מאכלי ראש השנה והערך התזונתי שלהם


 

מאכלי ראש השנה והערך התזונתי שלהם

תקופת החגים מתקרבת ובאה והחג הראשון של השנה הוא כמובן ראש השנה. הרבה מאכלים, בתקופת החגים וכמובן הרבה מאוד קלוריות ישנם אנשים שרוצים לשמור על רמת קלוריות נכונה. ריכזנו לכם את קצת מידע תזונתי על מאכלי החג.

רימון- בעל גוון אדום עז שיש בו פיגמנטים אדומים הנקראים אנטי אוקסידנטים, נוגדי חמצון שעוזרים להגנה מפני מחלת הסרטן וסוגיו, טרשת עורקים, עוזר לפעילות לב תקינה ומפחית את לחץ הדם.

דבש- מכיל ויטמינים מקבוצת Bומינרלים נוספים. הדבש עוזר למערכת העיכול ובעבר הדבש היה משמש כתרופה לדלקות וזיהומים בגלל התכונות האנטי בקטריאליות והאנטיספטיות שלו. הדבש עדיף מסוכר בהרבה כי יש לו סוכר שמיוצר באופן טבעי יש בו פרוקטוז סוכר מפירות.

תפוח-  בתפוח יש הרבה ערך תזונתי בקליפה , סיבים תזונתיים בשם פקטין מה שמגבירים את רמת השובע בקיבה, בנוסף הוא מפחית את רמת הכולסטרול עוזר לאיזון הסוכר ובשיפור פעילות מערכת העיכול.

תמר-  בתמר ישנם הרבה ויטמינים ומינרלים, ביניהם פלואוריד, אבץ ומגנזיום. גם לו יש סיבים תזונתיים בדומה לתפוח שמגבירים את רמת השובע, מורידים את רמת הכולסטרול ומשפרים את  פעילות מערכת העיקול.

דגים- כמובן לכול הדגים בכלל יש את השומנים מסוג אומגה 3 שהם חומצות שומן שמסייעים להורדת רמת השומנים בדם ומונעים מחלות לב ומחלות כלי דם. כמובן שרמת החלבונים בדגים היא גבוהה מאוד והיא מתעכלת בקלות, מומלץ לאכלו 2 מנות של דג בכול שבוע וכמובן לשים דגש יותר על דגים שיש בהם רמת שומן אומגה 3 גבוהה יותר מדגים אחרים. המלצות לדגים עם רמת שומן גבוהה: סלמון, טונה, הרינג, מקרל, סול וסרדינים.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ארץ ישראל >> מאכלי ראש השנה והערך התזונתי שלהם