגיל, אבל טעמו וריחו כמו אננס,  מקום הולדתו של פרי זה הוא בדרום אמריקה. פרי זה גדל בהצלחה בחממות, עורו לבן וזרעיו אדומים.



5. תפוח אדמה סגול- גוון חדש של תפוח אדמה הידוע בשם סגול הוד. השנה נאספו כ 400 טון מהיבול, וזה לא הרבה מאוד, אבל בשנה הבאה, היצרנים מתכננים להגביר את קצב. במהלך בישול הוא אינו מאבד את צבעו, הוא מיועד גם לסלט וצורתו דומה לארטישוק.



6. מלפפון אדום- למעשה אין לו שום דבר משותף למלפפון ירוק לא בטעם אלא רק קצת במראה, ירק זה משמש יותר למטרות דקורטיביות. הצבע הוא אדום בוהק. אבל יש לזה טעם פשוט "לא." למעשה, הפרי הזה שייך  למשפחת הצמחים דלועיים. נס זה הובא לאירופה מדרום מזרח אסיה, ונחשב לצמח נוי אכיל. עם זאת, אם לשים את זה ליופי בבית או בגינה כמה שנים הגן כולו שלך יהיה סבך רצוף של מלפפון אדום.



7. רומנסקי- קרוב משפחה של הברוקולי והכרובית. אם אתם אוהבים כרוב, אז זה פנטסטי. בנוסף, זה ירק נפלא, מלא בחומרים נוגדי חמצון. כרוב טרי רומנסקי יש לאחסן במקרר למשך 4 ימים, טעמו נפלא והוא לא מתפורר בבישול או בטיגון. ברוקולי או כרוב רומנסקי עשיר בויטמין  C ובחומרים נוגדי חמצון.



8. מלון הקרניים-  פרי דומה למלפפון עם קוצים, פרי מאוד מרענן, מכיל ויטמינים PP וויטמין C זה יותר ממספיק.
משקל ממוצע הפרי 300 גרם, אורך ממוצע של 12 ס"מ פרי דקורטיבי במיוחד והוא יכול לשמש כדי ליצור יצירות מקוריות ואפילו קישוטי עץ חג המולד.



9. יד של בודהה- פרי מאוד פופולארי באסיה, שייך לפרי הדר, קליפתו עבה כשל לימון. אורכו של פרי זה נע בין 14 ל 28 ס"מ, והיקפו בערך 20- 40 ס"מ.



10. דוריאן- מכוסה קליפה נוקשה ודוקרנית, צבעו של פרי זה צהוב, ריחו כמו ריח של גרביים מלוכלכות, למרות זאת טעמו של פרי זה הוא נפלא ואלגנטי. הדוריאן נקרא גם מלך הפירות בשל טעמו הטעים.



11. מונסטרה- גדל בבתים רבים ובטבע, הצמח הזה מייצר פירות טעימים, למרות הריח החריף והלא נעים, טעמו טעם של אננס.



12. כוכב הפרי- פרי עסיסי מתוק עם גוון חמצמץ,  בשל צורתו ברגע שחותכים אותו לפרוסות כול פרוסה בצורת כוכב. מומלץ לאנשים עם אי ספיקת כליות.

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> הפירות והירקות האקזוטיים ביותר