שירות לקוחות אמיתי



הפונטיאק והקינוח
לאחרונה הייתה תלונה משמעותית בטויוטה והחזירו רכבים בגלל בעיה בדוושת הגז. הקשב לתלונה אחרת, הזויה לכאורה, סיפור כנראה אמיתי, ואחר כך ניקח את זה למקום של 'להיות פתוחים':
בחברת ג'נרל מוטורס, במחלקת פונטיאק, התקבלה יום אחד התלונה הבאה:
"זוהי הפעם השניה שאני כותב לכם. אני לא מאשים אתכם על אי התייחסות, כי התלונה שלי באמת נשמעת מטורפת. יש לנו במשפחה מסורת של קינוח ארוחת הערב בגלידה טעימה. אז בתום הארוחה אנחנו מחליטים ברוב קולות איזה סוג גלידה נאכל ואז אני יורד לרכבי ונוהג לחנות הגלידה הקרובה. לאחרונה רכשתי רכב 'פונטיאק' חדש ומאז שקיבלתי את הרכב, הנסיעה לחנות הגלידה יוצרת בעיה. כל פעם שאני קונה גלידת וניל, כשאני חוזר לרכב, הרכב אינו מניע. אם אני קונה גלידה מסוג אחר, הרכב כן מניע.  אבל אני רוצה שתדעו שאני רציני בקשר לשאלה שלי, לא משנה כמה היא נשמעת מטורפת" .
מנהל פונטיאק היה סקפטי בקשר לתלונה, אבל החליט לשלוח מהנדס לבדוק את הנושא. המהנדס הגיע לאחר ארוחת הערב, ונסע עם המתלונן, ברכבו, לקנות גלידת וניל לאותו הערב.  לאחר שקנו את הגלידה וחזרו לרכב, הרכב לא הניע. המהנדס חזר שלוש פעמים נוספות. בלילה הראשון הם קנו גלידת שוקולד- ראה זה פלא- הרכב הניע, בלילה השני קנו גלידת תות- ראה זה פלא- הרכב הניע, בלילה השלישי קנו גלידת וניל והרכב לא הניע.
המהנדס, אדם הגיוני, לא היה מוכן לקבל ש'הפונטיאק' אלרגי לגלידת וניל. הוא הכין טבלת מעקב ורשם בה את כל הנתונים- יום, שעה, סוג הדלק, זמן נסיעה וכו'. תוך זמן קצר עלה על ההבדל בין הגלידות: לקנות גלידת וניל לקח פחות זמן מקניית הגלידות מטעמים אחרים. זאת מהסיבה הפשוטה שגלידת הווניל הייתה פופולארית יותר ולכן הונחה בקדמת החנות והשירות בה היה יותר מהיר. כעת חקר המהנדס - מדוע כשזמן הקניה קצר, הרכב לא הניע? כמובן שזו לא הייתה בעיית הגלידה. הבעיה הייתה בסתימת אדים. ככל שהזמן ארך בקבלת הגלידות זה איפשר למנוע להתקרר ולפתוח את סתימת האדים ואז ניתן היה להניע את הרכב. קנית גלידת הווניל הייתה קצרה יותר וסתימת האדים לא הספיקה להשתחרר. בעקבות הבדיקה של המהנדס שונתה מערכת הדלק והרכב של המתלונן תוקן (כעת הרכב לא אלרגי לגלידת וניל).
בעקבות המקרה הינחתה ג'נרל מוטורס את עובדיה להתייחס ברצינות לכל תלונה גם אם היא נשמעת מוזרה, אולי מאחורי תלונה כזו מסתתר פתרון שיכול לעזור לרבים אחרים.....בקיצור שידרו לעובדים להיות פתוחים....
(מקור לא ידוע)
ואני רוצה לקחת את זה לנושא של "פתיחות". אני עצמי איש כספים, איש של הגיון ושל תכנון, שלכאורה לא משאיר מקום למקריות, אבל עם השנים למדתי .....שכדאי תמיד להשאיר מקום, 10%.... 20% ...משהו.... כדי לנסות דברים חדשים. פתיחות היא מקור להזדמנויות חדשות ותמיד ניתן ללמוד משהו חדש שלא חשבנו עליו קודם...ולצמוח. דיברנו רק בשבוע שעבר על כך שאנשים שתופסים עצמם כבני מזל הם אלו שפתוחים יותר וערים להזדמנויות.
ובמקום לצטט איזה הוגה דעות דגול אצטט לך הפעם את נכדתי שון בת העשר. בשבת האחרונה היא שואלת אותי "תגיד שוקה" – היא קוראת לי בשמי – "מה המשותף ליצחק רבין, ללחם, ולסוודר?" חשבתי על כיכר אבל זה לא התחבר לי לסוודר. "אני לא יודע" אמרתי לה.
"כיכר" היא אומרת לי בנחת.
אמרתי לה "כיכר רבין, כיכר לחם אני מבין. אבל למה סוודר?"
"כי-קר" היא אומרת לי כאילו וזה כל כך ברור.
אז תהיו פתוחים....


מקור הכתבה: בן יענקל הלייש


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> שירות לקוחות אמיתי