מדוע חשוב להעניק פרחים במתנה


 

מדוע חשוב להעניק פרחים במתנה

פרחים ניתנים במתנה בין בני האדם למעשה מאז ומתמיד. בתחילה היה לפרחים ערך פונקציונאלי מהותי שכן השימוש בפרחים נעשה על מנת לנצל תכונות מרפא ותכונות תזונתיות שלהם. לכן כאשר היו אבות אבותינו מעניקים פרחים היה מעשה כזה שקול לכל מתת של דבר ערך.

ככל שהתפתחה התרבות האנושית, הדבר ניכר בחתך רחב של תרבויות עתיקות, השתכלל מנהג הענקת הפרחים. אז החלו נותנים פרחים שלא היה להם ערך שימושי מהותי והערך שהיה להם הפך לדקורטיבי בלבד, ממש כמו היום.

היו תרבויות, למשל בפרס ואח"כ באירופה של המאה השמונה עשרה, בהן התפתחה שיטה לפיה היו מועברים מסרים באמצעות סידורי פרחים. שיטות כאלה השתכללו כל כך עד ששימשו אפילו להעברת הודעות צבאיות מוצפנות.

כיום מוענקים פרחים בעיקר לנשים אולם ניכרת מגמה של עליה בשימוש בפרחים כמתנה לגברים.
בזר פרחים נאה המתאים לרוח המסר או האירוע שלכבודו הוא מוענק טמון כוח רב. ניתן באמצעות סידורי פרחים להביע מסרים עדינים ולבטא רגשות באופן שקשה היה לעשות בלעדיהם.

אולי המקרה הקלאסי ביותר לחשיבות שבהענקת פרחים הוא בעת שמעוניינים להביע אהבה רומנטית או להצהיר על כוונות רומנטיות. הורד האדום היא שזכתה להיות הסמל הנצחי של מסרים שכאלה וכך, באמצעות מתן של זר ורדים או אפילו ורד אחד בודד, ניתן להעביר מסר רגיש זה באופן אלגנטי אשר לו הסיכוי הרב ביותר להתקבל באהדה.

אירוע נוסף בו חשוב להעניק פרחים הוא הולדת תינוק / תינוקת. אין כמעט יולדת שלא מצפה שלמיטתה בבית היולדות יגיע ולו לפחות זר פרחים אחד. גם לאחר החזרה הביתה עם הפעוט / פעוטה יתקבלו אורחים שיביאו איתם פרחים בעת שיבואו לבקר בשמחה כפולה ממש.

להבדיל אלפי הבדלות גם בעת אבל יש חשיבות להענקת פרחים. אין דרך מכובדת ונוגעת ללב יותר כדי להביע השתתפות בצער על פטירתו של אדם מאשר באמצעות סידור פרחים המיועד למטרה זו.
גם על קבר טרי בתום טקס הלוויה או בעת ביקור בבית הקברות לקיום אזכרה יש חשיבות רבה להנחת פרחים לרגלות מצבת הקבר.

כאשר מדובר בנשים ניתן לנצל את חולשתן לפרחים ולהעניק פרחים כמעט לכל מאורע. אפילו להגיע לבית חברים עם זר פרחים למארחת תיתכן חשיבות לא קטנה ומחווה כזו שלנו עשויה להיזקף לטובתנו זמן רב.

חשוב להעניק פרחים לאימהותנו לרגל יום האם, אם לא כל שנה אז לפחות מדי פעם. אם לא מציינים זאת בכל דרך אחרת ניתן לפחות לשלוח פרחים לרגל יום הולדת של אדם אהוב.

חשוב מאוד להעניק פרחים מדי פעם לבנות הזוג. מועדים קלאסיים לכך הם יום האהבה היהודי בט"ו באב או יום האהבה הבינלאומי valentines day ב 14 לפברואר.

למעשה החשיבות שבהענקת פרחים תלויה בנסיבות הענקתם, היחסים השוררים בין הנותן והמקבל (שוב, בדרך כלל כיום עדיין מדובר במקבלת). לעיתים להענקת זר פרחים מתאים במועד ראוי עשוייה להיות השפעה הרת גורל ממש.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!


 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> מדוע חשוב להעניק פרחים במתנה