למה מזון מהיר רע לבריאותכם?


למה מזון מהיר רע לבריאותכם?

אין זה סביר, שרובנו יכולים לומר בכנות שהם לא אוהבים לאכול אוכל טעים, ואוכלים רק מזון בריא. לכן לא קל להודות שחלק מהמאכלים האהובים עלינו – מזיקים. הרבה יותר קל להסתכל לכיוון אחר ולא לשנות דבר בתזונה. אבל לפעמים עדיין נחוץ להקשיב לעצת הרופאים והתזונאים, ולהגיד "לא" למזון המזיק. להלן 5 מוצרים המזיקים ביותר:

נפתח את הרשימה במאכל האהוב ביותר על השוטרים האמריקאים - הסופגניות. כאשר אנו אוכלים סופגניות לארוחת הבוקר – אנו מערערים באופן משמעותי את חילוף החומרים, ומכניסים את גופינו למשך כל היום למחזור תזונתי שגוי. מחצית מהערך האנרגטי של "האויב המתוק" (כלומר 100 קלוריות) - מכילה שומנים מזיקים. בנוסף קמח לבן וסוכר, שמהווים 99%  מהסופגנייה מפחיתים את הערך התזונתי הכולל שלה קרוב לאפס.

הבא ברשימה שלנו הוא מרק אטריות. כל מנה של אטריות או מרק להכנה מהירה (שצריך רק להוסיף מים חמים), מוסיפים כ- 14 גרם שומן, ויותר ממחצית מהם – הוא שומן רווי, שמהווה כשני שליש מהתצרוכת היומית של נתרן. לכן אולי אתם חוסכים זמן בהכנה, אך אתם משלמים על כך בבריאותכם.

במקום שלישי ברשימה של מוצרים מזיקים נמצא מזון מהיר. שניצלי עוף הפופולריים ביותר ברשתות המזון המהיר, מכילים מינון גבוה של שומן, שלא בריא לגוף שלנו. בעצם, זה נכון לגבי כמעט כל המזונות, המטוגנים בשמן. בשפת המספרים, מתוך 250 קלוריות של "שניצלונים" - יותר מ- 125 קלוריות הן שומניות, וכמות של שומן טהור, הכולל שומנים מזיקים - 15 גרם.
לרוב, השניצלים הללו מלווים בצ'יפס - כה אהוב על כולם. תפוח אדמה, אשר מגיע לצלחת שלנו לאחר טיגון בשמן עמוק - מכיל כ- 380 קלוריות ו- 20 גרם שומן.

נקניקיות בלחמנייה - דלות בחלבון, ובחומרי תזונה בכלל. אבל הן מכילות הרבה שומן - יותר מ- 13 גרם למנה. גם לחמנייה העשויה מחיטה לבנה והרטבים והתבלינים השונים לא תורמים לתמונה הכוללת.

צריכה של מזון מהיר, בנוסף לסיכון לעליה במשקל - כרוכה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם – תחשבו, האם זה המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור צריכה של אוכל זה?

וסוגר את הרשימה שלנו - המיונז הרגיל. תחשבו על זה: כפית אחת של מיונז מכילה 110 קלוריות ו- 12 גרם שומן. עולי עדיף לא לצרוך אותו בכמויות?

כל המוצרים לעיל, תוך כמה דקות של אכילה, יכולים להוריד לאפס את המאמץ, שהשקעתם במשך שעות בחדר כושר. זכרו, שחיים בריאים תלויים בהרבה דברים – בין היתר גם בתזונה. זה אף פעם לא מאוחר מדי לשנות את התזונה ולהפוך לבריאים יותר!

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> למה מזון מהיר רע לבריאותכם?