לשרוד כנגד כל הסיכויים


 

לשרוד כנגד כל הסיכויים


מלינדה סטאר גידו, שנולדה באוגוסט השנה, ב- USC Medical Center, שבלוס אנג'לס – היא התינוקת הזעירה ביותר מבין כל התינוקות שנולדו לפני זמנם. בזמן הלידה, אשר התרחשה בשבוע ה- 24 להריון בעזרת ניתוח קיסרי, מלינדה נכנסה כולה לכף היד של הרופא המיילד, ומשקלה היה 270 גרם.


במהלך ההריון, אצל האם לעתיד נצפה לחץ דם גבוה, דבר המסכן את חיי האם ואת חיי העובר. היא אושפזה בבית החולים של סן פרננדו שבקליפורניה, ושם הרופאים אבחנו בעיה בשליה – האיבר, דרכו העובר מקבל חומרים מזינים.

הרופאים סיפרו לאישה ובעלה, יובן גידו, שהתינוקת תיוולד בטרם עת. הסיכויים שהיא תשרוד מעטים ביותר, וגם במקרה שתשרוד יש לה סיכויים גבוהים לעיוורון, חירשות, שיתוק מוחין ועיכובים התפתחותיים חמורים. עם זאת, ההורים לקחו את הסיכון הזה, ואמרו שהם מוכנים לגדל את הילדה שלהם בכל מצב שהיא תהיה.


מלינדה כעת בת 14 שבועות, והיא יכולה להחזיק בידה הקטנטונת את האצבע של אימה, בעודה שוכבת באינקובטור.

נכון לעכשיו, הילדה נמצאת באינקובטור של בית החולים, שם האימא שלה, היידי איברה בת ה-22  מבקרת אותה כל יום. בתמונה: היידי מתבוננת ברופאי העיניים שבודקים את בתה.

היידי איברה מחזיקה את הבת הקטנה שלה, שהיא הילדה השנייה בארצות הברית, שנשארה בחיים לאחר שנולדה במשקל כזה.

"בעלת השיא" הקודמת, אשר נולדה במשקל 260 גרם, כעת בת 7 שנים. ילדה נוספת, שנולדה במשקל 280 גרם, עכשיו לומדת פסיכולוגיה במכללה יוקרתית.

רוב פגים ששרדו – זה בנות. הסיבה לכך היא שהעובר ממין נקבה מתפתח במהירות רבה יותר מאשר עובר זכר, ולכן יש לתינוקת כזאת שנולדה לפני הזמן איברים פנימיים יותר מפותחים.

זרוע של מלינדה לעומת כף ידה של אמה.

תוכלו לראות גם כתבת וידאו על התינוקת:




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> לשרוד כנגד כל הסיכויים