רובוט אוטונומי המסייע לאנשים במקומות ציבוריים


 

רובוט אוטונומי המסייע לאנשים במקומות ציבוריים

מאת שירות הידען

השנה תיערך בפעם השנייה במסגרת כנס IMVC, תחרות סטודנטים מהאוניברסיטאות ומהמכללות השונות, על פרס עבודת המחקר המצטיינת בתחום עיבוד התמונה הראיה הממוחשבת והוידאו לשנת 2012
 
השנה תיערך בפעם השנייה במסגרת כנס IMVC, תחרות סטודנטים מהאוניברסיטאות ומהמכללות השונות, על פרס עבודת המחקר המצטיינת בתחום עיבוד התמונה הראיה הממוחשבת והוידאו לשנת 2012.


 
בין העבודות שיוצגו השנה בולט פרויקט הרכב האוטונומי של קבוצת סטודנטים מאונ' בן גוריון בנגב.
 
מטרת הפרויקט היא לפתח ולחקור את היכולות של טכנולוגיות רובוטיות לסייע לאנשים במקומות ציבוריים ללא העלות של הצבת עובדים (מארחים, מאבטחים וכו '). הפרויקט מתמקד באוטומציה וניווט של רובוטים אוטונומיים במקומות ציבוריים כמו פארקים, מוזיאונים, מרכזי קניות, אוניברסיטאות, שדות תעופה וכו. אב טיפוס של הרובוט האוטונומי מבוסס על פלטפורמת Segway עם יכולות לנוע בצורה אוטנומית ופותחה במעבדה לרובוטיקה אוטונומית LAR באוניברסיטת בן גוריון בנגב.
 
הרובוט משתמש במספר מערכות חומרה בו זמנית ביניהן: מצלמת תלת ממד המבוססת על טכנולוגית TOF, מקלט GPS, מצפן וגיירוסקופ. באמצעותם מסוגל לנוע בכל סביבה תוך מעקף מכשולים והימנעות מעצמים נייחים בדרך ואף לעדכן את מסלול תנועתו בזמן אמת ולבסוף להגיע ליעדו על פי המסלול שנקבע.
 
כנס ה-IMVC 2012, העומד בחזית הטכנולוגיה המדעית בתחום ה- Vision, יתמקד בתחומי עיבוד התמונה, הוידאו והראייה הממוחשבת ויציג את הטכנולוגיות המתקדמות של חברות מובילות בתחום, לצד פיתוחים חדשניים של חברות סטארט אפ. הכנס מתקיים זו השנה השלישית, בהמשך להצלחת הכנסים הקודמים שבהם השתתפו מאות מבקרים, בהם בכירי הצמרת הטכנולוגית בישראל.


 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> רובוט אוטונומי המסייע לאנשים במקומות ציבוריים