תפוח וענב בפרי אחד


תפוח וענב בפרי אחד

תפוענב - תפוח ייחודי, שיש לו טעם ענבי קונקורד

אם אתם אוהבים את המרקם של התפוחים, אבל שונאים את הטעם שלהם – אז בטוח שתתאהבו ב- "תפוענב". פירות ייחודיים אלה נראים כמו תפוחים יפים וטריים, אבל יש להם טעם שונה לחלוטין. תפוענב נוצר על ידי "Todd Snyder of C&O Nursery" בוושינגטון, והוא מהווה תפוח שיש לו טעם של ענבי קונקורד.

על פי אתר האינטרנט המוקדש לתפוענב, "הבסיס לתפוחים האלה משמש הסוג "Washington Extra Fancy" גאלה, או "תפוחי פוג'י" - תלוי בעונה. תפוחים אלה הם ברמה הגבוהה ביותר, והם הכי מתאימים כדי להעביר את הטעם של ענבים". התפוחים עוברים עיבוד מיוחד – מזריקים בהם חומר עם טעם של ענבים. החומר אינו מכיל קלוריות או סוכר נוספים. תפוחים הם גם לא מהונדסים גנטית. "הם בריאים כמו תפוחים שאתם קוטפים מהעץ", - כתוב באתר.

כמובן, הטעם של הענבים הוא לא טבעי. "זהו חומר מסונתז המכיל טעם של ענבים, המשמש במאות מזונות אחרים". משמעות הדבר היא כי הטעם "הטבעי והמלאכותי" נובע מכימיקל בו משתמשים להכנת מיץ ענבים וסוכריות. הטעם חודר לתוך הליבה של התפוח ומשנה את הטעם והארומה שלו לחלוטין.

תפוענב נכנס לשוק בסוף שנת 2011, וניתן לרכוש את הפירות האלה ברוב הסופרמרקטים הגדולים בארה"ב. הם לא נמכרים יחד עם התפוחים "הרגילים", הם ארוזים באופן מיוחד. העובדה שמשרד החקלאות בוושינגטון מייחס אותם לקטגוריית המוצרים "מזון מעובד". לפיכך, תפוענב תמיד נמכר באריזות. התפוחים בטעם ענבים הם לא זולים. חבילה של 12 תפוחים בהזמנה באינטרנט עולה 29.66 דולרים, וחבילה של ארבעה תפוחים בחנויות מכולת שווה 5 $.

הרעיון, כמובן, נשמע נהדר, ובאופן תיאורטי, שיטה זו יכולה לשמש גם כדי לתת לתפוחים טעם של כל פרי אחר. עם זאת, לא כולם אוהבים את התפוענבים. על פי חוות דעת של משתמשי "MailOnline", שנכתבו בשנת 2011, "הטעם של תפוענב הוא חזק מדי, ויותר דומה לטעם של ענבים מלאכותיים". הריח ממלא את האוויר אפילו לפני שניסיתם את הפירות. כשאתם נוגסים בתפוח, אתם מבינים שהטעם הוא לא "ענבי" כפי שציפיתם - בדרך כלל אפשר להרגיש בחומצת תפוח, ואת הטריות המתוקה שלהם אי אפשר להסתיר על ידי תוסף טעם כימי".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תפוח וענב בפרי אחד