שיתוף פעולה מדעי בין ישראל לצ'כיה



שיתוף פעולה מדעי בין ישראל לצ'כיה

מאת משרד המדע

במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות, יקיימו חוקרים מצ'כיה ומישראל מחקרים משותפים וכינוסים מדעיים בתחומי מחשוב מתקדם וחקר מחלות ניווניות של המוח במימון משותף של שתי הממשלות

משרד המדע והטכנולוגיה חתם לראשונה על הסכם לשיתוף פעולה מדעי בין ישראל לצ'כיה. במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות, יקיימו חוקרים מצ'כיה ומישראל מחקרים משותפים וכינוסים מדעיים בתחומי מחשוב מתקדם וחקר מחלות ניווניות של המוח במימון משותף של שתי הממשלות בגובה של כ-2,200,000 ₪.


 
"צ'כיה הפכה בשנים האחרונות יותר מרכזית וחשובה מבחינה מדעית וגם נחשבת מאוד ידידותית לישראל", אמר היום שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ. צ'כיה מובילה בשנים האחרונות בתחום המדע, המחקר והפיתוח, במיוחד בתחומי המחשוב המתקדם, הרפואה והמתמטיקה. לא פחות מ-74 אוניברסיטאות פועלות בתחומה.
 
החתימה על ההסכם באה על רקע ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בצ'כיה באפריל שנה שעברה, שהיה הביקור הראשון בהיסטוריה של ראש ממשלה ישראלי במדינה זו, ובעקבות ביקורו של המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה במדינה בחודש יוני האחרון.
 
ההסכם נחתם ביום חמישי האחרון במעמד נציגי משרד המדע והטכנולוגיה והמשנה למנכ"ל משרד החינוך הצ'כי לענייני מדע, מחקר ופיתוח.

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> יהדות דת ואמונה >> שיתוף פעולה מדעי בין ישראל לצ'כיה