20 עובדות על תאילנד


 

20 עובדות על תאילנד


1. פעם אחת, נסיכת תאילנד היתה אשה רוסיה, יקטרינה דסניצקיה. במאה ה-20 המוקדמת, בנו של המלך ראמה החמישי למד ברוסיה, שם פגש את אשתו לעתיד.

2. השם הרשמי של עיר הבירה של תאילנד – בנגקוק מתורגם כמו  "עיר של מלאכים, העיר הגדולה, שהיא - האוצר הנצחי, עיר בלתי מנוצחת של האל אינדרה, שהיא גם ההון הגדול בעולם שניחן בתשעה אבני חן יקרות, העיר השמחה, ארמון ענק מלא בהכל, שבו שולט האל, העיר, שניתנה במתנה על ידי אינדרה ונבנתה על ידי וישנוקארן". שמה של העיר נכנס לספר השיאים של גינס בתור השם הכי ארוך של עיר.

3. למרות המלחמות הרגילות עם שכנותיה, תאילנד מעולם לא נכבשה או שועבדה ידי מדינות אירופה, ובעובדה הזאת, תאילנדים גאים מאוד.

4. לוח השנה בתאילנד שונה מן העולם. ההבדל מסתכם ב- 543 שנים. כלומר, בשלב זה בתאילנד עוברת שנת 2554.

5. מחבט זבובים - זה אינו רק פריט שימושי במשק הבית, אלא גם סמל של כוח במדינות רבות באפריקה, אסיה ואוקיאניה. לדוגמה, בתאילנד, אחד מתכשיטי הכתר זהו מחבט זבובים. הידית שלו עשויה שנהב חקוקה, ושערה - מזנב של פיל לבקן.

6. את זכרי דגי הלחימה Betta splendens אסור להחזיק יחד - הם מיד מתחילים לריב, לעתים עם תוצאות קטלניות. את קו ההתנהגות הזה הכניסו לשימוש בתאילנד, והתחילו להסדיר קרבות דגים.

7. על שטחה של מיאנמר ותאילנד חי השבט פדאונג, שבו יש מסורת עתיקה של הארכת הצוואר של נשים עם טבעות נחושת. הטבעת הראשונה נלבשת על ילדה בגיל 5 שנים, ולאחר מכן מוסיפים טבעות לאורך החיים, ומשקלן יכול להגיע ל- 9 ק"ג. קיים מיתוס ששרירי הצוואר אצל הנשים האלו מנוונים,  והסרת הטבעות עלולה לגרום למוות. למרות זאת, הן יכולות בחופשיות להוריד ולהחזיר את הטבעת. תמונות רנטגן הראו שבצוואר עצמו, לא חל שינוי, אך חגורת הכתפיים ירדה.

8. תיירות המונית בתאילנד התעוררה עקב המלחמה בווייטנאם, כאשר המדינה החלה לשחק תפקיד של בסיס של חיילים אמריקנים. שם הוקמו בסיסים צבאיים גדולים, כמו גם איזורי מנוחה של חיילים אמריקנים בחופשה. פופולרי במיוחד בקרב החיילים היה עיר פטאיה, אשר מאז ועדיין זוהי בירת המין של תאילנד.

9. חתולים סיאמיים, אשר כיום פופולרים ברחבי העולם, לראשונה הובאו מתאילנד לרוסיה, כמתנה עבור ניקולאי השני.

10. תאילנד - המדינה היחידה בעולם, שבה המלך, שהוא "מגן של כל הדתות", על פי החוקה צריך להיות בודהיסט.

11. בתאילנד, יותר מ- 32,700 מקדשים בודהיסטים, בהם גרים כ - 370.000 נזירים וטירונים. זה בערך נזיר 1 לכל 170 אנשים.

12. בניגוד לדעה הרווחת בקרב התיירים, תאילנד, מחוץ ל"איזורי התיירות", פטאיה או פוקט, היא מלאת ערכים משפחתיים מאוד מחמירים, ומורל דתי בודהיסטי.

13. הוד מלכותו מלך תאילנד - המלך היחיד בעולם, בעל אזרחות אמריקאית.

14. כל פסלי הבודהה מושכרים מיצרנים שלהם, כי כל דיוקן של בודהה הוא קדוש מדי כדי להיות נמכר.

15. משקה האנרגיה הידוע בכל העולם - "רד בול", מבוסס על משקה תאילנדי.

16. כדי לא לשרת בצבא התאילנדי, מספיק להפוך לקאטו (טרנסקסואל). אפשר אפילו לא לעבור ניתוחים לשם כך.

17. ילידים תאילנדים הופכים לטרנסקסואלים  נדיר מאוד. בעיקרון זה לאוסים, קמבודים, או יוצאי משפחות עניות (במקרים בודדים). הבן האחרון במשפחה בגיל 10, מתחיל לשתות תרופות הורמונליות, ומתחיל לגדל שדיים. מתרחשים גם שינויים בגוף. בגיל 18, הוא עושה ניתוח לשינוי מין. עקב שינויים גדולים בגוף בזמן ההתבגרות, טרנסקסואלים חיים רק עד גיל שלושים וחמש.

18. למלך הנוכחי של תאילנד, יש 11 פילים לבנים. פיל בתאילנד – זו חיה קדושה, ולכל אחד מהם יש פנסיה של 15000 באט וביטוח רפואי.

19. מלך התאילנדי מופיע בספר השיאים של גינס כמלך ששולט תקופה ארוכה ביותר. בנוסף הוא המלך העשיר ביותר בעולם, הונו הוא 42 מיליארד דולר.

20. בעיר פטאיה ממוקם פארק מיני סיאם. זוהי העיר המיניאטורית השלישית בעולם והראשונה בתאילנד.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> 20 עובדות על תאילנד